Vraag

ik heb een Huawei mesh gekocht en zou deze willen verbinden met de modem van Proximus hoe kan dit

  • 4 January 2022
  • 4 reacties
  • 256 Bekeken

Ik heb een Huawei mesh gekocht verbinden met de modem van Proximus hoe kan dit


4 reacties

De mesh hoofd node/router wordt aangesloten aan de gele ethernetpoort van je bbox en de hoofdnode maakt dan de verbinding tussen de verschillende satellieten  die je hebt.

Er zal wel een handleiding bijzitten ook veronderstel ik toch.

je kan ook een apart lokaal netwerk maken met je mesh router zie bvb uitleg → Je privérouter instellen | Proximus.

Als je echter op je Mesch systeem ook decoders wilt aansluiten dan zal je moet op de handleiding natrekken of je de hoofd node bridged kunt instellen, anders gaan die niet werken als je mesh hoofd node als router werkt, staat ook uitgelegd hier → → Je privérouter instellen | Proximus en moeten de decoders dan aangesloten blijven via de bbox.

 

Dankjewel voor de info.

Er zit een handleiding bij, we proberen deze te volgen. We moeten een breedbandaccount en wachtwoord opgeven om te verbinden met het internet. Dit lukt niet. Er komt op: gelieve contact op te nemen met uw provider. 
 

Alvast bedankt voor de reactie. 

breedbandaccount is dan eigenlijk de methode zoals beschreven boven in de link naar → Je privérouter instellen | Proximus. onder :

Maak een PPPoE-sessie aan op je privérouter met de gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetverbinding.

Maar zoals hierboven uitgelegd kun je dan geen decoders hierop aansluiten omdat je als router werkt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info @Martin 

Ik weet niet welke Huawei Mesh oplossing u dient te installeren

Bv. handleiding (niet direct teruggevonden op Huawei site) downloaden via

Huawei WiFi Mesh 3-Pack - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

U kunt al dan niet gebruik maken van de Huawei app (p.1 met app of p.5 web based)

zonder app

verbindt uw GSM of PC/laptop met de Huawei WiFi (dus niet met deze van de Bbox)

geef het adres 192.168.3.1 in via uw browser en volg de instructies

normalerwijze zult u zoals in de app uw internet login type fa….. @proximus of gelijkaardig moeten ingeven evenals uw internet paswoord (ook destijds per brief bekomen van Proximus)

in principe dient u geen VLAN aan te duiden

Succes

 

 

Reageer