Vraag

Inkomende mails met (grote) vertraging

  • 25 October 2020
  • 21 reacties
  • 573 Bekeken

Ik kamp op mijn proximus-adres al geruime tijd met problemen bij het ontvangen van mails. Het merendeel van de inkomende mails komt normaal en direct aan, maar zo’n 10-20% (van verschillende afzenders) ontvang ik met grote vertragingen pas na meerdere uren tot zelfs enkele dagen, of helemaal niet.

 

Ik heb hierover meermaals contact opgenomen met de klantendienst, maar helaas zonder succes. Er is wel een technicus langsgeweest, die het probleem op zijn beurt aan de ICT-afdeling zou doorgeven, maar verder hoor ik er niets meer van en ondertussen blijft het probleem gewoon bestaan.

 

Op dit forum heb ik verschillende (oudere en recentere) topics gevonden van anderen die hetzelfde probleem hebben. Ik vraag me af of dit bij iemand uiteindelijk opgelost geraakt is. En zo ja, hoe?

 

Hopelijk wordt dit door een Proximus-medewerker opgepikt en kan er eindelijk toch wat aan worden gedaan.


21 reacties

Het probleem lijkt ondertussen iets verbeterd tegenover 10 dagen geleden, maar ook vandaag heb ik toch weer moeten vaststellen dat er mails zijn die ik nooit ontvang.

Omdat ik van Proximus nog geen reactie kreeg (ook privéberichten blijven onbeantwoord), heb ik geen idee of men hieraan aan het werken is of niet. Door de verbetering van de afgelopen dagen dacht ik van wel, maar helemaal opgelost is het duidelijk nog niet.

Enige communicatie hierover zou ik zeer appreciëren. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Ari

 

Privé berichten kunnen niet altijd beantwoord worden. De optie privé berichten is in het leven geroepen als klanten privé gegevens op onze vraag moeten doorsturen :blush:, zodat ze geen gegevens openbaar moeten publiceren en wij zo kunnen zorgen dat klanten hun privacy wordt gerespecteerd .

 

Er is geen algemeen probleem met de mails, ook geen openstaande tickets van vertragingen op mails. 

Heb je al getest of de mails via webmail wel sneller doorkomen? 

 

Dag Charlotte,

Okay, dat begrijp ik. Sorry dan voor het privébericht, maar alle andere, mij bekende kanalen had ik al (zonder succes) geprobeerd …

Via webmail is het probleem precies hetzelfde. Zo heb ik bijv. vandaag nog (5/11, 13:12 h) een mail ontvangen die eergisteren (3/11, 10:55 h) verzonden is, dus met meer dan 2 dagen (!) vertraging.

Mail is essentieel voor mijn werk, maar op deze manier wordt het helaas een totaal onbruikbaar communicatiemiddel.

Dit moet toch op te lossen zijn?

Deze avond om 18:48 uur (met 7 uur vertraging) een mail ontvangen die vanochtend om 11:43 uur werd verstuurd.

Vandaag om 10:27 uur (met 17 uur vertraging!!) een mail ontvangen die gisteren om 17:27 uur werd verstuurd. Kan dit a.u.b. dringend bekeken en opgelost worden? Behalve het probleem zelf begint ook de manier waarop dit genegeerd wordt, stilaan frustrerend te worden.

Reputatie 7
Badge +4

En is dit van 1 bepaald emailadres?

Als je zelf bvb een testmail van je eigen emailadres naar je emailadres gaat sturen, komen deze wel direct toe?

Het is niet van 1 bepaald adres:

Het merendeel van de inkomende mails komt normaal en direct aan, maar zo’n 10-20% (van verschillende afzenders) ontvang ik met grote vertragingen pas na meerdere uren tot zelfs enkele dagen, of helemaal niet.

Net als vele andere mails, komen ook testmails aan mezelf normaal toe, maar ondertussen zijn er toch al een tiental afzenders waarbij dit probleem zeer regelmatig optreedt. De vertragingen zijn echt enorm: 7 uur, 17 uur, 2 dagen, …

Ik kan eventueel een paar headers/bronteksten van vertraagde mails doorsturen.

Het probleem wordt de laatste tijd helaas weer erger. Nu ook in omgekeerde richting. Mail door mij verstuurd op vrijdag om 10:02 uur, door ontvanger pas ontvangen op zaterdag om 20:07 uur. Alweer 1,5 dag vertraging!

