Beantwoord

Installatie Airport time capsule

  • 19 September 2018
  • 7 reacties
  • 654 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Beste, ik heb problemen bij het installeren van mijn Airport time capsule. Deze is goed aansloten met de WAN kabel op de WAN ingang op de router, maar toch blijft het lichtje oranje pinken ipv groen. Hoe kan ik dit aanpassen? Als ik kijk naar het LAN ip adres op mijn computer en hetgeen ik doorkreeg van de call-dienst van proximus, zijn deze verschillend, kan het hieraan liggen? Alvast bedankt, Albane
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 19 September 2018, 10:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Micha, de airport zelf ga je moeten aansluiten op een LAN poort om effectief het signaal van je Bbox door te krijgen. Grtjs, Charlotte.
Hi Charlotte, alle LAN ingangen in de router zijn reeds ingenomen door andere kabels die de installateur plaatste. Hoe kan ik dit dan doen?
Reputatie 7
Badge +4
Micha, dan ga kan je best kijken om daar eventueel een switch tussen te plaatsen. Voor PC's en dergelijke kan dit geen kwaad. Als hier nog een decoder zou aangesloten zijn of eventueel draadloze toestellen voor Proximus TV raden we wel aan deze rechtstreeks op de Bbox te laten zitten.
Als je een switch gebruikt die IGMP snooping ondersteunt kun je de decoder zelfs ook op die switch aansluiten (bv één waarmee dit goed werkt is de Netgear GS105E)
zie wat uitleg op de volgende site > https://sites.google.com/site/inttvtf/#IGMP-Snooping
Ik heb ondertussen de Lan poort aangesloten op de router. Hierdoor is het lichtje groen geworden eind vorige week. Maar sinds gisteren krijg ik de melding:' Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server. of neem contact op met de beheerder.' Controleer de serveernaam of het IP adres en probeer het opnieuw. Waar kan ik deze vinden?
op onderstaande link staat wat uitleg omtrent time capsule, die je mss wat verder kan helpen:
> klik hier
blijkbaar gaat dit plug&play !
Reputatie 7
Badge +3
Heb je de modem al eens herstart?

Reageer