Beantwoord

Hoe kom ik aan mijn inlog gegevens van mijn account ooit gekregen bij installatie

  • 14 January 2018
  • 9 reacties
  • 932 Bekeken

Hallo, ik heb sinds 13 jaar internet van proximus en wil nu op mijn B-box3 enkele extra routers installeren maar ik heb de accountgegevens nodig die ik natuurlijk niet meer heb om de router aan de praat te krijgen want hij is wel verbonden maar ik kan er niet mee op internet.
Vind het wel vreemd want mijn vorige B-box2 vroeg nooit naar mijn gegevens....
icon

Beste antwoord door frank 15 January 2018, 07:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
in je Bbox 3 kom je door te surfen naar 192.168.1.1, en daar als user (= standaard) account en het paswoord, dat je vind achterop de sticker van je Bbox, in te loggen
Het paswoord voor admin en expert ga je nooit vastkrijjgen.
Reputatie 6
Badge +3
Je kan op myproximus je login vinden en je passwoord zelf aanpassen naar eigen keuze. Je oude passwoord kan je niet terugvinden.
Deze wijzigingen eb ik al enkele keren gedaan op mijn werk.

Via mijn producten > internet > Instellingen
Dan kom je dit tegen:
Wijzig uw internetwachtwoord

Let op, dit is niet uw wifi wachtwoord! U moet dit nieuwe wachtwoord ook ingeven in uw modem.
Hallo, ik heb sinds 13 jaar internet van proximus en wil nu op mijn B-box3 enkele extra routers installeren maar ik heb de accountgegevens nodig die ik natuurlijk niet meer heb om de router aan de praat te krijgen want hij is wel verbonden maar ik kan er niet mee op internet.
Vind het wel vreemd want mijn vorige B-box2 vroeg nooit naar mijn gegevens....

Ter info: > ppp - login
ik krijg geen nieuwe routers aangesloten sinds in die B-box 3 heb. Kan dat zijn dat dat door die box wordt tegengehouden? Ik kan de router configureren en hem paswoord geven en inloggen en hij zegt "verbonden" maar je kan niet browsen.
Je kan op myproximus je login vinden en je passwoord zelf aanpassen naar eigen keuze. Je oude passwoord kan je niet terugvinden.
Deze wijzigingen eb ik al enkele keren gedaan op mijn werk.

Via mijn producten > internet > Instellingen
Dan kom je dit tegen:
Wijzig uw internetwachtwoord

Let op, dit is niet uw wifi wachtwoord! U moet dit nieuwe wachtwoord ook ingeven in uw modem.


Frank, ik heb dit gedaan dus mijn accountwachtwoord veranderd via mijn proximus en nu kan er plots niemand meer op internet, wat moet ik nu doen?
Het internet lichtje op mijn bbox3 blijft knipperen
je moet naar de interface van je bbox3 surfen > http://192.168.1.1 en daar inloggen als User en met het user password dat je op de sticker van je bbox3 vindt en daar voor je internetverbinding dit nieuw paswoord invoeren (het vakje juist onder het vakje met xxxxxx@PROXIMUS)

Dus als volgt: eens ingelogd
> klik op Netwerk connectivity
> scroll naar beneden naar het onderwerp "Internet"
onderaan dus juist voor onderwerp Video klik je op die dikke pijl naar beneden (staat in die blauwe band)
Daar staan de vakken Username en eronder password , waar je uw nieuw wachtwoord invoert.
Dag Martin, ik heb daar in het huis geen internet meer , kan ik dat van op een andere locatie doen?
Ik heb hier al geprobeerd om jouw link te volgen maar ik krijg steeds de melding "kan deze pagina niet bereiken". Heb ook al via Firefox geprobeerd maar hetzelfde...... het zit me niet mee
Reputatie 6
Badge +3
Het kan niet vanop een andere lokale.

Je verbindt een laptop met een kabel rechtstreeks op de bbox.
Dan moet dit zeker lukken.
Moet niet perse met een kabel ook over wifi gaat dit, maar met remote acces zou dit mss wel kunnen lukken als je uw wan adres van de modem kent !

Reageer