Beantwoord

Hoe kan ik op het proximus public wifi netwerk inloggen?

  • 9 December 2021
  • 10 reacties
  • 2046 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een proximus abonnement + een TV en internet pack bij proximus. Sedert tientallen jaren.

Ik volg alle stappen op mijn IOS toestel om proximus public wifi te installeren doch als ik op het tabblad ‘verbruik’ en vervolgens klik op ‘mijn gsm’ vind ik onderaan geen optie proximus public wifi. Ik heb dus alle stappen gevolgd maar iets klopt dus duidelijk niet.

Kan iemand van Proximus mij uitleggen waaraan dat ligt?

Dank bij voorbaat.

icon

Beste antwoord door Pat52 9 December 2021, 10:37

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volg de stappen hieronder om je iPhone of iPad via Public Wi-Fi te verbinden.

  1. Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download en installeer de MyProximus-appNieuw venster .
  2. Tik op Producten
  3. Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de  optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
  4. Tik op Configureer je toestel.
  5. Kies een product, indien gevraagd.
  6. Tik op de Download en installeer knop. Een pop-up zal verschijnen die toegang vraagt tot het instellingenmenu om een configuratieprofiel te installeren, tik op Sta toe.
  7. Tik op Installeer rechts bovenaan en geef de toegangscode van je telefoon in. Tik opnieuw op de knop Installeer en op Gereed wanneer de installatie beëindigd is.
  8. Tik op Terug naar MyProximus. Een pop-up verschijnt om MyProximus te openen, tik op Open. Public Wi-Fi is nu geïnstalleerd op je toestel.
  9. Gebruik je iOS 12.2 of hoger? Ga naar het Instellingen-menu van je iPhone of iPad. Bovenaan, tik op Profiel gedownload. Tik op Installeer en geef de toegangscode van je iPhone of iPad in om het Proximus Public Wi-Fi profiel te installeren. Hulp nodig? Je vindt meer info over de softwareversie van je iPhone of iPadNieuw venster en het installeren van configuratieprofielenNieuw venster op apple.com.

https://youtu.be/XhR_vrf2ezo   =  Public Wi-Fi op je iOS toestel instellen video met instructie  Public Wi-Fi op je iOS toestel instellen - YouTube 

Ik weet niet of die voorwaarde nog altijd geldt dat om zelf public wifi te kunnen gebruiken je public wifi op je bbox moet actief staan?

Reputatie 1

Hallo Pat52, ik ben de eigenaar uiteraard van mijn abonnement. Kan Proximus aub public wifi inschakelen aub?

Dat kan een Proximus forummedewerker verder natrekken en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen .  

zie je eigenlijk onder MyProximus Producten | Proximus iets vermeld staan van Public wifi.

Enfin in ieder geval de medewerkers kunnen even natrekken of er iets niet in orde is.

Reputatie 4
Badge +1

waarom zo moeilijk zoeken??

Ga gewoon naar instellingen, wifi, zie de gedetecteerde netwerken

kies proximus public wifi

geef je user naam ( die je vindt in je myproximus account op pc, via mijn producten, en je ooit zelf hebt opgegeven eventueel, of nog default staat), en je paswoord dat je ooit ook zelf hebt ingegeven bij de installatie van je belgacom/proximus tv

Je kan daar onder “proximus wifi accounts , rechts “beheer je public wifi account”, je inlognaam terugvinden en ook wijzigen, en de regel eronder je paswoord (sterretjes) dat je kan wijzigen, zodat je het terug weet. Het oude kan je niet te weten komen…, het nieuwe moet je 2x ingeven, boven de wijziging, eronder nogmaals de bevestiging.

Met deze gegevens kan je overal waar publicwifi van proximus is, inloggen. Je hoeft hiervoor dus niets te installeren op je smartphone, enkel netwerk kiezen en gegeven invullen ( die toestel onthoudt, voor volgende keren je het gebruikt) 

Voor zover ik weet, mag je thuis de public-wifi NIET uitschakelen, want dan kan je het niet thuis maar ook niet elders gebruiken, maar dat zie je in je account wel.

@Fonz Jij beschrijft hier gewoon hoe het normaal gezien logisch zou moeten werken, maar je moet toch eerst weten of Public wifi actief staat voor Topic starter, zoals er nog zijn in het verleden die dit voorgehad hebben, waarbij ook Prox eerst moest ingrijpen, nee ?

je moet toch eerst Proximus Public Wi-Fi zien staan in myproximus vooraleer je de beschreven stappen kunt uitvoeren zoals beschreven op de prox site :

  1. Klik op Proximus Public Wi-Fi.
  2. Klik op de knop Een account aanmaken.
  3. Kies een login en wachtwoord voor je account en klik vervolgens op de knop Bevestigen.
    • Login: je login eindigt op @proximuswifi.be. Voor het deel vóór het @-teken kies je een reeks van 1 tot 30 karakters.
    • Wachtwoord: kies een wachtwoord van exact 8 karakters dat minstens 1 letter en 1 cijfer bevat.
    • Let op: je login en wachtwoord kunnen slechts op één toestel tegelijkertijd gebruikt worden.
  4. Open de lijst met draadloze netwerken op je toestel . 
    Verbind met een Proximus Public Wi-Fi netwerk.
  5. Geef de login en het wachtwoord in die je in stap 4 gekozen hebt. Indien je dit wenst, kun je het wachtwoord bewaren of automatisch verbinding maken door deze optie aan te vinken. Je moet deze gegevens de volgende keer dan niet meer invoeren.

NB; 

Voor zover ik weet, mag je thuis de public-wifi NIET uitschakelen, want dan kan je het niet thuis maar ook niet elders gebruiken, maar dat zie je in je account wel.

Dit was ook mijn vraag naar Proximus gericht, want sommigen beweren dat het wel werkt als hun public wifi niet opstaat op hun modem, daarom zou ik graag een officieel antwoord krijgen van iemand van proximus.

Reputatie 1

Bedankt voor uw tussenkomst Martin. Dat is het inderdaad. Ik heb toch duidelijk gezegd dat er nergens iets te vinden is van public wifi.

Ik zal met Proximus contact moeten opnemen zeker?

ja oftewel wacht je tot maandag als een Proximus forummedewerker hier reageert om je verder te helpen of anders kun je ☎️📞 naar support 0800 22 800 (gratis) ook tijdens het weekend, alleen zou het kunnen dat indien ze de achterliggende diensten moeten raadplegen, het ook maar pas maandag zal lukken? 

Reputatie 7
Badge +4

@Birdies Kan je aub je profiel nog aanvullen met je klantennummer/telefoonnummer ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 1

Goeiedag Hadewych,

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld. Ik heb 2 uur geleden met een technisch medewerker gebeld. We waren 10 minuten aan de lijn. Ik heb het probleem een paar keer uitgelegd en we zijn de Proximus App op mijn IOS toestel doorlopen maar de man kon mij helemaal niet helpen uiteindelijk. Waarom zijn de mensen niet zo competetent, voor toch een eenvoudige vraag.

Hij zei me dat een andere meer onderlegde technicus mij zou terugbellen binnen de 20 minuten. We zijn nu 2 uren later maar niemand heeft me teruggebeld.

Reageer