Vraag

inloggen niet meer mogelijk op proximus public wifi


Reputatie 1

Reeds geruime tijd kan mijn vrouw niet meer inloggen op proximus public wifi alhoewel dit anders zonder problemen verliep.

heb alles reeds nagezien en niets verkeerd gevonden. ik heb dus recht op een account en die staat gebruikt :

Modem is ook ingesteld als hotspot :

Hier al ook op het forum rond gesnuffeld maar niets gevonden dat de toestand kon rechtzetten.

Als ik op mijn producten kijk is de gsm van mijn vrouw nog altijd niet gekend als gebruiker proximus wif. de betalende optie staat nog altijd open ???

 

paswoord ook opnieuw ingesteld en niets veranderd aan de toestand

Is er iemand die mij zou kunnen helpen hiermee ?

Al meerdere keren gebeld naar de helpdesk maar dat heeft geen aarde aan de dijk gebracht !

Dus de optie is wel degelijk gebruikt maar ik kan die blijkbaar niet gebruiken ….

Geert


19 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@geert_04 Gaat het over inloggen op haar smartphone of op een laptop?

Reputatie 1

Michael het is wel degelijk op de smartphone dat het niet lukt 

Reputatie 5
Badge +2

 @geert_04 Heeft u reeds geprobeerd opnieuw de public wifi in te stellen via de myproximus app?

Reputatie 1

Ik kan op de myproximus app geen enkele gsm vinden die de public wifi heeft. Op alle toestellen kan ik die wel activeren via de betalende optie en sat is nu niet de bedoeling .. 

Reputatie 1

Kan er iemand van proximus dit verder eens onderzoeken en mij op de hoogte houden aub ?

Is nog altijd niet in orde  ….

Reputatie 7
Badge +3

@geert_04  Ter info Je mobiel GSM abonnement zit toch in een pack?  Alleen dan kan je het gratis activeren op je mobiele toestel . 

Toegang tot Public Wi-Fi

@geert_04  Ter info Je mobiel GSM abonnement zit toch in een pack?  Alleen dan kan je het gratis activeren op je mobiele toestel . 

 

Waarom zijn er dan zoveel zonder gsm abo in pack die dit wel kunnen, cfr. wat hier al  gepost werd enz...

Reputatie 7
Badge +3

@geert_04  Ter info Je mobiel GSM abonnement zit toch in een pack?  Alleen dan kan je het gratis activeren op je mobiele toestel . 

 

Waarom zijn er dan zoveel zonder gsm abo in pack die dit wel kunnen, cfr. wat hier al  gepost werd enz...

Vroeger kon je gewoon de gegevens ( login en wachtwoord) van je Public Wi-Fi gekoppeld aan je vast internet ingeven in je mobiele toestel .Zolang je tot op heden niets verandert hebt in je toestel zal dit nog wel functioneren . Nu dient de koppeling tot toegang naar Public-WiFi  te gebeuren via je sim kaart en de My Proximus App in je toestel. 

 

  1. Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download en installeer de MyProximus-appNieuw venster.
  2. Tik op Producten en kies je gsm of internetverbinding. 
  3. Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de betalende optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
  4. Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
  5. In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi
  6. Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
  7. Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi.

ja maar dat lukt blijkbaar ook nog altijd met de MyProximus app bv van een P&G en dat is toch niet te beschouwen als een gsm abo in je pack.

Reputatie 1

Martin,

Ik heb recht op één account en het werkte vroeger en nu sedert een jaar niet meer. Ik wens dat opnieuw in orde te brengen en het lukt niet meer.

Ik heb een internetabonnement bij proximus en een tv-abonnement en verschillende gsm’s waarvoor ik betaal. Normaal heb ik recht op een public wifi-account. Die was vroeger geactiveerd op de gsm van mijn vrouw en nu lukt dat blijkbaar niet meer ….

zie hieronder :

De instellingen van gsm vrouw zijn wel degelijk geconfigureerd zoals door jou hierboven  vermeld.

Ik denk dat er ergens bij proximus een probleem is. Paar maanden eens contact gehad met een medewerker via de klachtendienst maar volgens hem staat alles normaal en toch werkt het niet ….

Begin stilaan mijn geduld te verliezen en daarom vraag ik dat proximus eens contact opneemt met mij (liefst een technisch geschoold personeelslid)

 

bij mij werkt het als volgt

Eap-Methode :         PEAP     (zie NB:)
Verificatie Fase 2      MSCHAPV2  (of GEEN) 
Certificaat selecteren    Niet valideren
Identiteit         abcd@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit    abcd@proximuswifi.be 
            (auto@proximuswifi.be werkt ook)

NB: BIJ SOMMIGEN WERKT HET MET PEAP NIET
     MAAR MOET HET TTLS ZIJN

@geert_04 Hello!

Ik ben heel blij uw post te zien, want ik ben nu 3 maanden aan’t sukkelen met dezelfde issues…..

 

https://fr.forum.proximus.be/myproximus-app-site-43/proximus-public-wifi-impossible-a-configurer-sur-mon-smartphone-58978?postid=755237#post755237

 

En er zijn veel mensen met hetzelfde probleem, in de FR of NL forums. Dat heeft niks te maken met de sim kaart;  stel dat ik geen gsm heb (ja….), ik heb een Proximus bbox met unlimited data thuis, dus heb ik recht op public wifi (voor mijn laptop bv).  Het heeft altijd gewerkt en nu, in sommige plaatsen, niet meer.

 

 

 

 

Reputatie 1

ik denk dat ik binnenkort nog eens zal bellen naar de helpdesk. een expert moet er zich maar eens mee bezighouden. frusterend is het feit dat het vroeger werkte en nu is het sukkelen tot en met ….

@geert_04 hello 🙂

Blijkbaar weten ze toch dat het een algemeen probleem is, waarschijnlijk door de nieuwe installaties van de fiber. To be continued.

Reputatie 1

Hoi,

Ik denk toch dat de installatie van fiber hier volledig los van staat. Bij ons is er bij lange nog geen fiber beschikbaar en het werkt toch niet !

@Miss-K. Dat heeft inderdaad niks met fiber te maken want als je niet thuis bent en op een ander plaats en op een proximus public wifi inlogt moet dit trouwens ook werken. Dit wordt via de bbox verstuurt over een koperlijn of fiber lijn dat doet er niet toe.

Iemand van proximus zou eens moeten natrekken of je profiel instellingen in orde zijn bij hen.

En via myproximus kun je nog altijd zien dat je public wifi actief staat veronderstel ik toch.

Reputatie 1

Public wifi staat actief bij mij martin.

Kan er iemand van technische dienst getriggerd worden via dit forum om eens alles na te zien aub ?

Reputatie 7
Badge +5

@geert_04 Op welk toestel heb je problemen met de public wifi?

Reputatie 1

Daisy,

Ik heb het probleem op gsm van mijn vrouw. Via mijn klantennr kunt u deze wel terugvinden. De laatste cijfers zijn : 81.

Mvg

Geert

Reageer