Beantwoord

Installatie van Fiber aanvraag

  • 19 August 2020
  • 36 reacties
  • 747 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Beste lezer,

 

Ik heb een omzetting aangevraagd van VDSL naar Fiber.
Er is een nieuwe grijze kast bij ons in de kelder (gemeenschappelijke delen).

Fiber was volgens de klantendienst beschikbaar dus heb dan deze omzetting aangevraagd.

Nu heb ik wel nog geen implementatie datum gekregen voor die omzetting (installatie datum).

Hoe kan ik zien hoever deze aanvraag staat?

Wat is de stand van zaken?

Kunnen we dit ergens opvolgen?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 18 September 2020, 15:46

Bekijk origineel

36 reacties

Ok :slight_smile:

Reputatie 2
Badge +1

je bent toch zeker dat de ethernet netwerkkaart van het toestel waarmee je de speedtest doet 1 Giga aankan.

@Martin  ja, als iter weet ik zeker dat treffende toestel gigabit netwerk aankan.

Maar zoals ik eerder zei.

Ik heb de snelheden terug op 500GB gezet.

Reden: heb maar 1device die dit aankan :-).

Voor mij is dit geen urgent issue :).

Ik beschouw dit ticket als ok aangezien deze eerder ging om de installatie van fiber.

Die overigens top werkt.

je bent toch zeker dat de ethernet netwerkkaart van het toestel waarmee je de speedtest doet 1 Giga aankan.

Reputatie 2
Badge +1

@Martin ik haalde maar 500 max.

Dus heb het via my proximus aangepast naar 500MBPS.

Speedtest uitgevoerd met kabel.

je kunt toch de speedtest doen al je rechtstreeks verbonden bent met utp kabel aan de bbox zelf

Reputatie 2
Badge +1

Aangezien de giga boost niet lijkt te werken zet ik dit terug op 500 MBPS.

Misschien heeft dit te maken met het fijt dat hij de kabel verlengd heeft met een tussen stuk in de gezamelijke delen …. (denk ik dan luidop).

Reputatie 2
Badge +1

@Joel M  Snelheden worden niet gehaald.

Zit nog altijd rond 500 MBPS.

Ondertussen kan ik mijn mobiel plan en mijn tv packs niet aanpassen.

Kan je dit nog eens bekijken aub?

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Volgens de gegevens die ik te zien krijg zou alles nu in orde moeten zijn.Anders de stekker van de modem eens uittrekken en een paar minuten later opnieuw insteken.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw 
Dag ik zie dat het order nog niet volledig is afgewerkt is waardoor de optie nog niet actief is. Ik heb hiervoor een IT ticket IM10912469 gemaakt op dit order door te duwen. 
Groetjes,
Luc

Toch wel maar wacht gewoon op de proximus forummedewerkers als ze hier seffens langskomen

Al naargelang van je abonnement lopen ze op tot 1 GIGA per seconde 

Reputatie 2
Badge +1

@Martin

Er staat inderdaad maar max 350.

Dus in theorie geen boost mogelijk?

 

 

Dat is inderdaad nog geen fiber boost 1 giga

wat geven ze hier op → https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html?#/input

Reputatie 2
Badge +1

@tina.b  heb er nu 2 dagen over laten gaan en zie het volgende in my proximus.

 

 

Loopt er bij mij nog iets fout? Want is namelijk inderdaad zo dat ik niet hoger raak dan 350 Mbps. 

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw 

bij ons is alles administratief nog niet doorgestroomd

Ik zie de optie Fiber boost wel aangeklikt

Misschien nachtje over laten gaan tot alles in onze systemen ook is aangepast/doorgestroomd ?

groeten

Tina

Reputatie 2
Badge +1

@Martin 

Het staat ook zo in m’n aanvraag.

 

hangt af van je pack zie bvb → https://www.proximus.be/dam/jcr:c8f640a3-2564-49ac-87e5-b7c6aa96f20c/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/PDF-documents-Flex-S/Flex-S--INT-TV-_NL-20200701~2020-07-01-06-06-19~cache.pdf

Reputatie 2
Badge +1

@AntonellaD @Joel M 

 

Net de technicus op bezoek gekregen.

Heb nu fiber (Jipie :-) ).

Maar klopt het dat ik nog geen 1GBPS haal?

Staat wel aan op my proximus.
Vermoedelijk loopt er technisch nog iets achter?

 

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Ik heb het zo doorgegeven. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@AntonellaD  Deze afspraak mag je vast leggen.

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw  Ze laten me het volgende weten: Eerst mogelijke vrije dag dinsdag 29/09 ( dagafspraak).
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Ik heb gevraagd aan de bevoegde dienst als het nog mogelijk is voor vrijdag 25/09. Ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@AntonellaD 

Er zit geen link in de mail.

Enkel een link naar Contacteer onze Klantendienst.

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Je kan via de link in de mail normaalgezien de beschikbare tijdstippen zien en een afspraak vastleggen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

 

@AntonellaD 

Net deze mail ontvangen, kan ik nog steeds een afspraak krijgen voor volgende week vrijdag?

Of moet dit later gebeuren?

Reputatie 7
Badge +3

@TheLaw Volgens de eerste update dat ik doorkrijg van de bevoegde dienst moet er inderdaad nog iets gebeuren. Ik heb dan ook gevraagd dat ze je zo spoedig mogelijk op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Reageer