Beantwoord

Heel trage Upload

  • 19 October 2021
  • 13 reacties
  • 208 Bekeken

Na vandaag te testen voor ik begon te streamen merkte ik dat ik een heel trage upload snelheid had met Fiber, ping is 3ms, download is 129Mbs, upload is 0,8Mbs (normaal tussen 17 en 20Mbs), na alles te hebben nagkeken en drivers nagekeken te hebben en modem herstart te hebben nog steeds hezelfde probleem, iemand enig idee wat het kan zijn?

icon

Beste antwoord door Martin 19 October 2021, 21:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Mensen doen hun werk maar gewoon, heb er begrip voor en heb ondertussen de reset gedaan zoals u het voorstelde maar geen verschil, duurd enorm lang eer deze opnieuw is opgestart zelfs in 2021.

Het is opgelost nu, kwam vanzelf, is terug weg vanzelf, bedankt voor alle tips en hulp.

Nog trager nu

 

heb je de fibermodem en bbox al eens herstart

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

als het niet helpt

je kunt ook bellen naar 0800 22 800 tot 22u of wachten tot morgen als er een proximus forummedewerker terug langskomt hier om dit eens verder te bekijken

Alles wat ik kon herstarten heb ik ook gedaan, uitgeschakeld en uit het stopcontact getrokken en 2min gewacht daarna alles terug ingestoken en ingeschakeld, heb dit probleem nog nooit gehad sinds vandaag.

je meet met een utp kabel verbonden aan de bbox veronderstel ik

je kunt ook bellen naar 0800 22 800 tot 22u of wachten tot morgen als er een proximus forummedewerker terug langskomt hier om dit eens verder te bekijken

 

Yep, alles via utp kabel door een gigabit switch, heb al andere kabel geprobeerd en zonder de switch zonder verschil.

soms helpt het als ze bij proximus een fiber reset doen.

mss een reset van de bbox nog proberen

PS: bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Hang aan de lijn nu, na 5 minuten naar menu’s te hebben geluisterd

kan inderdaad soms heel lang duren voor ze opnemen

mss toch eens een reset van de bbox proberen, je weet maar nooit dat het helpt en anders wachten op de forummedewerkers morgen als ze langskomen.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

NB: op prox contactpagina (Contacteer onze klantendienst | Proximus) staat:

maar dat zal ook gelden voor telefoon oproepen :-)

Op een chat reageren ze dan waarschijnlijk ook niet → (Contacteer onze klantendienst | Proximus)

Ben blijkbaar niet de enige met wat problemen

 

Natuurlijk kan het over totaal andere problemen gaan

gelukkig heb ik hier toch geen problemen :-)