Vraag

Internet


Geachte

 

De laatste week valt mijn internet gedurende de dag telkens een paar keer kort uit. Dit gaat over een 7 tot 10 keer per dag gedurende 5 à 10 minuten. 

 

Kunt u mij zeggen wat het probleem is? 

 

Dank


23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Mattias, 

 

Heb je de modem zelf al even herstart? Want ik kan van hieruit niet aan de modem.

Beste

 

Dit heb ik 1 uur geleden gedaan. Deze week nog een paar keer gedaan, maar ik denk dat dit geen soelaas zal brengen. 

 

 

Als je kijkt op je bbox als dit voorvalt blijft het DSL controlelampje dan nog continu oplichten of niet.

heb je ook die onderbrekingen op pc of laptop die verbonden is via een netwerkkabel direct aan de bbox.

je kunt op je bbox ook inloggen gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/internet/network.html
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Daar eens kijken naar de uptime van internet, want als je internet onderbrekingen hebt zal die tijd niet lang zijn.

Beste

 

Ik heb het net weer voor gehad. Een heel korte onderbreking van het internet (3 minuten).

 

Het Wifi signaal blijft aan/uit oplichten. Het DSL lampje blijft aan. 

Ik kan jammergenoeg mijn pc niet verbinden met de bbox. 

 

De uptime is wel 

  • 10:25:10

 

Kan je mij verder helpen? 

 

 

heb je apparaten die verbinding maken op wifi-2.4-xxxx en ook op wifi-5.0-xxxx en heb je dit probleem dan op beide wifi banden?

Je zou ook nog kunnen proberen om eens de bbox te resetten of dit soelaas brengt 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 

Als dit ook niet baat is mss de reden van je problemen dat in je bbox “One SSID” actief staat om dit te weten te komen dat het deze reden is zou je die kunnen eens deactiveren om te zien of je probleem dan weg is.

One SSID deactiveren:
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je later ook One SSID terug activeren net op identiek de zelfde manier.

PS: tot maandag komt hier niemand meer langs op het forum die van Proximus zelf is, in geval van nood kun je wel tijdens die drie dagen bellen naar de helpdesk 0800 22 800

Beste

 

Het stond al op disabled, maar zal het voor de zekerheid nog eens doen. Normaal zitten we nooit op wifi 5.0. Ik zet mij nu even op deze wave of het voorval hier plaatsneemt. 15 minuten geleden viel het weer even weg het internet (voor 2, 3 minuten)

En had je al de bbox eens gereset 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Is dat op één toestel alleen dat je dit ondervindt of op andere ook?

je zou eens moeten op het moment het gebeurt ook eens kijken dan naar  je Uptime voor internet . zoals hierboven reeds uitgelegd.

 

Beste

 

Ik heb het net weer voorgehad op, nu ook op 5.0. Het is op alle toestellen. 

 

Uptime = 

1 day(s) 03:38:12

 

Ik ga nu eens resetten. 

Oke, het is gereset. Even afwachten! 

 

 

Beste

Net weer van het internet gevlogen, dus nog steeds niet opgelost! 

als het op alle toestellen is vermoed ik dat het een probleem is op de bbox.
Iemand van Proximus zelf kan ook lijnmetingen doen om te zien of er fouten opzitten, maar zij komen pas maandag terug langs op het forum.

Dus kunnen zij dan beslissen of het nodig is van de bbox te vervangen of indien er een technieker aan te pas komt.

Het is inderdaad op elk toestel. 

 

Ik doe voorlopig dus niets en wacht even af. Contacteer ik iemand maandag hiervoor of…? 

 

Jij alleszinds bedankt! 

Het valt ook meer en meer uit. 

als je wilt kun je ook tijdens het weekend eens bellen naar het gratis nummer van de helpdesk

> 0800 22 800

mss kunnen zij uit de lijnmetingen iets afleiden.

Ik ga het even na! 

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@mattiasmertens  Ik heb je lijn uitgemeten en zie toch wat storing, om deze te verhelpen zal er een technicus ter plaatse moeten komen. Laat gerust enkele datums weten wanneer dit voor je past.

Dag Samuel

 

Top van jullie. 

 

Gisteren was het een ramp. Vandaag is het voorlopig een goede dag zonder wegvallen van het internet. 

 

Welke data past het beste voor jullie? Normaal zijn wij overdag, nu, nog thuis. 

 

Laat even weten

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@mattiasmertens Ik heb een afspraak ingeboekt voor morgen 05/05 namiddag tussen 12u30 en 16u30

Dag Samuel

 

Dat is in orde! 

 

Enig idee waarom het vandaag dan wel perfect lukt het internet? Voorbije week hadden we veel storingen.

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@mattiasmertens Ik zie ook vandaag nog storingen op je lijn, dus vanuit mijn standpunt zal je toch zowizo nog niet de beste ervaring hebben. Nu als jij vandaag geen problemen ervaart is dat des te beter natuurlijk.

Haha, oke dan wacht ik geduldig af naar morgen. 

 

Hoe kan dit opgelost worden? Waaraan kan dit liggen? 


Dank

dat zullen ze van op afstand heel moeilijk kunnen zeggen vrees ik !

Ok bedankt!

Reageer