Beantwoord

Hoe kanaal van modem veranderen ?

  • 6 december 2019
  • 11 reacties
  • 1523 Bekeken

Sinds vandaag ziet mijn PC het Wifi-5.0 netwerk niet meer. Dit komt omdat mijn Wifi-adapter enkel werkt op specifieke kanalen. Vroeger zette ik altijd het modem-kanaal op 11 of 36, en blijkbaar is dat sinds vandaag om één of andere reden gereset. 

Als ik via mijn modem-adres http://192.168.1.1 het kanaal terug wil aanpassen, vind ik nergens op de modem-instelling schermen waar je het kanaal kan aanpassen. Vroeger kon je dit wel !

Mijn vraag is dus: hoe kan ik via http://192.168.1.1 het kanaal terug op het gewenste kanaal zetten zodat mijn Wifi-adapter terug werkt ?

icon

Beste antwoord door Martin 6 december 2019, 13:04

 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Blij te horen dat ik je hiermee heb kunnen verder helpen.

sorry, onder het blokje van de 2.4 is er eerst een stuk wit (leeg) op het scherm en als ik genoeg naar beneden scroll, zie ik de 5.0. Ik heb nu inderdaad het kanaal op 36 kunnen zetten, en nu ziet mijn PC weer de Wifi-5.0. Dus bedankt voor de hulp !

daar zie ik enkel de Wi-FI 2.4 Ghz lijn, niet de Wi-FI 5.0 Ghz terwijl deze wel actief is want mijn smartphone connecteert naar de 5.0

 

ik kan in ieder geval door one ssid uit te zetten de kanalen kiezen

 

In verband met smart wifi die ik hierboven opgenoemd heb zie volgende post hier op het forum 

> klik hier

Heb je smart wifi moeten activeren mss want dan weet ik niet of die schermen hierdoor veranderd zijn

Anders gewoon eens resetten en zien wat je dan krijgt dan zal One SSID ook wel weer terug actief komen maar kun je weer eventueel deactiveren als je de kanalen n iet kunt verzetten.

ja, heb One SSID gedesactiveerd, maar zoals gezegd, de schermen zijn allemaal veranderd tegen enkele maanden geleden, en vind nergens een scherm waar je een kanaal kan instellen

 

Staat One SSID actief of niet anders moet je die eerst eens uitzetten.

Moest het niet lukken even de model spanningsloos zetten (10 sec) lukt het dan nog niet dan kun je nog een reset proberen > zie uitleg op onderstaande pagina >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Er is nergens een scherm in de GUI waar je een kanaal ziet, en dus ook niet kan aanpassen, dat is het probleem …

 

je zal eerst moeten smart wifi uitzetten vooraleer je de kanalen zelf kunt instellen.

One SSSID (WAVE) deactiveren door in de bbox zijn GUI (http://192.168.1.1),
op de One SSID banner (Wave) klikken en dan gewoon op 'OK' waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.
Dan eens kijken of je de kanalen terug kunt veranderen.