Beantwoord

Internet enorm traag na verandering abbonement

  • 6 August 2020
  • 9 reacties
  • 222 Bekeken

Hey,

 

Ik ben sinds kort veranderd van een Tuttimus naar een Flex all in. Nu heb ik problemen met het internet.

Webpagina’s duren enorm lang om te laden, wifi valt soms weg op de gsm, ook al zijn we in de buurt van de modem. Ik heb de modem al 2 maal 10 sec uitgedaan en dan opnieuw opgestart. In het begin gaat het internet dan vlot, zoals het hoort, maar nadien is het weer hetzelfde probleem.

Iemand die zou kunnen helpen?

icon

Beste antwoord door Martin 9 August 2020, 10:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

hi @Jonasvs  ik heb even je lijn gecontroleerd en zie hierop geen fout in ieder geval
ondervind je deze problemen vooral in de avond of de hele tijd ?

De problemen zijn met wifi de hele dag, met de tv heb ik geen enkel probleem, deze werkt zoals hij moet. Maar de wifi valt wel de hele dag eens weg, aan het toestel zelf kan het niet liggen want het is met meerdere toestellen dat dit probleem zich voordoet.


je hebt hiervoor al evn volgende tips gevolgt ?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wifi-8-tips-om-het-te-verbeteren.html
  indien het kanaal veranderen niet helpt is een happy house technieker ook een optie

maandag komen de prox medewerkers terug langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +4

hi @Jonasvs  ik heb even je lijn gecontroleerd en zie hierop geen fout in ieder geval
ondervind je deze problemen vooral in de avond of de hele tijd ?

Hallo ik heb hetzelfde probleem pfff mijn internet valt constant weg sinds we veranderd zijn. Ervoor niks problemen gehad en sindsdien niks anders dan problemen geen tv meer onverwachts en geen Wi-Fi verbinding meer maar sinds we veranderd zijn en we hebben dan Wi-Fi verbinding dan is die nu veel slechter dan ervoor.

Wat je voor alle zekerheid eens eerst zou kunnen doen is de bbox eens resetten → klik hier

en als dit niks oplost ook eens uitproberen om te zien of het probleem zich nog voordoet als je "One SSID" op de bbox deactiveerd, indien deze zou gactiveerd zijn.

      Info: "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart wifi"genoemd) zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband)
    om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms problemen voordoen.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

PS: iemand van proximus zelf komt hier niet langs tijdens het weekend wel de helpdesk 0800 22 800 blijft bereikbaar.

hi @Jonasvs  ik heb even je lijn gecontroleerd en zie hierop geen fout in ieder geval
ondervind je deze problemen vooral in de avond of de hele tijd ?

De problemen zijn met wifi de hele dag, met de tv heb ik geen enkel probleem, deze werkt zoals hij moet. Maar de wifi valt wel de hele dag eens weg, aan het toestel zelf kan het niet liggen want het is met meerdere toestellen dat dit probleem zich voordoet.

rest eens je bbox → 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

rest eens je bbox → 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Dit heb ik gedaan, het internet is dan even normaal, maar na een paar uurtjes weer hetzelfde...

probeer ook eens het volgende 

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

Op einde melden ze dat je het resultaat zal op je tv te zien zijn maar dat gebeurd niet, dus dit mag je negeren.

Als dat ook niet helpt zal morgen eens iemand die van proximus zelf is, je lijn eens moeten natrekken op fouten en dergelijke meer.

Reageer