Beantwoord

Installatie van Fiber aanvraag

  • 19 August 2020
  • 36 reacties
  • 747 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Beste lezer,

 

Ik heb een omzetting aangevraagd van VDSL naar Fiber.
Er is een nieuwe grijze kast bij ons in de kelder (gemeenschappelijke delen).

Fiber was volgens de klantendienst beschikbaar dus heb dan deze omzetting aangevraagd.

Nu heb ik wel nog geen implementatie datum gekregen voor die omzetting (installatie datum).

Hoe kan ik zien hoever deze aanvraag staat?

Wat is de stand van zaken?

Kunnen we dit ergens opvolgen?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 18 September 2020, 15:46

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Volgens de gegevens die ik te zien krijg zou alles nu in orde moeten zijn.Anders de stekker van de modem eens uittrekken en een paar minuten later opnieuw insteken.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw 

bij ons is alles administratief nog niet doorgestroomd

Ik zie de optie Fiber boost wel aangeklikt

Misschien nachtje over laten gaan tot alles in onze systemen ook is aangepast/doorgestroomd ?

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Ik heb het zo doorgegeven. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw 
Dag ik zie dat het order nog niet volledig is afgewerkt is waardoor de optie nog niet actief is. Ik heb hiervoor een IT ticket IM10912469 gemaakt op dit order door te duwen. 
Groetjes,
Luc

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Ticket IM10856209 is hiervoor in behandeling. Ik heb hier nu een escalatie van aangevraagd. Groetjes, Antonella

ter info:

Het nummer voor info over fiber is:
 0800 33 007

Heb je vragen over fiber /  heb je vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

Ok :slight_smile:

Toch wel maar wacht gewoon op de proximus forummedewerkers als ze hier seffens langskomen

Al naargelang van je abonnement lopen ze op tot 1 GIGA per seconde 

Iemand van het Proximus forumteam kan dit bij de bevoegde dienst opvragen, als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 2
Badge +1

@TheLaw Ticket IM10856209 is hiervoor in behandeling. Ik heb hier nu een escalatie van aangevraagd. Groetjes, Antonella

 

@AntonellaD  is hier al een update voor?

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Er gaan vandaag nog bepaalde werken uitgevoerd worden, als deze in orde zijn, dan gaat men u een afspraak kunnen toekennen voor activatie.Excuses alvast dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge +1

@AntonellaD @Joel M 

 

Net de technicus op bezoek gekregen.

Heb nu fiber (Jipie :-) ).

Maar klopt het dat ik nog geen 1GBPS haal?

Staat wel aan op my proximus.
Vermoedelijk loopt er technisch nog iets achter?

 

hangt af van je pack zie bvb → https://www.proximus.be/dam/jcr:c8f640a3-2564-49ac-87e5-b7c6aa96f20c/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/PDF-documents-Flex-S/Flex-S--INT-TV-_NL-20200701~2020-07-01-06-06-19~cache.pdf

Reputatie 2
Badge +1

@Martin 

Het staat ook zo in m’n aanvraag.

 

Reputatie 2
Badge +1

@Joel M  Snelheden worden niet gehaald.

Zit nog altijd rond 500 MBPS.

Ondertussen kan ik mijn mobiel plan en mijn tv packs niet aanpassen.

Kan je dit nog eens bekijken aub?

Reputatie 2
Badge +1

@tina.b  ik heb gisteren nog eens gebeld maar niemand weet van iets.

Heb jij eventueel een update voor mij?

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw  Volgens de info die ik kan terugvinden werd er nog geen afspraak vastgesteld. Ik stuur je bericht door naar de bevoegde dienst voor meer info.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@Joel M  @AntonellaD 

 

Kan er me iemand nu de stand van zaken geven?

Ik had volgens de telefoniste een afspraak en nu niet meer?

Moet er nog iets gebeuren of wanneer kan er een afspraak gemaakt worden?

Graag een stand van zaken en een verduidelijking graag.

Reputatie 2
Badge +1

Aangezien de giga boost niet lijkt te werken zet ik dit terug op 500 MBPS.

Misschien heeft dit te maken met het fijt dat hij de kabel verlengd heeft met een tussen stuk in de gezamelijke delen …. (denk ik dan luidop).

je kunt toch de speedtest doen al je rechtstreeks verbonden bent met utp kabel aan de bbox zelf

Reputatie 2
Badge +1

@Martin ik haalde maar 500 max.

Dus heb het via my proximus aangepast naar 500MBPS.

Speedtest uitgevoerd met kabel.

je bent toch zeker dat de ethernet netwerkkaart van het toestel waarmee je de speedtest doet 1 Giga aankan.

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Volgens de eerste update dat ik doorkrijg van de bevoegde dienst moet er inderdaad nog iets gebeuren. Ik heb dan ook gevraagd dat ze je zo spoedig mogelijk op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

je bent toch zeker dat de ethernet netwerkkaart van het toestel waarmee je de speedtest doet 1 Giga aankan.

@Martin  ja, als iter weet ik zeker dat treffende toestel gigabit netwerk aankan.

Maar zoals ik eerder zei.

Ik heb de snelheden terug op 500GB gezet.

Reden: heb maar 1device die dit aankan :-).

Voor mij is dit geen urgent issue :).

Ik beschouw dit ticket als ok aangezien deze eerder ging om de installatie van fiber.

Die overigens top werkt.

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw 

Goedemorgen

ik heb meer info gevraagd via het Fiber Care Team

Als ze me info sturen, laat ik het dadelijk weten

groeten

Tina

Reageer