Beantwoord

Internet en televisie van zeer slechte kwaliteit

  • 18 December 2019
  • 11 reacties
  • 360 Bekeken

Beste,

Ik moet dit sturen via mijn mobiel want het internet bij ons thuis is momenteel van zo een slechte kwaliteit dat het bijna onmogelijk is om het nog te gebruiken. 

Wij betalen een serieuze som geld voor een all-in-one abonnement, en men verwacht dat dat toch met enige kwaliteit gepaard gaat. Wij zijn nochtans niet de grootste internet-gebruikers. Ja, de decoder staat wel regelmatig aan, YouTube staat soms wel eens op en in de avond heb ik wel eens zin om ter ontspanning een game te spelen. Echter, daarbuiten wordt het internet voornamelijk gebruikt om zaken te Googlen, bijvoorbeeld op eenvoudige websites als StackOverflow. Zulke websites vergen toch niet gigantische hoeveelheden bandbreedte, naar mijn weten.

Desondanks hapert de decoder regelmatig met het beeld omwille van de trage internetsnelheid. Het downloaden van een game duurt meestal enkele dagen, en je moet zeker niet de twee zeken proberen te combineren. YouTube-video’s doen het nog net, maar je blijft dan best ver weg van de knop om de resolutie te verhogen. Laatst konden wij ook geen oproepen meer ontvangen met onze vaste lijn, wat dan opeens  terug in orde was. En sinds vandaag valt het internet dus om de 5 minuten uit. Ik heb geen zin meer om die modem nog eens opnieuw te herstarten, want ik heb het al zo vaak de afgelopen dagen moeten doen.

Kortom: wij betalen een mooie som geld, en dan verwacht ik toch een beetje meer kwaliteit. Wij moeten geen 100den Mbit/s halen (ook al zou dat altijd wel nuttig zijn), maar een snelheid van ten hoogste 1.4 MB/s indien niemand anders iets doet (met dan nog allerlei uitvallen) is toch niet echt wauw. Via de support ben ik toevalligerwijs trouwens te weten gekomen dat het internet niet sneller kan werken omdat de kabel in onze straat volledig bezet is. Wij wonen in het midden van het stad, niet in een of andere buitenwijk. Dan vraag ik mij af: heeft Proximus haar infrastructuur echt zo zitten verwaarlozen? Waarvoor betalen wij nog een abonnement? Waar is al dat geld van de afgelopen jaren dan in geïnvesteerd geweest?

Sorry, maar met de problemen van vandaag is de druppel bereikt. Dus luidt mijn vraag: kan er nog iets gedaan worden om de service te verbeteren, of is er voor ons geen reden meer om bij Proximus te blijven?

Mvg,

Sam

icon

Beste antwoord door GeertC 18 December 2019, 21:27

Bekijk origineel

11 reacties

Wat geven ze eigenlijk op als gewaarborgde snelheid op uw adres > Hier

Reputatie 7
Badge +3

@Sam_08 

we zullen je aansluiting eens uitmeten, je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel aub.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

Er kan vrijdag 20/12 iemand langskomen tussen 10:00 en 14:30.

Past dit voor jou?

 

Geert

Dag Martin, dank voor de link. Ik lees hier 18,6 Mbps download - 5,6 Mbps upload voor “Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid”.

Als je nu een speedtest doet met een pc/laptop verbonden met een utp netwerkkabel aan je bbox3, hoeveel haal je dan ongeveer zou toch ongeveer in die buurt moeten liggen van 18,6/5,6Mbps

speedtest > https://pxs.speedtestcustom.com

In orde, ik heb de speedtest gedaan. De resultaten zijn normaal gezien hier beschikbaar. Ofwel lees ik de resultaten verkeerd en is het megabytes, maar het lijkt niet echt in de buurt van die 18.5 Mbps te komen.

Dag Geert,

Ik zie nu pas je reactie. Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn profiel aangepast. Laat mij maar weten als er nog iets nodig is.

Sam

@Sam_08 nee het zijn inderdaad alles behalve goed resultaten en zijn in Mbits/s uitgedrukt, maar we zullen verder afwachten wat ze aan de kant van Proximus vaststellen en verder voorstellen.

Reputatie 7
Badge +3

De meetresultaten zijn niet goed, er zijn veel onderbrekingen terug te vinden op het signaal dat toekomt op de bbox

Er zal een technicus moeten langskomen.

 

Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?

 

 

Geert

Ah dat is eigenlijk nog geen slecht nieuws, dat betekent dat er iets kan aan gedaan worden. Normaal is er wel altijd iemand thuis; ik ben bijvoorbeeld morgen enkel tussen 19 u en 21 u weg. Zou morgen eventueel gaan? Stelt u anders maar een datum voor en ik zal het bespreken.

Ja, zeer goed. Bedankt!

Reageer