Vraag

Heel hoge ping waardoor conference calls onmogelijk worden

  • 2 December 2020
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Beste, ik heb reeds weken last van een enorm hoge ping tijd op bepaalde momenten van de dag.

Hieronder kan U een traceroute vinden als het probleem zich voordoet :

traceroute www.google.be
traceroute to www.google.be (216.58.214.3), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.094 ms  0.585 ms  0.551 ms
 2  0.240-66-87.adsl-dyn.isp.belgacom.be (87.66.240.0)  3275.187 ms  1810.231 ms  2860.943 ms
 3  ae-100-103.iarstr4.isp.belgacom.be (91.183.245.177)  909.482 ms  448.306 ms  447.123 ms
 4  ae-13-1000.ibrstr5.isp.belgacom.be (91.183.246.112)  440.986 ms  260.324 ms  179.156 ms
 5  122.245-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.245.122)  182.955 ms  322.665 ms  180.823 ms
 6  108.170.241.225 (108.170.241.225)  72.870 ms  23.214 ms  16.574 ms
 7  142.250.224.131 (142.250.224.131)  27.510 ms
    142.250.224.133 (142.250.224.133)  2510.626 ms  2396.056 ms
 8  ams17s09-in-f3.1e100.net (216.58.214.3)  4259.901 ms  1839.115 ms  694.732 ms

Op die momenten worden conference calls onmogelijk

Bedankt voor de hulp


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@bruggenb 

 

We stellen inderdaad vast dat er onderbrekingen zijn op het signaal dat toekomt op je modem.

Heb je deze al eens herstart?

Hoe zijn je apparaten verbonden enkel draadloos of ook met een kabel?

 

Geert

We hebben de modem al verschillende keren herstart.  Het is een bbox3 met een 4G uplink.  Ik merk dat het soms op bepaalde momenten van de dag optreedt.  De traceroute geeft duidelijk weer waar de vertraging op het moment van de problemen zit.   De apparaten zijn verbonden via een 1G local network.   Tot op mijn gw van de modem heb ik pings < 1ms dus perfect.

Reputatie 7
Badge +3

Dan kunnen we het best een technicus naar je toesturen die de infrastructuur zal nakijken.

 

Wanneer past dit voor jou het beste?

 

Geert

Beste Geert,

Bedankt maar er is gisteren reeds iemand van jullie diensten bij ons langs geweest.    De lijn is uitgemeten en was ok.  Het probleem is dat het nog adsl is en er is blijkbaar nog geen vdsl beschikbaar.   

 

 

 

Inderdaad want je zit met een 4G gateway die aangesloten is op de WAN poort van je bbox3v+

Reageer