Beantwoord

Home Optimizer App

  • 14 February 2018
  • 6 reacties
  • 1178 Bekeken

Reputatie 1
Waarom is de Home Optimizer App enkel beschikbaar voor Android (Play Store) en niet iOS (App Store)? Komt hier nog een iOS versie van want ik heb er een beetje over gelezen en het leek me toch wel waardig om eens te checken.
icon

Beste antwoord door Jimmy O 14 February 2018, 14:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Myron,

De veiligheidsinternet protocollen voor de iPhone en de iPad voorzien voorlopig niet in de installatie van een iOS versie van de Home Optimizer. U kunt evenwel handmatig uw wifi-kanaal van uw modem wijzigen. Apple geeft ook tips om de wifi te verbeteren op uw iOS apparaten en Mac:

https://support.apple.com/nl-be/HT202068



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
Reputatie 1
Kan dit ook gewoon via mijn iPhone? Want ik beschik niet over een lap/desktop thuis en hoe weet ik welke frequentie mijn buren gebruiken?
Reputatie 7
Badge +6
Myron, nee, zoals Jimmy ook reeds aanhaalde laat Apple dit niet toe. Apple zijn iOS is helemaal dichtgetimmerd waardoor apps vaak beperkter zijn in gebruik. Zo zijn alle WiFi analyzing apps (want er zijn er ook nog andere op de markt) niet beschikbaar op iOS (iPhone, iPad, etc... ).

De acties die Jimmy aanhaalde om zelf te doen, zijn in principe wel mogelijk via je iPhone maar zullen iets moeilijker zijn vanwege het kleiner scherm. 🙂
via gratis wifi analyzers (app's) kun je ook al het één en ander ....
Reputatie 7
Badge +6
Martin, op iOS zijn de WiFi apps beperkt in het uitlezen van WiFi informatie. Info zoals IP, snelheid en dergelijke kan je zien. Het aantal db weet ik al bijvoorbeeld niet. Het scannen van kanalen op de WiFi banden wordt sowieso geblokkeerd door Apple. En dan is hetgeen we natuurlijk juist willen op onze app. 🙂
Ok dan zeg ik niks meer ☺️ ik ben geen echte iOS fan of kenner 😉

Reageer