Vraag

Hoe overbodige mappen en submappen verwijderen?

  • 17 January 2018
  • 7 reacties
  • 823 Bekeken

Ik heb een hele hoop overbodige mappen (en submappen) in mijn prullenmand zitten die ik wil verwijderen in mijn Proximus-mail: zie bijlage. Hoe kan ik die verwijderen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je met je rechtermuisknop op de prullenmand klikt heb je normaal de optie "prullenbak leegmaken"

Groeten
Beste KimB, dat weet ik ook! En heb ik ook gedaan... maar zo gaat het niet! Het zijn allemaal submappen (wel zo'n 14-tal)... Zijn NIET TE VERWIJDEREN! 😞
Reputatie 1
Reden dat deze mappen/submappen in de Prullenbak bij mij niet konden verwijderd worden was dat ze een "gereserveerde" naam hadden (Inbox, Postvak In, Drafts, Trash, Junk Mail, SentMail, ..).
Door de naam van deze niet te verwijderen mappen te wijzigen (hernoemen) naar een niet-gereserveerde naam, kon ik nadien deze mappen wel zelf verwijderen.
Hopelijk werkt deze truc ook voor u.
NB: Denk wel dat ze dit weten, maar e-mail clients bij gebruik van IMAP zullen die gereserveerde Mappen terug zetten .
Reputatie 1
Door verkeerde instelling van mijn e-mail client, had ik zelf mappen met gereserveerde naam bijgemaakt.
Na verwijdering uit de Prullenbak in Proximus webmail zoals hierboven beschreven, heb ik offline mijn email client juist ingesteld, en alle mappen in Prullenbak van email client offline verwijdert, vooraleer opnieuw online te synchroniseren.
Het werkt nu zoals het moet.
Reputatie 1
Beste lido_d,

Ik zit met hetzelfde (ambetante) probleem, een 10-tal submappen in Proximus Mailbox.
Ik ben een leek.
1) Waar kan ik mijn email client instellingen offline vinden ?
2) Wat is een "niet gereserveerde naam" om mappen te hernoemen, misschien een voorbeeld
van een naam ?
3) Hoe synchroniseer ik opnieuw naar de online situatie ?

Misschien graag een seintje a.u.b.

Gegroet en bedankt bij voorbaat.

Roland.
Reputatie 7
Badge +4
Welke toepassing wordt gebruikt? Proximus webmail? Wordt er naast Proximus webmail nog iets anders gebruikt, bv. outlook 2016, thunderbird, …?

Ik heb een test gedaan met Px webmail en in archief 2018 een archief juli 2018 gecrëerd en gewist met de rechtermuisknop (nieuw map & verwijderen)
Toegegeven vermoedelijk zult u de submappen "prullenmand" individueel moeten leegmaken en vervolgens individueel "deleten'

Reageer