Op enige hulp van Proximus hoef ik hier duidelijk niet te rekenen. Echt top! 

Reputatie 7
Badge +4

@Ari123 Allereerst mijn excuses dat je probleem zolang blijft aanslepen zonder duidelijk antwoord. Ik ga dit verder laten onderzoeken. Heb je dit probleem enkel op het mailadres dat aan je gebruikt voor het forum ? Ik zie dat je nog een 2de mailbox hebt trxxx@proximus.be. Heb je het daarmee ook voor ? 

Kan je me aub via privébericht de headers van de vertraagde berichten doorsturen ? Als het kan liefst zo recent mogelijke voorbeelden. 

@HadewychT Ik stuur je een privébericht met verdere concrete informatie.

@HadewychT heeft hiervoor ticket IM11060903 aangemaakt, maar zij is nu met vakantie. Is er iemand anders die dit in haar plaats opvolgt? De problemen blijven immers duren. Zonet om 17:36 h met meer dan 7 uur vertraging (!) een mail ontvangen die vanochtend om 10:30 h verzonden werd. Naar wie kan ik een PM met de betreffende header sturen?  

Reputatie 7
Badge +4

@Ari123 

Ik vrees dat er voor maandag geen Proximus medewerkers meer actief zijn op dit forum

@Ari123 iemand anders kan dit inderdaad ook opvolgen maar aangezien er in het weekend en op feestdagen niemand langskomt op het forum zal er pas maandag iemand je kunnen verder helpen hiermee.

Reputatie 7
Badge +5

@Ari123 Ik heb dit even voor je nagekeken. Onze IT dienst vraagt of je nog steeds problemen hebt met het ontvangen van mails. Zij zien namelijk dat ze bij ons direct worden ontvangen. Indien er nog steeds een probleem is zullen we dit verder onderzoeken.

@DaisyS Vrijdag heb ik opnieuw een mail met vele uren vertraging ontvangen, zie mijn bericht van vrijdag hierboven. Tenzij men dit tijdens het weekend opgelost zou hebben, is er dus nog altijd een probleem. 

Reputatie 7
Badge +5

@Ari123 Ja mag de header naar mij sturen in een privébericht zodat ik deze kan doorsturen.

Reputatie 7
Badge +5

@Ari123 Ik heb de informatie doorgestuurd en ze gaan het verder onderzoeken.

@DaisyS Waarom raakt dit probleem maar niet opgelost?? Ik blijf berichten krijgen van afzenders die mij mails gestuurd hebben, die ik niet ontvangen heb. Ik stuur je details in een privébericht.

Reputatie 7
Badge +5

@Ari123 Ze zijn bezig met uw IM ticket. Ik heb al de informatie aan hen doorgegeven en zij bekijken het nu verder.

 

@Ari123 Ook voor u heb ik ondertussen resultaten van het onderzoek doorgekregen. Uw mails worden ook onmiddellijk bezorgd als ze op onze servers toekomen. Ze worden dus ook ergens daarvoor tegengehouden.

 

@HadewychT Bedankt voor het antwoord, maar moet ik het na al die tijd nu echt hiermee doen? Dit voelt toch wel aan als een dooddoener om zich er gemakkelijk vanaf te maken. 

Ik heb het uitgebreid getest met verschillende afzenders vanaf verschillende providers en het resultaat is telkens hetzelfde: de mails komen op mijn proximus-adres pas met enorme vertragingen of helemaal niet aan, terwijl exact dezelfde mails op mijn andere mailadressen wel direct toekomen. Dan zou je toch denken dat het op een of andere manier iets met de verbinding met proximus te maken moet hebben. Maar volgens jullie dus niet?

Ik ben zelfs nog bereid dat aan te nemen, maar dan zou iets meer feedback zeer welkom zijn. In totaal heb ik een tiental headers doorgestuurd, maar het enige wat ik nu te horen krijg, is dat ze “ergens daarvoor tegengehouden” worden. Dat helpt me helaas geen millimeter verder en ondertussen blijft het probleem bestaan. Toch wel teleurstellend … 

Reputatie 7
Badge +4

@Ari123. Bij andere ticketten had ik inderdaad doorgekregen waar ze juist werden tegengehouden. Ik ga nog eens informeren of ze me ook voor u meer gedetailleerde info kunnen geven. 

Reageer