Vraag

Inloggen op B box 3 geraakt niet door

  • 21 July 2020
  • 5 reacties
  • 774 Bekeken

Beste,

Ik kan inloggen via 192.168.1.1, vul user in en paswoord modem, maar dan blijft er een cirkel draaien en verschijnt niet het scherm ( zie hieronder ), om dan het WIFI kanaal te kunnen wijzigen.  Is mij vroeger nog gelukt, maar nu geraak ik niet tot onderstaand scherm.

Kan iemand mij helpen aub ?

Dank, 

Peter


5 reacties

Dat komt omdat “One SSID” actief staat deze kun je uitzetten ook via de userinterface van je bbox.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reputatie 7
Badge +4

Cfr @Martin indien u onderstaand scherm ziet, in een ander geval zou ik de Bbox eens herstarten (of eventueel resetten)

 

Ik heb de printscreen inderdaad niet bekeken en heb te vlug gereageerd op “wifi kanaal niet kunnen wijzigen wat = “one ssid” actief, dus inderdaad best de bbox eerst eens heropstarten = 5sec stroomloos zetten en als het dan niet lukt resetten = reset knop achteraan 20 sec ingedrukt houden  en als je dan nog niet de kanalen kunt veranderen dan volg je deze uitleg op om one ssid te deactiveren → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/inloggen-op-b-box-3-geraakt-niet-door-50872?postid=658190#post658190

Reputatie 6
Badge +3

De interface kan ook blokkeren wanneer je een hele reeks port forwarding regels aanmaakt en pas op het laatste moment toepast, dan kan dit ook voorvallen, maar dan moet het na een 5 tal minuten wachten en terug uitloggen en weer inloggen opgelost zijn. Indien niet dan is zoals gezegd eerst herstarten en dan pas resetten. Want bij resetten ben je al jouw aanpassing die jezelf gedaan hebt kwijt.

Als we feedback krijgen dan zullen we zeker zijn dat het iets zou te maken hebben met portforwarding want het valt natuurlijk ook wel voor zonder dat je portforwarding regels ingevoerd hebt maar het kan natuurlijk kloppen wat je zegt.

Reageer