Beantwoord

Internet

  • 30 January 2018
  • 13 reacties
  • 317 Bekeken

Ik heb uitstekend wifi maar internet valt steeds uit. De technieker is na drie weken eindelijk langs gekomen
Toeval wilde dat er juist internet was. Kan de modem defect zijn?
icon

Beste antwoord door Hcandael 30 January 2018, 14:15

Bekijk origineel

13 reacties

kan ook aan storingen liggen van naburige wifi signalen mss eens proberen op verschillende kanalen bv kanaal 1 of kanaal 6 of kanaal 11. (met een gratis wifi analyser kan je bv een kijken wat het minst bezette kanaal is)
Heb je dit ook op wifi-5.0-xxx of als je met utp kabel verbonden bent aan de bbox3
De technieker belt me deze voormiddag nog op na de interventie van gisteren. Dank Martin. Zal je antwoord tonen.
De technieker heeft een ander kanaal gekozen ,internet werkt op dit ogenblik, afwachten. De technieker belt terug.
bedankt voor de feedback.
Komt dit jullie bekend voor ( voornamelijk nieuwe klanten ). Verkoper van Proximus die thuis langskomt belooft minimum snelheden van 70 Ă  80 mbps. Na installatie blijkt de werkelijk snelheid te liggen tussen 20 Ă  30 mbps. Zelfs via de kabel gaat het niet sneller. Niet eens genoeg om tegelijkertijd Netflix te kijken en te surfen. Na contact met technische dienst, bevestigen ze dat ik de beloofde snelheden nooit kan halen vanwege de ligging van mijn huis: te ver van een kast van Proximus. Mijn huis ligt nochtans in een stedelijk gebied . Technische dienst bevestigt zelf aan de telefoon dat het inderdaad veel te laag is en dat er niets anders op zit dan naar een andere provider te gaan.
Je zou dit inderdaad eerst moet zelf testen op http://proximus.be/internetsnelheid, maar dat vertellen ze je niet altijd niet, het zal waarschijnlijk een tussenverkoper geweest zijn 
...
Reputatie 7
Badge +4
& punt 3.2 p.12 hieronder (dient te worden vermeld in het contract op straffe van ongeldigheid)
http://www.bipt.be/public/files/nl/22237/Besluit_Snelheid_Breedbandverbinding.pdf
Voor de vaste netwerken die internettoegang bieden, bevat het contract de volgende informatie voor elk van de hierboven gedefinieerde categorieën van klanten5: - de minimale upload- en downloadsnelheid: onder minimale snelheid moet worden verstaan de waarde van de snelheid waar de toegangsleverancier nooit onder zal zakken, tenzij bij onderbreking van de dienstverlening; - de normaal beschikbare upload- en downloadsnelheid: onder normaal beschikbare snelheid moet worden verstaan de waarde van de snelheid die een eindgebruiker zou mogen verwachten te krijgen gedurende het grootste deel van de tijd wanneer hij toegang zoekt tot de dienst (d.w.z. gedurende ten minste 95% van de tijd); - de maximale upload- en downloadsnelheid: onder maximale snelheid moet worden verstaan de waarde van de snelheid die de gebruiker mag verwachten op bepaalde momenten, in principe ten minste één keer per periode van 24 uur; - de geadverteerde upload- en downloadsnelheid: onder geadverteerde snelheid dient te worden verstaan de waarde van de snelheid die de aanbieder vermeldt in al zijn commerciële communicatie; - het downloadvolume van het abonnement.
je kunt altijd onmiddellijk opzeggen zonder opzegkosten dus op dit gebied zijn er geen problemen bij Proximus.
Reputatie 7
Badge +4
ok (als Px mij 30 Mbps zou kunnen leveren kan ik misschien Orange of Telenet schrappen đŸ€” en een besparing doorvoeren)
Is dit bij Telenet en Orange ook zo dat je onmiddellijk op elk ogenblik kunt opzeggen zonder opzegkosten, heb daar geen ervaring mee!
PS: met mijn 100Mbps zit ik voorlopig goed bij PX â˜ș
Badge +4
ok (als Px mij 30 Mbps zou kunnen leveren kan ik misschien Orange of Telenet schrappen đŸ€” en een besparing doorvoeren)
Bij telenet kan je niets uitsparen, ze worden alleen maar duurder .... aan de andere kant is Orange wel een stuk goedkoper (en ze worden mss nog goedkoper vanaf de start met de groothandelsprijzen 01/08)
Reputatie 7
Badge +4
@Martin Telenet vast internet = onbepaalde duur (dus ja) & Orange 4G@home (contract 12 maand genomen = opzegbaar maar moet dan restwaarde modem vergoeden)

@Redsfan tja 
. Px = adsl en Telenet zelfs (indien ik zou willen betalen) tot 400 Mbps - normaal 380 Mbps; mijn geduld is niet eindeloos en vermits o.a. Telenet duurder wordt zal er toch ergens vroeg of laat moeten bespaard worden đŸ˜„
Ik begrijp niet dat Proximus niet wil installeren in de lijn. De oorzaak zou zijn dat mij huis te ver van Proximus kast zou liggen. Nochtans maar een ong. 500 meter in vogelvlucht. Ze willen niet investeren in een verbetering van de lijn omdat er in de straat te weinig Proximus klanten zouden zijn. Waarschijnlijk zijn er te weinig klanten omdat de snelheid maar beperkts is? Indien je klanten van een andere provider geen alternatief kan aanbieden, ook al zijn ze ontevreden over hun leverancier, zullen ze niet overstappen. Waarom probeert Proximus niet met een verbetering van de lijn, waardoor de snelheid toeneemt en er een alternatief ontstaat voor potentiële klanten? Ter info: met de snelheid die ik heb, kan ik zeker geen Netflix kijken via Proximus, nochtans een van de paradepaardjes.

Reageer