Vraag

Instellingen router sitecom wlr-5000 v2001

  • 14 March 2018
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

Beste,
Wij hebben sinds enkele weken vanaf het begin van onze activatie problemen met combinatie internet en tv. Ik heb intussen het probleem kunnen lokaliseren. Wanneer ik de tv rechtstreeks met de modem verbind werkt alles via tv. Wanneer we onze router tussen de tv en de modem plaatsen, hebben we tv en een werkende internetverbinding (die regelmatig uit valt), maar kunnen we geen programma's opnemen.

Blijkbaar gaat het om de instellingen van de router. Onze router (sitecom wlr-5000 v2001) zit tussen de modem en de decoder/TV. Internet en TV werken, maar de decoder kan dus niet opnemen. Kunnen jullie me laten weten hoe ik de router best instel voor een werkende verbinding met jullie modem om zowel internet en TV zonder problemen te kunnen gebruiken? Het gaat om een sitecom wlr-5000 v2001 router. Mogelijkheid 2 is dat de router toevallig bij et verhuizen kapot is gegaan waardoor de verbinding soms werkt en soms niet, maar dat lijkt me net iets te toevallig.

Alvast bedankt.

1 reactie

De router maakt die een pppoe sessie aan of gebruik je hem als switch want als je de decoder aansluit op deze router veronderstel ik dat je deze gebruikt als switch.
Velen laten de router (aangesloten aan de bbox die pppoe pass trough ondersteunt) een pppoe sessie opbouwen en op de bbox worden de decoder(s) aangesloten en al de rest gebeurt op de router.
PS: als je de decoder op de router aansluit en echt als router werkt moet je ergens met VLAN's werken en als het op die manier is dat je werkt zou ik je aanraden van eens op het bevriend forum userbase.be/forum je licht op te steken waar er al veel besproken werd over deze manier van werken....
nog wat info > hier

Reageer