IMAP4 op @skynet.be

  • 10 February 2011
  • 4 reacties
  • 4071 Bekeken

Hallo

Wordt IMAP4 nu al ondersteund op de @skynet.be mailboxen? Zo ja, hoe kan ik dat op mijn PC (Outlook2007) instellen?

Bedankt voor uw antwoord.

4 reacties

Hier vind je de nodige uitleg...
Beste ccot8500,

De link dat Monocle voorstelt daarin staat meer dan genoeg informatie over het beheren van uw emails op pc's en GSM's.

Als u op de link klikt van Monocle ziet u PC-appilicaties staan en daaronder Outlook 2007. Bij stap 5 dient u onderstaande gegevens in te vullen.

Uw naam
Uw Emailadres
De inkomende mailserver: imap.skynet.be
De uitgaande mailserver: relay.skynet.be
Uw email login (bv: fa123456)
Uw email wachtwoord

Ik hoop dat dit een antwoord geeft op uw vraag.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Beste Eva

Goed dat je er die uitleg bijgegeven hebt, want met de link van Monocle wordt enkel gesproken van de creatie van een POP3 account want in de screenshots spreekt men enkel over de "pop.skynet.be".

Gelukkig wordt in uw uitleg vermeld dat je "imap.skynet.be" moet stellen, anders zou ik het niet geweten hebben met de uitleg van Monocle.

TIP: misschien de website van Belgacom aanpassen en dit ook vermelden.;)
Beste

Kun je ook een imap-account instellen op een gsm als je geen gebruik maakt van proximus voor je gsm-abonnement? Ik probeer mijn skynet imapaccount in te stellen op een android-smartphone. Incoming server lukt, outgoing server lukt niet. Ik gebruik wel degelijk de serverinstellingen van mijn gsm-provider.

Bedankt voor je hulp!

Reageer