Beantwoord

Heel traag internet

  • 28 December 2017
  • 16 reacties
  • 552 Bekeken

Beste, wij zijn nieuw hier en ik hoop dat er iemand ons kan helpen , wij zijn echt ten einde raad en proximus reageert niet!
Dit is reeds van november 2017 en we zijn eind december, de mensen beginnen echt heel ongeduldig te worden (wat ik ten volste begrijp)

Maar een van de reactie's van onze huurders:
j'ai une vitesse le soir de 0,5 mbs en internet et en journée 5,5 mbs en internet.
Normalement je dois avoir du 100mbs.
A cette vitesse , l'internet est non le vdsl ( internet rapide )
C'est infernal l'internet est très lent et le soir il ne faut même pas essayer d'ouvrir un e mail , on ne sait pas avec 0,5 mbs

Wij betalen met drie gezinnen voor snelle internet verbinding maar blijkbaar is er iets mis
met de kabel om dit te leveren!
Volgens de tweede persoon die ook nog eens op 8 dec 2017 is langs geweest bij klant V zou er een nieuwe kabel moeten worden getrokken onder de straat naar de aansluitingskast, maar verder is er geen actie ondernomen!
Dus de technische dienst kan niets meer doen volgens wij van de familie V hoorden!
Zijn antwoord : dat ze geen nieuwe kabel zullen trekken onder de grond voor een enkele klant"
Ondertussen zitten onze drie huizen met een internet die zeker niet de capaciteit heeft als waarvoor betaald!
Ik heb ook mijn dossier gestuurd naar een persoon bij proximus om inlichtingen te verkrijgen, wij willen dit opgelost zien, de huurders klagen dagelijks!
Tot op heden nog steeds geen antwoord!
Ik heb zelf de ombudsman ingeschakeld !
De huizen zijn allen in dezelfde straat, de aanvraag om een oplossing gaat om drie klanten:
ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen om het vinden van de juiste persoon/instantie om dit op te lossen, wij hebben goede huurders en zijn bang dat deze gaan vertrekken om deze reden!
Welke oplossing verwachten wij ?
Een nieuwe kabel van aan het huis onder straat naar de aansluitingskast van proximus!
Zodanig dat wij "alle drie" het internet hebben en belgacom tv kunnen zien waarvoor wij
maandelijks betalen.
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 January 2018, 14:52

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Het Marc & Lieve, Mogen we even je klantnummer in privébericht ontvangen aub ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes, Cindy
Reputatie 7
Badge +6
Dag Marc, ik heb je ander (dubbel) topic gesloten om dit zo te centraliseren.

Dag Marc & Lieve, vreemde situatie. Ik heb de nodige adressen en nummers teruggevonden en heb dit voor je geëscaleerd. Zodra ik meer informatie laat ik je iets weten.
Beste,
Hetzelfde probleem hier sinds enkele jaren. Ons deel van de straat (10-tal huizen) zit op adsl2+ maar 200m verder zitten ze op vdsl.
Resultaat is dat we 12mbs hebben voor tv, internet, ... ipv de maximale 100mbs (afhankelijk van locatie en infrastructuur).
Dus geen tweede tv of online streamen.
Als er enkele apparaten bezig zijn, lukt het niet om voor het werk een skype meeting te doe.
Ik herhaal de klacht om de 6maanden en heb er ook een lopen bij testaankoop maar de reactie van Proximus is dat het op dit moment nog niet gepland is om de oude kast te vervangen (lees nog niet commercieel interessant is).
Dit is ongehoord en weinig klant-vriendelijk. Nochtans zijn er mogelijkheden:
- kast vervangen, zodat vdsl mogelijk is
- capaciteit van eerste deel wat reduceren zodat iedereen toch een aanvaardbare capaciteit heeft
- mobiele instaalatie geven van 4,5 of 5G
- financiele compensatie (worst case maar toch een minimum) tot de verandering gebeurd maar niemand kan ons zeggen wanneer dit gepland staat.

Maar dat gaat allemaal blijkbaar niet...

Moest Telenet beschikbaar zijn. Of zelfs scarlet... dan betaal je toch al meer voor wat je maar krijgt.

Gefrustreerde groeten, Mik
Ter info: Prox zou ook dit jaar een 4G gateway oplossing voorzien voor klanten met trage adsl lijn.
Wat een combinatie vormt van 4G en ADSL.
Zit met het zelfde probleem. En die 4G gateway wat gaat dat weer extra kosten?
Beste Thomas
heb je al enig nieuws over dit probleem? Of zijn we verplicht om allemaal bij de concurrentie te gaan?Ondertussen zit deze zaak reeds in handen van de ombudsman en zijn de huurders van plan om naar test aankoop te stappen. Tot op heden is er nog niets dat is verandert! Zelfs niet de factuur die ze moeten betalen voor wat ze niet hebben!
Hartelijk dank om dit nog even te bekijken.
Groetjes, Lieve
Ter info: normaal gezien lees ik hier altijd van de proximus medewerkers dat eens de zaak bij de ombudsman zit dat dit nue verder afgehandeld wordt tussen hen en de ombudsman en moet men afwachten tot daar een oplossing uit de bus komt voor u.
Zit met het zelfde probleem. En die 4G gateway wat gaat dat weer extra kosten?
Daar heb ik natuurlijk totaal geen gedacht van en is inderdaad een goeie vraag voor de proximus medewerkers om daar eens bij de bevoegde dienst naar te vragen, in ieder geval als ze daar geld zouden voor vragen dan zouden ze de ADSL klanten nog eens benadelen, en zou dit volgens mij niet meer mogen kosten, (in afwachting van een eventuele andere oplossing), aangezien je nu ook al even veel betaalt als iemand die hogere vdsl snelheden haalt !!!
Reputatie 7
Badge +6
Dag Lieve, ik heb toevallig de desbetreffende contactpersoon dinsdag hierover nog is aangepokt. Ik hoop je snel meer info te kunnen geven.
Al een oplossing gekregen hiervoor?
Reputatie 7
Badge +6
Nee, de situatie is complex. Ik houd je op de hoogte.
Vraag het omdat ik benieuwd ben wat er als oplossing uit de bus kwam aangezien ik ook dit soort probleem heb maar de feedback dat ik kreeg was a) wachten tot q2 2019 voor mogelijks een vdsl verbinding of b) veranderen van operator
Reputatie 7
Badge +6
Goed nieuws! Mits een aanpassing op de kabel buiten, kunnen we je toch VDSL2 aanbieden. We doen het nodige om dit aan te passen. Je zal hierover spoedig, telefonisch, gecontacteerd worden. Ik volg het ook nog even mee voor je op.
dat zal waarschijnlijk nog beter zijn dan die 4g gateway oplossing
ThomasP en Cindy

Kunnen jullie ook nagaan of een soortgelijke oplossing bij mij mogelijk is?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Dag Miekedk, ik zie dat je intussen een topic hebt gestart en dat een medewerker reeds heeft geantwoord. Zodra er feedback is, zal hij/zij je dit laten weten.

Reageer