Vraag

Help! Sites werken plots niet meer!

  • 30 January 2022
  • 13 reacties
  • 269 Bekeken

Goedemorgen allen,

ik zit met een lastig en vreemd probleem… Thuis hier beschik ik over verschillende apparaten zoals een bewakingscamera en een  weercomputer die een Website van mij steeds up to date houdt. Sinds begin januari kon ik mijn bewakingscamera plots niet meer opvragen via 4G, terwijl ik dit al 4 jaar wel kon doen. (Is verbonden met een ethernet kabel) 

 

Nu sinds enkele dagen geleden, kan ik plots mijn website niet meer opvragen via WiFi, maar wel nog via de kabel??? Ook het IP adres van mijn Website kan ik op beide manieren niet bereiken, terwijl het webadres enkel via de kabel wel te bereiken is. Ik beschik over een nieuwe router sinds januari 2021 waarbij ik alles al meerdere keren gereset heb en de poorten nagekeken heb.. Ook qua firmwall en antivirussoftware staat er niets actief op de pc. 
 

Weet iemand hoe ik dit issue kan oplossen?

 

Bedankt voor de feedback!

 

Groetjes, Niels Spaenjers 


13 reacties

ik weet niet of je portforwarding toegepast hebt door één regel ingevoerd te hebben voor een reeks internetpoorten dan is het best dat je die per regel invoert want er zijn blijkbaar problemen bij sommige type routers (bboxen) waar dit niet werkt via één regel, en aangezien je een nieuwe bbox gekregen hebt zou het mss daaraan kunnen liggen.

Internetpoorten openen op je modem | Proximus

  • Externe/interne poort : Hangt af van de software wat er wordt gevraagd. Als je meerdere poorten hebt, voer je dezelfde gegevens in voor elke poort.
  • Interne poort (lees  interne host ipv poort): Voer het vaste IP-adres in van het apparaat (zoals een spelconsole) dat moet worden doorgestuurd. Het IP-adres vind je in de apparaat instellingen.
  • Externe poort (lees  interne host ipv poort) : Leeg laten, tenzij de software-uitgever het anders aangeeft.


Hey! Dankjewel voor jouw reactie! De poorten staan al jaren per lijn ingevoerd in bijgevoegde screenshot: 

Heeft er iemand een idee wat het probleem kan veroorzaken? Ik heb vandaag nog zo’n 2 uur met Proximus in contact gestaan en verschillende reboots & reset gedaan maar geen resultaat.. Bepaalde sites (waaronder www.weerstationzoersel.be), kan ik wel bereiken, maar het ip-adres (185.104.29.28) van deze website, kan echter niet bereikt worden zowel met de kabel als via WiFi. Dit is echter cruciaal voor de computer waarbij er meetgegevens op de site geladen worden. Dit ip-adres is echter wel te bereiken via 4G waarbij de meetgegevens herladen worden als ik deze pc met 4G verbind.. Het gaat dus echt over een probleem/blokkering door de router.. 

Ter info: hier eens van bij mij geprobeerd en krijg de volgende melding

 

Reputatie 1
Badge

Heb je al eens geprobeerd om een ander IP adres te bekomen? B-box even uitzetten en weer terug opstarten. Kan misschien de oplossing zijn?

Dat schijnt niet meer te lukken (wat vroeger wel kon) door de bbox te herstarten of te resetten, heb dit al verschillende keren geprobeerd. Die truc kon je bvb zelf gebruiken als je mailbox geblokkeerd werd. 

Klopt… Dat werkt helaas ook niet.. :pensive:

Ik vermoed dat enkel nog een nieuwe modem me kan helpen…

@Proximus; Hoe en wat moet ik daarvoor ondernemen? De modem meenemen naar een Proximus winkel? 

De proximus forummedewerkers kunnen morgen ook eventueel beslissen om er ene per Bpost op te sturen, dan krijg je de retourlabels opgestuurd om de oude bbox terug te sturen via Bpost.

Reputatie 5
Badge +2

@Niels S  Zou u uw forum profiel kunnen aanvullen zodat we het nodige kunnen nakijken en als het nodig is een nieuwe B-box uw richting uit kunnen sturen.

@Michael V: Ik heb mijn profiel verder aangevuld.

Sinds gisterenavond is onze internetverbinding niet meer stabiel. Ik werkte vandaag van thuis uit, en kon mijn laptop niet meer verbinden per kabel. Via het WiFi netwerk lukte het nog. Maandag alvast enkele uren aan de lijn gehangen bij Proximus waarbij 3 verschillende medewerkers de router nog eens gereset hebben zonder resultaat. 
 

Alvast bedankt om het nodige te willen ondernemen!

 

Groetjes,

 

Niels/Tom Spaenjers 

Reputatie 5
Badge +2

@Niels S  De modemswap is aangevraagd. U kunt deze vanaf morgen bij u thuis verwachten. Via mail gaat u over de levering en het terugzenden meer informatie ontvangen.

@Michael V Update!!! 

Modem goed aangekomen & vervangen.

Probleem is hiermee opgelost geraakt!! Ik kan de ip-adressen van de desbetreffende websites opnieuw bereiken met mijn verbinding. MERCIKES!!!!

Reputatie 5
Badge +2

@Niels S  Graag gedaan :grinning: .

Reageer