Vraag

In game problemen Guild Wars 2

  • 15 December 2017
  • 28 reacties
  • 1739 Bekeken

Sinds een korte tijd heb ik te maken met hoge latency/ping tijdens het spelen van Guild Wars 2. Op verschillende fora zijn er nog mensen van België met Proximus als ISP die dezelfde problemen hebben.
Wanneer ik iets anders opstart, andere game, surfen, Netflix, youtube, dan heb ik hier geen last van. Het probleem doet zich enkel voor bij dit ene spel.
Als ik in het spel aan andere mensen vraag of zij last hebben van gelijkaardige problemen dan blijkt dat dit niet het geval is.

28 reacties

Ik ben op deze post terecht gekomen door de 1e hop van mn tracert resultaat te Googelen waardoor ik ondervonden heb dat andere mensen hetzelfde probleem hadden met exact dezelfde server. Deze eerste hop heeft constant hoge ping waardoor elke service die ik probeer te gebruiken regelmatig traag werkt (o.a. YouTube videos etc). Online spellen zoals League of Legends hebben ook heel vaak hoge ping (tussen de 100-200 terwijl deze normaal slechts 19 is). Heb al enkele keren geprobeerd de router te herstarten om een andere route te forceren maar zonder succes.

Tracert (heb verschillende adressen geprobeerd en telkens is het die eerste hop die heel hoge ping heeft):

Tracing route to google.be [172.217.20.99]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms B-BOX [192.168.1.1]
2 79 ms 120 ms 120 ms 1.48-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.48.1]
3 * 5 ms 5 ms lag-55-100.iarmar4.isp.belgacom.be [91.183.241.192]
4 * * 5 ms lag-15-1000.ibrmar3.isp.belgacom.be [91.183.246.182]
5 * * * Request timed out.
6 5 ms 5 ms 5 ms 94.102.160.36
7 * * * Request timed out.
8 16 ms 11 ms 11 ms 72.14.195.58
9 13 ms 13 ms 13 ms 108.170.252.82
10 12 ms 12 ms 12 ms 209.85.245.30
11 14 ms 14 ms 14 ms 108.170.234.10
12 14 ms 13 ms 14 ms 216.239.42.171
13 * * * Request timed out.
14 13 ms 13 ms 13 ms 209.85.240.115
15 14 ms 14 ms 14 ms ams17s01-in-f3.1e100.net [172.217.20.99]

Trace complete.
Heb het zelfde probleem met de 2e hop in tracert, dit met een bbox3. Hierdoor stopt ProximusTV (web versie) vanzelf en moet ik regelmatig refreshen, begint best wel irritant te worden.
Dit ligt dus duidelijk niet aan ons aangezien veel mensen dit probleem hebben.
Het wordt wachten tot Proximus het probleem oplost..
Zelfde probleem. B-Box 3 Modem. Probleem opgemerkt bij start Wintersday. Lagspikes. Van 45ms naar 499ms en terug naar 45ms. Nooit gehad. FPS is prima. De ping (ms) vliegt soms de lucht in, hatelijk gamen op die manier. Geen idee wat dit veroorzaakt, blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Het probleem lijkt verdwenen te zijn. Ik weet niet wat jullie gedaan hebben maar het lijkt opgelost!
Zelfde probleem, letterlijk onmogelijk te spelen met zo'n hoge ping/loss.
Hoop op een snelle en goeie oplossing.
We hebben dit momenteel doorgegeven voor onderzoek. Als wij meer informatie verkrijgen hierover, laten we dit hier onmiddellijk weten. Groeten, Het Proximus Team.
Ik heb hetzelfde probleem, ook sinds dinsdag en enkel Guild Wars 2 gerelateerd. Ik heb een b-box sagemcom V2.
Zelfde probleem hier. Sinds dinsdag 11 december en enkel Guild Wars gerelateerd. Ervoor nooit problemen gehad.
Hier hetzelfde probleem zoals de meesten, bij mijn broer hetzelfde. Ook proximus klant.
Hetzelfde geval, hoge ping/hoge packet loss in Battlefield 1. Video's laden is normaal. afbeeldingen en GIFs op alle sites is heel traag.
Proximus servers trekken weer op niets. Nee, het ligt niet aan de modem. Fix jullie servers en geef de klanten hetgene waarvoor ze betalen: een stabiele connectie. Net neutrality is 1 dag dood en dit gebeurt.
Hier ook problemen. Ping sprint opeens naar 2000-4000 voor een paar seconden.
Ik heb hetzelfde probleem sinds dinsdag. Ik zit nog op een bbox 2. Het probleem zit dan ook niet in de modem maar ergens in het Proximus netwerk zelf. Ik heb verschillende loginservers en contentservers geprobeerd via het programma Gw2 launchbuddy. Ze worden allemaal gehost op Amazon AWS. Een traceroute wijst uit dat al deze verbindingen 1 gemeenschappelijke hop hebben : ip 80.84 23.1 . Daar beginnen voor mij de lagspikes. Een whois op dit adres zegt dat dit van “Belgacom International Carrier Service SA” is. Laat aub iemand met technische kennis eens kijken naar de verbinding van het Proximus netwerk met Amazon AWS.
Zelfde probleem, ook sinds dinsdag 11 december. Al de rest (browsing, andere games, etc..) werken wel nog.
Heb bij mijn schoonouders identiek hetzelfde probleem, alles perfect te doen, behalve Guild Wars 2
Ik heb sinds dinsdag hetzelfde probleem, enorme lagspikes in Guild wars 2. Terwijl ik tijdens het gewone surfen geen problemen heb. Ook downloaden gaat merkbaar trager dan voorheen.

