'Internet Favorite' zeer traag

  • 15 September 2011
  • 9 reacties
  • 2610 Bekeken

Beste


Ik heb een internet verbinding 'Internet Favorite' waarbij men, zo staat op de site vermeld, een maximale downloadsnelheid van 25Mbps en een uploadsnelheid van maximaal 3.5Mbps kan hebben. Ik werk met een Belkin-Surf router die via een ethernet-kabel is aangesloten aan de pc, maar ookwel gebruikt wordt voor een laptop en dergelijke.

Ik merk echter op dat het internet zeer traag gaat, zelfs als enkel en alleen de pc gebruik maakt van het internet. (Zijn er meerder toestellen die van het internet gebruik maken, dan gaat het ook zeer traag)
Als ik iets wil downloaden gaat dat ook zééér traag


Zelfs internetpagina's openen duurt zelf een tiental seconden of veel meer.

Dus heb ik eens meerdere speedtests gedaan en daaruit blijkt dat ik een downloadsnelheid heb van ongeveer 1.37Mbps, een uploadsnelheid van ongeveer 0.14Mbps en een Ping van 29.

volgens mij is dit zeker niet normaal! maar hoe komt dit?

Spartacus.

9 reacties

heb je adsl ? post eens wat op je webinterface staat door te suffen naar http://192.168.1.1
met een Belkin-Surf router zal hij zeker niet op vdsl2 zitten

snelheid is afhankelijk van de beschikbare technologie

ik zou dan ook eens kijken of vdsl2 nog niet beschikbaar is in jouw straat via de belgacom tv beschikbaarheidstest:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
indien hd beschikbaar is = vdsl2 beschikbaar, dan kan je dit aanvragen en zal je veel sneller kunnen surfen

indien niet beschikbaar kan je beter uw abonnement downgraden


mvg
Sorry inderdaad ik dacht dat hij een router bedoelde die achter de bbox stond, niet goed opgelet dus !

En inderdaad beter voor de VDSL2 snelweg kiezen als het mogelijk is.
de beschikbaarheid van tv:

Status: Beschikbaar
maximaal aantal tv's: 3
HD: Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD: 2

dus HD is beschikbaar
(ik heb wel geen Belgacom-tv)


Je bent niet verplicht om tv te nemen en de switch van adsl naar VDSL2 is gratis.

via 0800 22 800 klantendienst kan je deze omsschakeling aanvragen en je krijgt ook een modem bbox2

je wordt later per brief verwittigd op welke datum de omschakeling gaat gebeuren.
beste https:///people/b073aba0b2

u zit momenteel op een traag adsl-lijntje

best de raad van ricy opvolgen hierboven, zodanig dat u veel sneller zal surfen aan hetzelfde tarief

tot op vdsl2

mvg
bedankt voor de info.

moet ik nu gewoon bellen naar de klantendienst om van ADSL naar VDSL2 over te schakelen?
en u zei iets van een bbox2 modem, bedoelt u dan dat ik mijn Belkin router zal moeten vervangen door de bbox2 modem?
inderdaad, gewoon bellen of binnenstappen in een belgacom center

u zal inderdaad een nieuwe modem krijgen (bbox2), uw huidige modem is niet geschikt voor vdsl2

mvg
en is die overgang volledig gratis? want ik kan me moeilijk inbeelden dat men niets moet betalen voor die modem, maar ik zeg niet dat het onmogelijk is.

Reageer