Vraag

IMAP MAIL ANDROID

  • 6 April 2021
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 1

blijkbaar stelt dit probleem zich al jaren zonder oplossing :

in andere mailapplicaties onder androiden webmail werkt imap probleemloos.

In de mobiele app outlook voor android lukt het maar niet om op een imap (skynet en proximus) in te loggen.  Steeds foutmelding wachtwoord verkeerd, maar dit klopt niet. Alle gegevens correct ingevuld.

Als ik na veel vijven en zessen toch ingelogd geraakt, (nochtans steeds met dezelfde gegevens ingetoetst) lukt het dan weer niet om berichten te versturen.  Inkomende berichten is wel OK .

MS support beweert bij hoog en bij laag dat het aan proximus ligt, maar dat klopt dus niet.

Wie kent de oplossing van dit mysterie ?


6 reacties

mss helpt dit hier je ook al wat verder → outlook-android-probleem

Ik heb het gisteren ook wel 50 keer geprobeerd. Tot ik ergens las dat er beter poort 465 gebruikt wordt voor smtp ipv. poort 587 (bij handmatige instelling).
En het lukte meteen. Maar het kan puur toeval zijn, want eerder is het mij na talloze vergeefse pogingen ook al eens plots gelukt met poort 587.
Helaas, ook met poort 465 kan ik geen mail verzenden. Dát mysterie houdt zowat gans de Outlook on Android wereld bezig :thinking:
Zelf vind ik dat niet zo erg, ik ben immers toch het gebruik van mijn skynet-adres aan het afbouwen ten voordele van operator-onafhankelijke adressen, zoals gmail.com en outlook.com. Zolang ik skynetmail ontvang ben ik tevreden, verzenden doe ik via andere adressen.

Bij 587 is authenticatie verplicht en daardoor niet te misbruiken door spammers, tenzij ze het wachtwoord hebben achterhaald, 465 is een oudere standaard.

Ik ben inderdaad ook overgestapt naar gmail.com en outlook.com. gmail houdt nog meer en beter spammail tegen.

Bij 587 is authenticatie verplicht en daardoor niet te misbruiken door spammers, tenzij ze het wachtwoord hebben achterhaald, 465 is een oudere standaard.

Kunnen spammers iets aanvangen via een poort voor uitgaande mail? Ik weet er niets van, maak me gewoon die bedenking.

Je zal hier al wel gelezen hebben of ergens anders, dat er technieken bestaan om bv op je laptop via je mail applicatie spam te versturen, daarom kom je ook dikwijls op een blacklist terecht waardoor je geen mails meer kunt versturen.

Je zal hier al wel gelezen hebben of ergens anders, dat er technieken bestaan om bv op je laptop via je mail applicatie spam te versturen, daarom kom je ook dikwijls op een blacklist terecht waardoor je geen mails meer kunt versturen.

Ik dacht ten onrechte dus idd. enkel aan het ontvangen van spam. Maar wat je ontvangt moet ook door iemand/iets verstuurd zijn natuurlijk.

Reageer