Vraag

Herstelling internetverbinding

  • 29 June 2021
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Sedert zaterdag 19/06 valt internetverbinding enkele keren per dag volledig weg.  TV beeld geeft eveneens storting.
Woensdag 23/06 gedurende 2 uur Proximus-techniekers over de vloer gehad die heel mijn binneninstallatie in twijfel trekken (PLC-adapters enz). Modem vervangen, andere decoder getest.
Toevallig net voor hun vertrek alles stabiel.  Storting op TV zou ‘normaal’ zijn.  Vreemd voor 19/06 nooit last gehad van internet dat wegviel of stortingen op TV.
Nieuwe interventie gevraagd.  Op moment van inbellen dienst storting krijg ik een bandje te horen dat er problemen zijn op de lijn.  Via omweg toch medewerker aan de lijn gehad die besluit opnieuw technieker langs te sturen maar er meteen bij zegt dat er bij mij in de buurt gelijkaardige problemen zijn.  Vrijdag 25/06 annuleert technieker zijn interventie wegens het probleem niet aan mijn installie ligt maar zich in een verbindingskast op straat zou bevinden.  Zaterdag of zondag zou het opgelost zijn.  We zijn vandaag DINSDAG en er is nog niets opgelost.  Waarop wachten jullie Proximus?  Schande!


7 reacties

Nou, bereid je voor, ze gaan je gewoon afschepen met dat het een probleem is dat bij jou of in je buurt is. Dat hebben ze bij ons ook gedaan. Maar dat is dikke onzin. Ze gaan je bij Proximus concreet niet helpen.

Ik zou toch niet veralgemenen want ik heb zelf bij ons thuis, nu wel al enkele jaren geleden, ook veel problemen meegemaakt en toen zijn er ook enkele techniekers over de dorpel geweest, maar hebben tenslotte toch doorgezet tot het probleem opgelost was. Het probleem van een forum is dat 99,5% van de berichten over klachten en problemen gaat terwijl het melden dat alles goed werkt maar 0,5% uitmaakt, of mss zelf minder, en daardoor de indruk krijgt dat er bij Proximus echt niks goed werkt, ik kan alleen maar voor mijn eigen spreken maar ik heb totaal geen geen problemen meer en dit reeds vele jaren lang, enfin ik begrijp ook wel dat het frustrerend moet zijn als een probleem blijft aanslepen en maar niet opgelost geraakt, trouwens mijn pa is om die reden overgestapt naar Proximus !!!!

En ik hoop voor iedereen met problemen dat inderdaad deze door Proximus ook opgelost worden.

Reputatie 6
Badge +3

@JDuc Ik heb uw lijn even nagetest en  de lijnwaardes komen alvast positief terug. Op het nummer in uw forumprofiel zie ik ook niet derect een technieker dat langsgekomen is. Was dit via technische dienst dat de technieker langsgestuurd is?

@YorickP 
Technieker is gevraagd via de dienst storingen.  
Op 30/06 opnieuw gebeld gezien nog steeds last van wegvallen connectie.
Patrick heeft mij dan de nieuw geplaatste modem doen resetten en zou rond 16h een software-update gestuurd hebben.  Geheel volgens afspraak belde Patrick mij rond 17h op met de boodschap dat de up-date niet gelukt was en dat hij me een nieuwe modem zou opsturen.
Echter die avond heeft zich blijkbaar toch alles hersteld want we kijken sinds 30/06 storingsvrij TV en zowel donderdag als gisteren is de internetverbinding geen enkele keer uitgevallen.

Dan bijkomend de vraag - Heeft het dan zin dat ik de modem die ik gisteren ontvangen heb nog installeer want dat lijkt me de dezelfde te zijn als die ze op 23/06 bij mij geinstalleerd hebben?

 

Tijdens de interventie heeft men ook een WiFI Booster geplaatst.  Wat dus helemaal niet nodig was.
Kan ik die samen met de opgeopende model terug brengen naar een Prox.winkel?

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn Proximus-medewerkers aanwezig op dit publieke forum voor maandag

Concreet wordt er in Proximus-centers spijtig genoeg normalerwijze geen Bboxen/boosters/decoders meer teruggenomen (of ter beschikking gesteld)

Dit verloopt om diverse redenen systematisch via een centraal magazijn en via gratis door Proximus ter beschikking gestelde  retrourtickets via Bpost

In principe zou u deze voor de vervanging van de Bbox moeten hebben gehad en ik vermoed dat u er voor de booster aparte/andere dient te bekomen 

=

Best wachten op een reactie van Proximus-medewerkers & uw retourticket(ten) enige tijd  (weken) bewaren om eventuele mogelijke (facturatie)problemen te coorkomen (zie andere berichten op dit forum hieromtrent)

 

De laatste Bboxen zijn voor zover mij bekend van het type Bbox3v+  Sagem

 

Concreet wordt er in Proximus-centers spijtig genoeg normalerwijze geen Bboxen/boosters/decoders meer teruggenomen (of ter beschikking gesteld)

@JDuc ik lees hier soms wel tegenstrijdige berichten waar je wel de toestellen kunt binnenbrengen in een Prox winkel, maar normaal krijg je retourticketten als bijvoegsel opgestuurd in de mail die Proximus je opstuurt. 

Maar zoals hierboven reeds aangehaald wacht je best het officieel antwoord af van iemand die van Proximus zelf is als ze hier maandag terug de draad opnemen.

NB: de wifi-booster is gratis als je een Flex abonnement hebt waar ook Vaste lijn bij zit.

Dus in dit geval zou je hem zelf kunnen behouden tegen dat je hem bv later toch moest nodig hebben of hem later terug opsturen wanneer je dit ook maar wenst.

Is het de zelfde type bbox die Proximus opgestuurd heeft als deze die je nu hebt , want als de nieuwe een recentere type is zou je de nieuwe toch kunnen installeren. je kunt ook via de webinterface van je bbox de software en hardware versies aflezen die er op staat, door te surfen naar → Mymodem-info waar je inlogt als User en met het Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.

Reputatie 7
Badge +4

@JDuc  indien je geen problemen meer ondervind met je modem mag je je oude toestel hiervoor wel laten staan en de nieuwe terugsturen of de nieuwe behouden en de oude teruzenden, je hebt hierin vrij de keuze, al zal je wel dan je wifisettings mogelijk moeten aanpassen op je toestellen als je de nieuwe installeerd
je kan deze best terugzenden aan de hand van de retourlabels
De winkels nemen in principe geen toestellen aan voor retour

Reageer