half uur tot b-box connectie heeft met internet

  • 15 October 2011
  • 11 reacties
  • 1494 Bekeken

De laatste 2 weken duurt het extreem lang voor mijn b-box connectie krijgt met internet (gemiddeld 15-30 minuten). Zodra de verbinding gemaakt is, loopt alles wel vlot en raakt de verbinding niet verbroken, maar het is uitermate frustrerend dat ik die b-box een halve dag op voorhand moet opzetten voor ik op internet kan.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste

Kan het zijn dat je B-Box afzet wanneer je niet op het internet gaat?

Zo ja dan is het normaal dat het zo lang duurt want dan moet de B-Box telkens opnieuw opstarten , alles inladen en dat kan een tijdje duren.

Eigenlijk is de BBox hier niet op voor zien en moet deze continue opstaan enz....


mvg,
Beste Patrick,


Ja, ik zet die altijd af (omdat mijn elektriciteitsrekening en het milieu daar niet op is voorzien).

Maar het is wel vreemd dat ik er een jaar lang geen probleem mee heb gehad (connectie altijd quasi onmiddellijk). Het is pas de laatste weken dat het ineens extreem lang duurt.
bbox (en modems in het algemeen) zijn niet gemaakt om dagelijks afgezet te worden, dit zal ten koste gaan van hun levensduur.

dit gezegd zijnde, het is inderdaad niet normaal dat het zolang duurt om de connectie op te bouwen, waarschijnlijk heeft het vele aan- en afzetten reeds zijn tol geeist

mvg
Heb je al eens met de technische helpdesk gebeld op het gratis nummer 0800 22 700 waar meteen ook de lijntest uitgevoerd wordt. Want het slecht synchroniseren zou ook verderop naar bgc toe kunnen te zoeken zijn.
Reputatie 7
Badge +3
En anders een nieuwe modem aanvragen

mvg,
Reputatie 2
Badge
Dat de levensduur van modems vermindert door aan/uit te zetten lijkt mij weinig waarschijnlijk. Het enige wat meer zal verslijten is het aan/uit knopje.

Een half uur opstarten is wel zeer lang, zoveel moet die bbox ook weer niet doen. Hij moet geen software laden hij moet enkel een IP adres vragen en wat DNS config info krijgen. Waarschijnlijk zit er een probleem bij het opzetten van de PPP verbinding dus best Belgacom bellen en eens laten nakijken. Zoals Ricy zegt zou het probleem best wel eens bij Belgacom zelf kunnen zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk haalt de modem alle info weer zelf binnen... dat kan idd een hele tijd duren!

Oplossing: modem laten opstaan. Meeste consumer producten zijn (helaas!) niet gemaakt om telkens volledig spanningsloos gezet te worden.
beste https:///people/0653ae6df7

ik heb ooit een rapport gezien die mijn stelling bevestigde, van zodra ik dit terug vind zal ik dit doorsturen om mijn bewering te staven

mvg
Het is toch eigenlijk straf dat in de huidige tijd van de "geintegrated circuits" men een toestel niet regelmatig mag aan en af zetten wetende dat in de vorige tijd van de lampen de mensen niet anders deden dan hun toestellen iedere dag aan en uit te zetten !!
Dus op dit gebied hebben we blijkbaar geen vooruitgang gemaakt.

PS: Ik zet hem al jaren iedere avond uit en tot hier toe nog geen problemen gehad.
Reputatie 2
Badge
Hier staat een goed artikel die de voor en nadelen geeft: http://compnetworking.about.com/od/homenetworking/f/poweroffnetwork.htm

Beste Pyridon,


Heb je intussen onze helpdesk al gecontacteerd voor een lijntest?


Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer