Skip to main content

Beste lezer,

Ik heb een aanvraag gedaan om een internet connectie te hebben op mijn bouw.

Deze is gedaan op 08-09-2020.

Er ligt nog niets van bekabeling. Wachtbuizen zijn geplaatst.

Elke afspraak wordt geannuleerd door Proximus.

Indicatie op mijn account staat groen. Maar er is geen doorkomen aan.

Zeer frustrerend dat ik nog steeds geen aansluiting heb. Vele malen zou ik teruggebeld worden.

Maar het blijft stil……………

Erg moeilijke procedure.

Graag een oplossing.

Mvg,

Paul

Ik vrees dat u de reactie van een Proximus-medewerker hieromtrent op dit publieke forum dient af te wachten

Indien uw huisnr nog niet gekend is/zou zijn in de Proximus-systemen kunt u best de mogelijkheden qua aansluitbaarheid en snelheid nakijken voor de huisnrs onmiddellijk links en rechts van u aan dezelfde kant van de straat

Resultaten voor een paar huizen verder is:

Producten

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 81% van de lijnen met jouw configuratie

86,3 Mbps download - 14,1 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

62,4 Mbps download - 14 Mbps upload

Normaal beschikbare snelheid

De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus.

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

Mijn huisnummer is nog niet gekend in uw systeem omdat het een nieuw bouwperceel betreft.

Maar dit is inmiddels door de gemeente wel toegekend.

Uw test geeft trouwens als resultaat: Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Beste Expert,

Buren links en rechts laten mij beiden zien dat ze rekeningen krijgen van Proximus.

Van de website van de gemeente:

Telefonie

Belgacom

Telefonie wordt in de gemeente Essen door Proximus verzorgt. Voor problemen met de telefoon- of internetverbinding (als je een internetabonnement hebt bij Belgacom) kan je dus bij hen terecht.

www.proximus.be

0800 22 800

Het is echter al eerder gebeurt dat het omwille van deze reden niet geinstalleerd werd. Echter Proximus medewerker wist helaas niet waar het proximus netwerk ligt.

Misschien omdat er ook een fout is gemaakt met het intikken door uw medewerker van het postnummer.

9120 ipv 2910. Ik heb reeds meerdere malen aangegeven dat jullie dat verkeerd hebben ingegeven o.a. via mail.

Pas de 5de keer is het ook daadwerkelijk aangepast geweest.

Mvg,

Paul

Eventueel ondertussen nakijken of u op uw nieuw adres aansluitbaar bent

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

en desgevallend de competitie (teledistributie) raadplegen om vooruit te kunnen

Reageer