Vraag

Internet Box meeste functies lijken niet te werken

  • 24 August 2022
  • 11 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 1

In een eerder topic dat ik aanmaakte werd mij gemeld dat op de Internet Box een aantal functionaliteiten nog niet werken.

 

Nu ik echter wat dieper aan het kijken ben lijkt eigenlijk niets van de instellingen te werken in MyProximus. Ik kan zelfs geen WiFi SSIDs aanmaken. Dit lijkt me basisfunctionaliteit. Volgende error treedt op:

 

 

De volledige hoofdoorzaken sectie:

[
{
"exceptionType": "MethodArgumentNotValidException",
"service": "home-gateway",
"message": "Validation failed for argument [1] in public com.pxs.homegateway.homegateway.common.model.SuccessBody com.pxs.homegateway.homegateway.hgw4.wifi.controller.WifiController.setSettings(java.lang.String,com.pxs.homegateway.homegateway.hgw4.wifi.model.WifiSettings): [Field error in object 'wifiSettings' on field 'privateAccessEnabled': rejected value [null]; codes [NotNull.wifiSettings.privateAccessEnabled,NotNull.privateAccessEnabled,NotNull.java.lang.Boolean,NotNull]; arguments [org.springframework.context.support.DefaultMessageSourceResolvable: codes [wifiSettings.privateAccessEnabled,privateAccessEnabled]; arguments []; default message [privateAccessEnabled]]; default message [must not be null]] ",
"uuid": "fe47ab84-e86b-4110-a3a5-49fb14641cce"
}
]

Wat is er aan de hand? Is er ergens een lijstje beschikbaar van wat wel en niet werkt op de Internet Box?

 

Ik heb de Internet Box al eens gereset om te zien of dat het probleem oplost maar dit heeft niet geholpen.


11 reacties

Reputatie 1

We zijn intussen meer dan een maand verder sinds mijn initiële vraag. Wegens gebrek aan feedback zal ik dan maar de helpdesk contacteren. Ik had gehoopt via deze weg efficiënter het juiste team vast te krijgen...

Reputatie 1

Friendly bump.

Reputatie 1

Al een e-mailtje gestuurd naar de juiste dienst maar nog geen antwoord gehad.

Reputatie 1

@IMT heb jij al nieuws voor mij?

@IMT bedankt voor de informatie en om ons verder op de hoogte te willen houden .

Reputatie 1

@ScHAmPi Je modem is momenteel up to date maar er komt binnenkort nog een update. Ik zal maandag direct vragen aan de collega's om jou configuratie te controleren en indien nodig te corrigeren.@Martin het laatste released versie is SGE51100370 maar ik maak deel uit van een beta versie dus heb ik beta software van SGE51100384

​Volgene mij, zijn probleem ligt niet bij de versie maar bij de configuratie van de lijn. Ik weet niet als je die configuratie via GSM probeerde aan te passen maar normaal gezien via laptop of pc is het stabieler om dat allemaal aan te passen.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

 

Ik heb zowel via de laptop als via de gsm geprobeerd. Leek eerder een backend probleem. Je collega's mogen mij gerust  opbellen indien nodig. Dan kunnen we live wat dingen testen. Bedankt in ieder geval al.

Reputatie 1

@ScHAmPi Je modem is momenteel up to date maar er komt binnenkort nog een update. Ik zal maandag direct vragen aan de collega's om jou configuratie te controleren en indien nodig te corrigeren. @Martin het laatste released versie is SGE51100370 maar ik maak deel uit van een beta team dus heb ik de software SGE51100384

​Volgens mij zijn probleem ligt niet bij de versie maar bij de configuratie van de lijn. Ik weet niet als je die configuratie via GSM probeerde aan te passen maar normaal gezien via laptop of pc is het stabieler om dat allemaal aan te passen.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

 

@IMT Kan je ons ook eens laten weten wat de laatste softwareversie is van de HGW4. 

Reputatie 1

Ik ben een Proximus technieker. U mag de klantennummer ofwel de lijnnummer naar mij sturen via Privébericht. Dan zal ik wel nakijken of u de laatste software heb.

Pm gestuurd. Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 1

Ik ben een Proximus technieker. U mag de klantennummer ofwel de lijnnummer naar mij sturen via Privébericht. Dan zal ik wel nakijken of u de laatste software heb.

Mogelijks kunnen de Prox medewerkers (moderators) mss recenter software pushen op je internetbox, maar dat horen we dan wel als hier de draad opgenomen wordt.

Reageer