Beantwoord

Hoe aanvragen nieuwe proximus internetbox ( B-Box V4 )


Reputatie 1

Beste,

Ik zag net op de website van proximus dat er een nieuwe internet box met wifi 6  beschikbaar is voor flex klanten.

 

Via welke weg kan deze aangevraagd worden ?

 

mvg Jason 

 

 

icon

Beste antwoord door Pat52 3 May 2022, 18:03

Bekijk origineel

77 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend kan achter de ONT van Proximus om het even welke (privé- router geplaatst worden

Uitzondering dient mogelijks hierop te worden gemaakt indien gebruik gemaakt wordt van Proximus IPTV, desgevallend eventueel op te lossen door een switch met IGMP snooping aan te sluiten op de ONT en op deze switch én de decoder én de router te verbinden)

 

Tenzij vergissing mijjnentwege begrijp ik uit de datanews info dat er 2 types van “internet box” zouden kunnen voorhanden zijn

 

Alles wat je moet weten over de nieuwe internetbox van Proximus - Nieuws - Data News (knack.be)

Proximus wil eind dit jaar een multi-gigabit aanbod lanceren - Nieuws - Data News (knack.be)

je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?

@Martin

Als je de foto’s bekijkt is dit  een modem die  hogere snelheden aankan(10 giga poort) aangezien Proximus van plan is de snelheden(down/up) over fiber nog te verhogen. Niet dat ik dat nodig heb maar vooral interessant voor bedrijven denk ik dan.

Mvg Artie

 

Reputatie 7
Badge +3

Gaat over deze Internet Box (prototype) 

je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?

 

@Martin

Als je de foto’s bekijkt is dit  een modem die  hogere snelheden aankan(10 giga poort) aangezien Proximus van plan is de snelheden(down/up) over fiber nog te verhogen. Niet dat ik dat nodig heb maar vooral interessant voor bedrijven denk ik dan.

Mvg Artie

 

inderdaad verwarrend artikel waar de termen “fiber” en “modem” gebruikt worden deed mij meer aan een fibermodem (ONT) denken maar aangezien ze het hebben over Wifi6E (6 GHz) gaat dit inderdaad over de router=internet box.

 

Uitzondering dient mogelijks hierop te worden gemaakt indien gebruik gemaakt wordt van Proximus IPTV, desgevallend eventueel op te lossen door een switch met IGMP snooping aan te sluiten op de ONT en op deze switch én de decoder én de router te verbinden)

 

 

klopt de decoder moet bij koper de Bbox zien en bij fiber de ONT.

 

Het komt er gewoonweg op neer dat Proximus moet kunnen concurreren tegen TN die ook bezig is om tot  10 Gbps op hun kabelnetwerk te kunnen aanbieden !

Badge +4

Tegen het einde van dit jaar wil proximus al een 2 Gbps aanbieden om een prik uit te delen aan TN.

Ik ga wel nog verder doen met gemiddeld 72 Mbps …. 🙄 We zouden hier al eens blij zijn als we minstens 100 halen :-)

Terwijl de Fiber reclame ons om de oren zwaait op TV

Reputatie 7
Badge +1

Ze zeggen wel, geduld is een schone zaak. Ik ga uit van ongeveer 5 jaar  📅 hier in Wenduine 😉

Gaat over deze Internet Box (prototype) 

je tweede link gaat over een fiber modem toch nee ?

 

Ik zie dat de volgende box “ internet box +” zal heten 

inderdaad zowel deze voor VDSL2 en deze voor Fiber.

Maar voor de decoders die noemen ze nu TV box, zo zal het nog minder duidelijk worden over welke box iemand het heeft ;-)

Reputatie 1

Nieuwe ETA?

Reputatie 7
Badge +5

@Schips Op dit moment worden er nog steeds enkel bij nieuwe installaties de nieuwe internetbox geplaatst.

Reputatie 1

Ik vermoed dat het nog steeds exclusief is voor nieuwe klanten?

