Vraag

Internet en TV connectie problemen

  • 21 January 2020
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Hallo,

Bij deze de problemen:

1 - Internet valt constant weg

2- TV Beeld loopt regelmatig vast, om dan verder te gaan, (regelmatig samen als het internet wegvalt)

Deze avond om 1 stom Excel sheet voor het werk met 15 namen en wat aanpassingen af te krijgen en op onze server van het werk te krijgen, heeft me zomaar eens even 3 UUR gekost (en dat is het nog niet op de server gezet maar in een privé folderke op mijn C-drive).

Dit is onmenselijk daar ik dit nodig heb voor het werk, ik moet dus ook van thuis op een comfortabele manier kunnen werken.

Geen access tot mijn werk-emails, geen access om documenten te uploaden van de server van het werk etc.

Onlangs doorgegeven aan Proximus, vriendelijke technieker langs geweest, nieuwe B-Box en overal getest waar ik wifi nodig heb, en alles zou in orde zijn, maar dan wel maar voor een paar dagen…

Na vanavond kan ik zeggen dat het nog nooit zo erg is geweest. Ik spreek van het wegvallen meerdere keren op een tijdspanne van 5 minuten (waardoor ik dus totaal niet in connectie geraak met onze server).

Met IT van het werk al getest en het is niet de connectie naar onze server, het is de wifi die steeds wegvalt, daardoor verlies ik de connectie met de server van het werk en kan niets doen.

Heb welgeteld 1 mail kunnen sturen naar mijn privé outlook en vandaar uit maar verder gewerkt op de gsm met Mobiel internet 4G, en dat terwijl ik thuis zit..

Enige oplossing voorhanden of moet ik de raad van mijn collega’s opvolgen?
De ene na de andere vertrekt van Proximus naar een andere provider door deze problemen, want blijkbaar is het een algemeen probleem voor allen die wifi gebruiken.

Alvast bedankt,
Mvg, Tamara

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Dag Tamara

 

Ik heb net je lijn even nagekeken. Je resultaten van je lijn zelf meten heel goed! Wat ik wel zie is dat je modem meer dan een half jaar nog niet werd herstart. 

Kan je dit eerst even uitvoeren aub? In de meeste gevallen lost dit het probleem op. Want ‘algemene wifi problemen’ bestaan niet ;-).

Je kan een probleem met wifi hebben of je kan een algemeen probleem met internet hebben (dan werkt dit ook volledig niet). 
Maar aangezien de laatste herstart al zoveel maanden is geleden zal een herstart zo goed als zeker je probleem volledig verhelpen! ;-)

 

 

Reageer