Vraag

Hoe berichten "un-spammen" ?

  • 27 March 2018
  • 9 reacties
  • 398 Bekeken

  • Practitioner
  • 34 reacties
Hallo,

Ik zit met het fenomeen dat verschillende mails telkenmale naar de Junk Mail of Junk gestuurd worden. Ik heb die mappen al eens verwijderd (na hernoemen) maar de volgende dag staat die er meestal terug. Ik zie ook geen mogelijkheid om de mails in deze map te markeren als "geen spam". Weet iemand een oplossing ?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Werk je via de webmail? Bekijk dan al even deze pagina.
Hallo GS,
mss hier ook nog een tip voor u > Mailwasher
Bedankt voor de tips.

Ik werk normaal niet met webmail maar met Office 2016 Outlook (pop) en ook via de smartphone (IMAP).

Ik ben eens gaan kijken naar die instellingen regels in Webmail en het een regel aangemaakt, maar ik vraag me af of die ook toegepast worden als ik daar niet ingelogd ben.

Mailwasher gaat gook geen oplossing zijn. Het is nl zo dat ik nooit het aangeduid dat die mails naar de Junk Folder moeten. Het is iets dat bij Proximus zelf gebeurd.

Voor de duidelijkheid. Die Junk en Junk Mail folders staan niet in mijn outlook, maar zijn enkel te zien op IMAP en dus ook via webmail.
Reputatie 7
Badge +4
Via Outlook zou je, bij het aanklikken van de mail met rechtermuisknop, ook de keuze moeten krijgen om de mail (of alle mails van die afzender) als veilig te markeren.
We gaan de verkeerde richting uit jongens. Ik krijg die mails helemaal niet in outlook. Dat is net het probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Je schreef hierboven toch met Office 2016 te werken, en dat de mails in de junk folder terechtkomen? Ook in de junk folder kan je ze aanklikken. Wat zie ik over het hoofd? 🙂
Ik zie op mijn telefoon (IMAP) en in webmail de mails in de junk folder. Dus op de server.
Outlook staat ingesteld op POP en haalt enkel de mails binnen die op de server in de INBOX zitten en dus niet die in de junk folder. Die blijven daar staan tot ik ze handmatig verzet via Webmail of via mijn telefoon.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik voorkomen dat die bewuste mails op de server naar de Junk map gaan.

Tot een uur of twee geleden had ik geen enkele regel ingesteld op proximus webmail.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je eens een paar voorbeelden geven van mails die rechtstreeks in je spam terecht kwamen? Als je het mailadres van de afzender + datum en tijd doorstuurt, kan ik laten nakijken wat er met die mails gebeurde. Je mag al deze gegeven via privé bericht naar het Proximus team doorsturen.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten
Gs, gezien je het over "verzetten" van mails hebt: verplaats je de mails door ze te verslepen van map? Of gebruik je het optiemenu rechts bovenaan (bij een geopende mail zie je dan drie horizontale streepjes staan, en daar kan je de optie "Niet ongewenst" kiezen). Ik zou graag verzekeren dat je het via die laatste manier doet, want de mails markeren als "Niet ongewenst" i.p.v. ze te verslepen zou er in principe wel voor moeten zorgen dat alle volgende mails van dat mailadres gewoon in de inbox terecht komen...

Groeten, Linos.

Reageer