Vraag

Internet Comfort

  • 31 October 2019
  • 7 reacties
  • 1299 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Geachte

Bij het raadplegen van mijn verbruik Internet comfort via My Proximus krijg ik 

Internet Comfort 2,3 TB verbruikt van de 3 TB

Normaal heb ik volgens mijn abonnement 750 GB en mijn verbruik is zelfs sinds jaren maximum tussen 50 en 100 GB per/maand want download bijna niets.

De klantendienst 080022800 verstond het ook niet en raadde mij aan de app te verwijderen  in mijn smartphone en terug my Proximus te installeren wat ik heb gedaan.

Krijg terug dezelfde melding van 2,3 TB verbruikt bij Internet Comfort

Hoe kan ik 3 TB (enorm hoog) hebben ineens op mijn scherm als ik daarvoor nog nooit voor betaald heb 

Ik kijk geen TV Proximus via PC noch via Smartphone .

Zou niet graag een zware rekening krijgen  voor iets dat ik niet verbruik.

2,3 TB  ? waar haalt men dat ?

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Germain,

 

Je hoeft je hier geen zorgen in te maken. Dit heeft te maken met een wijziging die morgen zal gebeuren. Vanaf morgen zal je zien dat alles op 0 staat en dat je verbruik terug correct zal op te volgen zijn.

Reputatie 1

:thinking: zoals ik merk bij veel klanten hetzelfde probleem, is toch iets raars:thinking:

Net de proximus app geupdated.  Dan ineens hoog verbruik  2,3 Tb.  Is dat veld  misschien een vaste waarde geworden ipv variabele waarde ?  Morgen , eerste dag nieuwe maand, zal dat vermoedelijk op 0 vallen, maar hoe er in de nieuwe maand zal geteld worden ... Ik ben benieuwd.  Ik geraak nl ook nooit aan zo'n hoog verbruik.   Heeft er iets te maken met volgend forum bericht ? " Wist je dat? Jullie internet volume gaat stijgen vanaf 1 november 2019! "    Dus oude 750 GB wordt 3 Tb.  Verschil 2.3 TB.     

Het eerste antwoord van charlotte had deze uitleg misschien al kunnen bevatten.  Of ergens ook een berichtje in één van  de schermen van het verbruik.

Gewoon wachten tot morgen aangezien deze volume verhoging pas ingaat vanaf morgen.

klik hier

Reputatie 3
Badge

Bij mij is (Tuttimusabonnement) het internet ook plots van 750 GB naar 3 TB gesprongen en in één dag zou ik zowaar 2 TB opgebruikt hebben, daar waar ik maandelijks nog geen kwart van die 750 GB verbruik. Vanmorgen via de app gekeken en inderdaad...terug op 0 TB maar...het gaat toch om 750 GB! Nog vooraleer ik op internet ging, was er al een verbruik van 28 MB.
Proximus, graag een woordje uitleg!

bij mij eens gaan kijken op >  Myproximus.be  en blijkbaar alles in orde.

 

NB: pas maandag komt iemand van Proximus zelf hier terug langs.

 

Herstart mss eens je bbox (5sec stroom onderbreken)

Reageer