Vraag

Huidige aansluiting verplaatsen


Beste

Wij zijn een verbouwing aan het uitvoeren waarbij wij onze leefruimte gaan verplaatsen naar de aanbouw achteraan. Onze huidige aansluiting ligt vooraan. Via onze technieker hebben wij nu nieuwe kabels (standaard aansluiting + fiber) laten trekken naar deze aanbouw. Ik spreek over een afstand van ongeveer 16m tussen huidige en nieuwe aansluitpunt decoder. Iets dat ik niet wil overbruggen door kabels van huidige punt te leggen doorheen hele huis om dan allerlei routers aan te koppelen.

Kan ik onze huidige aansluiting teniet laten doen en de nieuwe kabels laten aansluiten? Ik kan een foto van de situatie bezorgen (ik heb kabels naar aansluitpunt aan straat laten trekken) maar plaats die liever niet zomaar openbaar.

 

Al verschillende keren met iemand via chat en telefoon over gehad, maar krijg steeds tegenstrijdige antwoorden. Simpelste oplossing lijkt een technieker langs sturen om dit te bekijken maar dan wordt mij standaard €80 of meer gefactureerd blijkbaar?

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
Michaël


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Michael_V 

Lukt dit om dit via foto’s idd wat te verduidelijken?

 

Geert

 

 

@GeertC 

Bij deze. Dus huidige aansluiting (links) zit daar binnen op de muur. Kabel ervan loopt vlak buiten de gevel onder de stoep en daar zit ook de aansluiting Proximus (gezien toen ze dit opengemaakt hebben).

Rechts zijn de kabels (standaard + al fiber) die ik zelf heb laten trekken. Dus die zou ik nu willen aansluiten zodat we de modem in de achterbouw kunnen plaatsen. Net ook geprobeerd zo’n formulier in te vullen via ik bouw/verbouw maar krijg de melding dat dit (tijdelijk) niet werkt.

Reputatie 7
Badge +4

 

@GeertC

Bij deze. Dus huidige aansluiting (links) zit daar binnen op de muur. Kabel ervan loopt vlak buiten de gevel onder de stoep en daar zit ook de aansluiting Proximus (gezien toen ze dit opengemaakt hebben).

Rechts zijn de kabels (standaard + al fiber) die ik zelf heb laten trekken. Dus die zou ik nu willen aansluiten zodat we de modem in de achterbouw kunnen plaatsen. Net ook geprobeerd zo’n formulier in te vullen via ik bouw/verbouw maar krijg de melding dat dit (tijdelijk) niet werkt.

hi
je ansluitpunt kan zeker verplaatst worden op basis van wat je doorstuurd
Als je wenst kan ik hiervoor een tecknieker inplannen van ons

@jonathandr 

Dat zou e en grote hulp zijn. Praktische vraag; hoe lang op voorhand moeten we dat inplannen?

We zijn nog niet helemaal in de fase dat we kunnen omschakelen naar die leefruimte (vermoedelijk ergens einde mei).

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr

Dat zou e en grote hulp zijn. Praktische vraag; hoe lang op voorhand moeten we dat inplannen?

We zijn nog niet helemaal in de fase dat we kunnen omschakelen naar die leefruimte (vermoedelijk ergens einde mei).

als je weet wanneer je de verandering wenst kan je dit ver in de toekomst al laten plannen
op korte termijn zou ik het toch de week vooraf ten laatste laten weten, dan kunnen we een zo optimaal mogelijke afspraakslot voor je regelen

@jonathandr

Dat zou e en grote hulp zijn. Praktische vraag; hoe lang op voorhand moeten we dat inplannen?

We zijn nog niet helemaal in de fase dat we kunnen omschakelen naar die leefruimte (vermoedelijk ergens einde mei).

als je weet wanneer je de verandering wenst kan je dit ver in de toekomst al laten plannen
op korte termijn zou ik het toch de week vooraf ten laatste laten weten, dan kunnen we een zo optimaal mogelijke afspraakslot voor je regelen

@jonathandr 

Perfect. Mag ik dan hier opnieuw een reply plaatsen wanneer ik een exacte datum weet of eventueel een privébericht sturen?

Of bel ik dat in via globale nummer? Welke dienst moet ik dan te pakken krijgen of naar wat moet ik dan specifiek vragen?

Reputatie 7
Badge +3

Dan neem jehet best contact op met de commerciele dienst voor een afspraak op het alg. nummer 080022800 optie 3 of je kan langsgaan bij een Proixmus winkel hievoor. 

 

Geert

Ik heb een tweede verblijfplaats laten verbouwen en daarbij werd de aansluiting verplaatst. De kabels liggen nu klaar maar de electricien zegt dat de aansluiting door Proximus moet gebeuren. Ik heb mijn modem en de rest nog, maar ik kan hem dus niet inpluggen. Doet een technieker van Proximus die installatie, en zo ja, waar kan ik dat vragen ?

ter info: een aansluiting aanvragen kan als volgt → Infrastructuuraansluiting | Proximus

NB: Proximus medewerkers (moderators) komen hier morgen terug langs op dit publiek forum.

Reputatie 7
Badge +5

@Erikdekeersmaecker Ben je voldoende geholpen met de tip van @Martin?

Reageer