Vraag

Internet hapert

  • 30 September 2020
  • 29 reacties
  • 634 Bekeken

  • Rising star
  • 15 reacties

Sinds donderdag 24-9-2020 werkt streamen van filmpjes vanaf internet slecht. Mijn kodi installatie op windows om het nieuws en andere VRT programma’s te zien werkte tot 24-9-2020 prima zonder enkele hapering. Echter nu hapert het afspelen om de 2 tot 5 sec. Ik heb niets verandert aan mijn kant. Het resetten van het modem alsmede het uit en aanzetten van het modem hebben allemaal geen resultaat opgeleverd. Iemand een idee….


29 reacties

Badge +4

Kan iemand voor mij controleren of ik over m’n limiet ben :scream:  zelf kan ik er nl niet bij ik krijg nog steeds een 404 en nu hapert m’n internet wederom terwijl ik dacht dat downloadlimieten waren opgeschort. Dus als iemand even zou willen kijken… Alvast bedankt !!:wink:

Via welke browser surf je op het internet ? en Heb je dit op andere browsers ook ?

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand voor mij controleren of ik over m’n limiet ben :scream:  zelf kan ik er nl niet bij ik krijg nog steeds een 404 en nu hapert m’n internet wederom terwijl ik dacht dat downloadlimieten waren opgeschort. Dus als iemand even zou willen kijken… Alvast bedankt !!:wink:

je bent nog niet over je limiet, je hebt nog 2988 GB ter beschikking.

 

Geert

Kan iemand voor mij controleren of ik over m’n limiet ben :scream:  zelf kan ik er nl niet bij ik krijg nog steeds een 404 en nu hapert m’n internet wederom terwijl ik dacht dat downloadlimieten waren opgeschort. Dus als iemand even zou willen kijken… Alvast bedankt !!:wink:

Badge +4

Ik vrees dat 100 Gb met een start te weinig is om veel te streamen, in 1 2 3 is dat opgebruikt.

Had ik geen 404 gehad op mijn Proximus verbruik pagina had ik deze hele onduidelijkheid/discussie voorkomen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het voor je nagekeken en je bent inderdaad over je limiet gegaan (ik had mijn vorige post nog aangepast).

Video van Youtube levert hetzelfde probleem op, ook op diverse andere apparaten en andere OS’n. Ik zal volgende week nog eens proberen of e.e.a. dan wel normaal draait, dan ga ik ervan uit dat ik over mijn limiet ben gegaan, klaarblijkelijk (controleren gaat niet want de betreffende Proximus pagina geeft bij mij een 404).

Reputatie 7
Badge +4

Je snelheid is inderdaad beperkt omdat je volume op is. Morgenavond om middernacht wordt dit terug gereset (1 november) en zal je terug de volledige snelheid hebben. Als dit niet onmiddellijk het geval is, kan je best je modem eens herstarten.

Via My Proximus kan je je dataverbruik controleren en een extra datapakket bestellen om het probleem sneller op te lossen. 

De meeste internet abonnementen hebben dit eigenlijk al bv internet start had dit niet.

Reputatie 2
Badge

De download limieten zullen weer opgeschort worden.

https://www.hln.be/internet/proximus-heft-downloadlimieten-op-en-sluit-winkels-vanaf-maandag~ae12d7c0/

je zou inderdaad toch die 54 Mbps moeten kunnen halen 

heb je internet START mss omdat je zegt mss omdat je spreekt van door je gebruik heen, 

maar dat kunnen de proximus forummedewerkers morgen natrekken of  dit het probleem is dat je door je verbruik zit en zeker als je zegt 28 dagen geleden ook dus iedere keer op het einde van de maand, dan zou dit inderdaad de reden kunnen zijn!

Internet snelheid vlgns Proximus:

Geadverteerde snelheid
tot 60 Mbps download - tot 4 Mbps upload
Maximumsnelheid
54 Mbps download - 3,8 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid
De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus
Je downloadvolume bevat 100 GB of 150 GB in een Pack
.”

Ik heb een reset gedaan maar de internet snelheid wijzigt niet, Ik ervaar het met alle toestellen die ik aansluit. Windows/*nix maakt niet uit.

Het is vlgns mij hetzelfde probleem als de vorige keer (28 dagen geleden), het duurt een paar dagen en dan is het weer normaal. Ik zou niet weten of ik over mijn gebruik heen ben want die pagina geeft bij mij een 404.

en als je direct na een bbox reset of herstart meet is die snelheid dan direct hoger.

heb je dat met meerder toestellen die verbonden zijn met netwerkabel aan de bbox.

wat geeft de gegarandeerde max snelheid aan hier → www.proximus.be/internetsnelheid en haal je die op het moment dat alle normaal is met de www.speedtest.net 

https://www.speedtest.net geeft:

Ping 17 ms
Download 0.89 Mbps
Upload 0.72 Mbps

Dank u voor het bekijken van de lijn kwaliteit. Zoals al eerder aangegeven hapert de verbinding indien gebruikt met een vaste kabel. Ik gebruik GEEN wifi.

Reputatie 7
Badge +4

Op de lijn zelf zitten alvast ook geen onderbrekingen, ik kan kijken om een HappyHouse technieker te laten langskomen. Maar het zou me verbazen dat de technieker ter plaatse iets zal kunnen doen, met uitzondering van een wifi booster aan te raden, want de lijn zelf meet perfect.

Het vreemde is dat het de ene week, soms twee of drie weken, goed gaat en dan plots “hapert internet”. Erg vreemd…

ik denk dat er best een een technicus zal gestuurde worden, maar dat kunnen de prox forummedewerkers voor je verder regelen als ze hier de draad opnemen.

27-10 Hetzelfde probleem als eerder aangemeld doet zich wederom voor “Internet hapert” het kijken van het VRT nieuws is NIET te doen, afgelopen week van 20 t/m 23 geen enkel probleem gehad, de week daarvoor werkte alles helemaal TOP.

Maar nu….

Ik zou niet weten hoe ik mijn lijn kan testen aangezien ik alleen een internet abbo heb, dus geen TV of telefoon.

Is het de bedoeling bij dit soort periodieke problemen om gewoon alles maar te resetten…?

Enige tips….?

Er is nog iets anders dan een reset wat helpt…?

ja een automatische lijntest uitvoeren

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
Reputatie 2
Badge

Is er iets aan de snelheid van je Internetverbinding verandert sedert 24.09. ?

Indien niet, dan is er misschien iets mis met je Kodi installatie. Ik gebruik Kodi op mijn Android TV.

Twee mogelijkheden, maar zonder garantie op succes:

  1. Kodi and video add-ons herinstalleren (veel werk als je vele add-on moet herinstalleren)
  2. Indigo maintenance add-on installeren https://www.comparitech.com/kodi/install-indigo-kodi-addon/

Voor stap 2., kan je dan vervolgens de volgende stappen uitvoeren om Kodi eens grondig op te kuisen:

  1. Clear cache
  2. Delete Thumbnails
  3. Delete packages (dit zijn gewoon de oude installatie bestanden die niet meer nodig zijn)
  4. Delete crash logs
  5. Delete Textures

Er is nog iets anders dan een reset wat helpt…?

reset uitgevoerd, geen verbetering.

Ik zie dat er nog geen handmatige reset van de bbox is gebeurd. Kan je dit even op volgende manier proberen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Klantnr. toegevoegd.

Reageer