Ter info: In principe zou indien er geen verdere vertraging meer zou optreden de internetbox (mits betaling van een onetime fee) vermoedelijk na de verlofperiode ook bij bestaande klanten kunnen geïnstalleerd worden (cfr Fr-forum)

Onetime fee vind ik schandalig nieuwe technologie voor bestaande klanten moet gratis vervangen zijn ! …..er zijn nog prijzen van extra’s die de pan uitswingen …..alleen voordelen voor nieuwe klanten ??? Ben erover aant denken om te veranderen van provider als dit zo blijft duren .

Dit zal ook maar tijdelijk zijn totdat de bbox4 kan geïnstalleerd worden op DIY principe (net zoals de vorige modellen van bboxen) , want nu komt er nog een technieker aan te pas.

Reputatie 1

Vanaf ongeveer 1.5 maand geleden mogen wij als techniekers bestaande 3v+ vervangen met internet box maar als er moet een geldige reden zijn en als we dat doen dan moeten wij ook huidige wifi booster(s) v1 met v2 ook vervangen dus is dat veel tijd verlies voor ons. Persoonlijk als ik tijd heb en klant wilt dat echt graag hebben doe ik meestal moeite om dat te plaatsen maar we hebben het in de zomer bijna altijd druk. Bij verhuis kregen we meestal bij onze taken om de 3v+ te vervangen met internet box.  Dus als het niet in onze taken staat, dan bepalen we zelf of het nodig is of niet. Bij de eerste installatie moeten we zelfs minstens één keer internet box resetten dus installeren we momenteel echt niet graag internet box. Proximus moet beter oplossing vinden voor Wi-Fi codes bij internet box want dit moeten we ook zelf aanvragen of kiezen bij onze programma (welk niet altijd lukt) en moeten ze die bugs ook eruithalen die voor ons moeilijk maakt om dat te installeren. Dit kan ik wel allemaal begrepen sinds de nieuwe modem 4-5 maanden geleden uitgebracht was.

Reputatie 1

Komt er ook een modem-only variant van de Internet Box? 

Weet iemand of je de DNS servers van een Internet Box nu manueel kan aanpassen? Daar dit vandaag met de bbox3 niet mogelijk is. 

Dankjewel

Ter info: Volgens ik hier al gelezen heb van iemand anders kun je modem only in de instellingen doen van de Internet box via MyProximus.

Badge +4

Denk niet dat er een modem only bestaat, alleen de internetbox met router ingebouwd, zoals de Bbox3.

Dns servers zijn nog nooit aanpasbaar geweest, die staan hardware matig vast ingesteld… vermoed vd internetbox ook niet aanpasbaar.

Je kan op pc wel zelf een andere DNS instellen via de lan instellingen/eigenschappen van je netwerk kaart.

@RedsFan Ik heb in ieder geval ook nog nergens gelezen dat je bij de bbox4 een ander DNS kunt instellen wel dat je modem-only kunt instellen.

Badge +4

Met modem only bedoelt hij enkel een modem zonder de router functie ingebouwd, maar dat bestaat niet bij PX.

Ik dacht nochtans op userbase ooit eens gelezen te hebben dat Proximus voor bedrijven een modem-only bbox3 met aparte router plaatsten?

Maar of ze die ook leveren aan privéklanten is natuurlijk weer een andere vraag!.

Reputatie 7
Badge +4

Via My Proximus zal je dezelfde geavanceerde instellingen kunnen aanpassen als in de B-box 3. 

Op dit ogenblik worden er nog geen internetboxen gegeven aan bestaande klanten tenzij eventueel nodig bij een storing waar een technieker ter plaatse komt.

 

Via de pilot hebben we de gebruikerservaring getest en feedback gekregen. Hieruit bleek bijvoorbeeld dat er voor de lancering nog verfijningen moeten gebeuren voor bestaande klanten, om een vlotte intallatie te kunnen verzekeren. Bij nieuwe klanten is de situatie eenvoudig of wordt je geholpen door een technicus. 

Gezien de huidige economische situatie is het aanbod van uitrusting beperkter. We nemen op dit moment liever geen risico's met onze voorraden.

 

Reageer