Vraag

Hoe stel ik een netgear WNDR4300-TN van telenet in voor proximus?

  • 27 February 2020
  • 12 reacties
  • 1330 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben van telenet overgestapt naar proximus, heb hier nog wel een netgear modem staan.

Hoe stel ik een netgear WNDR4300-TN van telenet in voor proximus?


12 reacties

je hebt voor proximus een vdsl modem nodig dus een bbox3 (eventueel een fritzbox maar fritzboxen worden niet geleverd door proximus)

De bbox3 is gratis in bruikleen.

PS: 

Als je hem al router zou kunnen gebruiken dan kun je die eventueel met zijn wan poort aansluit op de lan poort van de bbox3 en in deze router een tweede pppoe sessie opstarten  en de bbox3 bv alleen gebruiken om tv decoders aan te sluiten en al de rest via deze router laat werken.

zie > Uw router gebruiken met router functionaliteit

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Het lijkt hier te gaan om een Wi-Fi accesspoint: https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Access_Point_E16_Instal_NL_v02.pdf

@Jan DH : Je moet de WNDR4300-TN aansluiten via een netwerkkabel op jouw B-Box 3 modem/router. Wanneer je dat doet zou je normaal gezien een nieuwe draadloze netwerknaam met telenet in de naam moeten zien verschijnen om daar mee te verbinden moet je de WPA2 ingeven. Deze informatie zou op een sticker moeten staan.

Dat is natuurlijk wat anders ik had ook niet gegoogeld naar “netgear WNDR4300-TN” daarmee dat ik gewoon dacht dat het om een modem ging omdat de  auteur van modem sprak, maar bij deze is dit dan opgehelderd.

Reputatie 1

Bedankt!

Ik ben er uit geraakt.

 

 

Jan

hoe kan ik dan de ssid en het paswoord herinstellen, zodat dit gelijk is met proximus?

via 192.168.0.51krijg ik geen toegang

voor de bbox → http://192.168.1.1 inloggen als User en userwachtwoord staat op sticker van de bbox zelf daar kan je het ip adres van AP noteren

dan het access point paswoord gebruiken om er op  in te loggen

Reputatie 7
Badge +4

Proximus Bboxen delen normaal netwerkadressen uit van het type 192.168.1.x (Telenet normaal 192.168.0.x)

=

het  x  adres van het betrokken access point terugvinden via Bbox 192.168.1.1 adres (user & user password Bbox)

&

vervolgens het access point password gebruiken om in te loggen op dit access point

cfr info @familievandesype hierboven

De NETGEAR zijn op adres is 192.168.0.51 als ik inlog in mijn bbox. Maar toch geraak ik niet in de instellingen van het ap

 

 

 

als je rechtstreeks op de Netgear met laptop/pc verbonden bent via utp kabel geraak je dan ook niet in zijn interface

Nee dat lukt ook niet

 

Reputatie 7
Badge +4

Handleidingen en andere documenten (telenet.be)

cfr. access point wndr 4300 tn

Tenzij u uw standaard Bbox-instellingen zou gewijzigd hebben moet u toch LAN adressen type 192.168.1.xxx terug vinden

&

cfr info Martin indien u uw laptop loskoppelt van het internet en het access point via utp-kabel aansluit op uw laptop moet u op basis van de op het access point voorhanden info toch de paramaters kunnen beheren cfr handleiding

 

indien niet vrees ik dat wij u het antwoord moeten schuldig blijven (tenzij eventueel  als laatste redmiddel de originele Netgear - dus niet deTelenet - firmware installeren via de Netgear support pagina)

 

@wimvk staat je pc/laptop zijn ethernet  IP adres  ingesteld in de zelfde range van de netgear 192.168.0.X

bvb zet hem op 192.168.0.200

zie voor ethernet netwerk → TCP/IP-instellingen wijzigen)

Reageer