Idee/Voorstel hotspot gastnetwerk

  • 16 December 2018
  • 4 reacties
  • 478 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Sinds kort is er onder de optie Mijn Modem > Hotspot geen Proximus_FON netwerk meer aanwezig. Dit nadat Proximus besloten heeft om de samenwerking met FON stop te zetten.
Hierdoor zijn er dus twee hotspots niet actief en vrij.

Mijn idee/voorstel is om één van deze hotspots in te stellen als gastnetwerk voor bij u thuis. De bedoeling is dat mensen die bij u thuis komen, in plaats van op jouw eigen netwerk verbinding maken, kunnen verbinding maken met het gastnetwerk. Zo kunnen zij bijvoorbeeld niet aan bepaalde privézaken zoals een nas server of dergelijke.

Het instellen van het gastnetwerk zou dan eventueel kunnen gebeuren via MyProximus waarbij de klant een wachtwoord met eventueel een login aanmaakt en deze kan delen met zijn/haar gasten.
Zo kan iedereen genieten van het internet zonder in elkaars privézaken te komen.

Dit zou een hulpmiddel zijn om een extra router te vermijden voor mensen die niet erg technisch aangelegd zijn.

Natuurlijk rijzen er nog vragen zoals wat met het internet volume, wat met het IP-adres, ...
Het volume zou bijvoorbeeld van de klant zelf, waar het gastnetwerk bevindt, verbruikt kunnen worden. Het IP-adres zou dan het bijvoorbeeld het IP-adres zijn van de klant waar het gastnetwerk bevindt.

Hopelijk zal dit idee de weg vinden naar het technische team van Proximus? 😀

Goed idee/voorstel?


4 reacties

Hoe heb je de opties ja /nee op het forum kunnen plaatsen of ben je iemand van Proximus zelf mss?
Reputatie 1
Hoe heb je de opties ja /nee op het forum kunnen plaatsen of ben je iemand van Proximus zelf mss?

Dit is enkel mogelijk wanneer er een nieuwe topic wordt aangemaakt.
Door op het icoontje te klikken (zie hieronder) in de balk (waar je de tekst vetgedrukt of schuin kan kiezen) kun je een poll of ja/nee optie toevoegen.



Ik ben niet iemand van Proximus 😉
Bedankt voor de info, de resultaten kunnen dan alleen bekeken worden op het topic zelf die je opgestart hebt of komen de resultaten nog ergens anders terecht waar ze kunnen bekeken worden?
Reputatie 1
Bedankt voor de info, de resultaten kunnen dan alleen bekeken worden op het topic zelf die je opgestart hebt of komen de resultaten nog ergens anders terecht waar ze kunnen bekeken worden?
Enkel in het topic zelf, nadat je ook zelf gestemd hebt op de poll.

Reageer