Vraag

Ik heb een nieuwe printer gekocht


Reputatie 2
Badge
Ik heb vandaag een nieuwe printer gekocht met fax functie, maar die staat in de andere kamer en dus heb ik een probleem om die te verbinden met glasvezel kabel modem.

This topic has been closed for comments

14 reacties

de glasvezel modem is verbonden met een bbox3 en als je die printer niet rechtstreeks kunt verbinden met je bbox3 kun je dan proberen om die via wifi te verbinden met de bbox3 tenzij je printer geen wif aan boord heeft.
Dan zou je kunne bv werken met PLC homeplugs bv van het merk devolo of andere merken zijn natuurlijk ook goed. één homeplug steek je in een stopcontact die staat dan bij je bbox3 en de andere bij je printer in een stopcontact.
Reputatie 2
Badge
Oei ik heb verkeerd geformuleerd, ondanks dat deze printer ook een fax functie heeft en hiervoor moet ik een oplossing voor vinden om de fax kunnen aansluiten.

Mijn excuses voor
en je hebt nergens de mogelijkheid om een rond vvt telefoniekabeltje weg te werken tot aan je bbox.
Reputatie 2
Badge
Nee, om dat de afstand te groot is.
"De afstand te groot" bedoel je hiermee dat je de telefonie draad niet kunt wegwerken of dat je vreest dat de verzwakking te groot is, want dan moet het al over een heel grote afstand gaan !
Tip: anders moet je de vraag ook in parallel eens stellen op het bevriend userbase.be/forum, hoe meer zielen hoe meer vreugde 😉
Reputatie 7
Badge +4
@Martin,
ik vermoed dat de door jou voorgestelde PLC oplossing ok is (tenzij de auteur een UTP-kabel liggen heeft tussen de 2 betrokken kamers)
de glasvezelmodem is immers in UTP/ethernet aangesloten op de Bbox3v+
dus eventueel al dan niet tijdelijk de Bbox dichtbij de multifunctionele printer/fax plaatsen en in UTP via PLC verbinden met de glasvezelmodem
printer/fax aansluiten met telefoniekabel/RJ11 op 1 van de 2 groene telefoniepoorten van de Bbox3v+
ja maar het gaat hier over de aansluiting van de fax over telefonie draad aan de groene poorten van de bbox3v+ en is bijlange nog niet zeker dat dit zomaar werkt over voip! meen mij te herinneren dat er daar problemen mee waren.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat dit kan/zal werken op voorwaarde dat zoals hieronder gesteld G711 gebruikt wordt/kan worden (instellingsmogelijkheden Bbox3V+ to be checked/verified)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&p=787936&view=unread#unread
had ik ook ondertussen ook gegoogeld maar zoals je uit het antwoord kunt afleiden is er wel twijfel of het gaat werken!
moest de telefoon koperlijn naast de glasvezel nog actief blijven, zou het geen probleem zijn om de fax aan te sluiten, maar dat zal wel niet het geval zijn!

Reputatie 7
Badge +4
Het zal mijns inziens zeker werken op voorwaarde dat de betrokken "oude" (uncompressed) G711 codec kan ingesteld worden in Bbox3v+, eventueel kan indien nodig een Fritz!box een uitweg bieden
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/1008_Ondersteunde-spraakcodecs-voor-internettelefonie/
A law van toepassing hier
Maar daarom toch nog niet noodzakelijk met zekerheid dat het met de bbox3V+ werkt omdat het met de Fritzbox werkt ?
Maar natuurlijk moet je het wel proberen dat is en feit dat vast staat.
Ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +4
?
ter info
https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/TB/Producten/telefonie/downloads/Productsheet_SIP_J16_NL_v01.pdf
zie specificaties
Ja dat is inderdaad allemaal de theorie maar ik hoor graag ook of het in de praktijk werkt 😉
Eigenlijk heb ik het hier moeilijk gemaakt met over problemen in dit verband met de bbox te beginnen want het zou even goed kunnen dat het werkt zonder aanpassingen te moeten doen als het initieel probleem van de fax verbinden met bbo3v+ opgelost is.

Dus laten we best TS eerst het verbinden van zijn fax met bbox3 verwezenlijken om dan vast te stellen of er nog bijkomende problemen optreden en de settings nodig zijn die Phillipe op Userbase.be/forum voorgesteld heeft indien er problemen moesten optreden.
Reputatie 2
Badge
Ik heb mijn nieuwe printer dicht bij mijn BBOXV3+ geplaatst en ja ik krijg een toon zoals een telefoon. In principe zal dit moeten werken, anders met een simkaart modem.
Huawei B525s-23a(