Sam
Ik zit al vier dagen met hetzelfde probleem.
Ik kamp met hetzelfde probleem.

Voor zover ik zie heeft iedereen met wie ik online ben in guildwars en die bij proximus zit in Belgie problemen met voortdurende en regelmatige lagspikes.
@AndyR Moet ik iets anders doen om de update op mijn BBOX3 correct te installeren?

Mijn pingplotter na de update:



Helaas, Altijd hetzelfde probleem :(

Een vriend die ook bij Proximus is, heeft geen vertraging. Hij heeft hetzelfde bbox3 als ik.

Zijn tracert:



Mijn tracert is in attachment.
Ik heb geen Technicolor, nog een oude (Sagem) BBox3, is het mogelijk om hier ook iets aan te doen?
AndyR, Kan je deze Firmware ook even sturen naar mijn modem?
Reputatie 5
Badge +3
@NielsDecoene De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem, dit kan maximum 2 uur duren voor dat alles correct staat.

Indien dat je nog geen firmware hebt ontvangen kan je ons best contacteren via privébericht. Dit doe je door hier te klikken.
@Belpair is het mogelijk om je klanten- of telefoonnummer door te sturen via privébericht dan stuur ik de nieuwe firmware door naar je modem. Dit doe je door hier te klikken.

@oro22 De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem.


Mogen wij met hetzelfde probleem dit ook proberen? 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@Belpair is het mogelijk om je klanten- of telefoonnummer door te sturen via privébericht dan stuur ik de nieuwe firmware door naar je modem. Dit doe je door hier te klikken.

@oro22 De nieuwe firmware is verstuurd naar je modem.
Precies hetzelfde probleem hier. De hops over het belgacom netwerk vertonen veel vertraging. Het spelen wordt onmogelijk. Als ik een programma als Pingzapper gebruik om de verbinding om te leiden is er geen enkel probleem, het ligt dus bij Proximus/Belgacom. Dit probleem loopt nu al 4 dagen. Ik heb ook support gebeld en zij stelden net als bij gunnar nutteloze dingen voor als het resetten van wi-fi (ik zit helemaal niet via wi-fi verbonden), en zij hadden geen kennis van termen als packet loss of hops/sprongen, dus zij konden er verder natuurlijk ook helemaal niks mee. Graag zouden wij mensen met technische kennis laten kijken naar het probleem en het zo snel mogelijk verhelpen, bedankt.

Reageer