Beantwoord

Grote verwarring rond beschikbaarheid Fiber

  • 19 January 2022
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Goedendag,

Onlangs heb ik de website homepagina bekeken van proximus.be en merkte op dat ze adverteren dat Fiber beschikbaar is in onze straat. We hebben het opgezocht, twee werknemers gecontacteerd en die kunnen ons hier niet mee helpen omdat ze zelf geen informatie hebben rond fiber in onze buurt.

Als dit een fout is van Proximus dan vind ik dat zeer vervelend gezien de motivatie om binnenkort een hoger internetsnelheid te doen realiseren bij ons thuis.

Dit was al is een keer voorgekomen bij ons, enkele maanden terug, maar nu hebben we deze homepagina (zie foto) op elk apparaat. Wij nemen aan dat dit een fout is, en dat we daadwerkelijk nog geen aansluiting kunnen hebben en indien dat zo is, heb ik dan een andere vraag: Is er nog nieuws over de uitrol van het ultra-vectoring upgrade in DSL-lijnen (250 Mbps upgrade)? Ik heb tot nu toe niks gehoord sinds het nieuws dat vorig jaar te lezen was daarover.

Alvast bedankt

Homepagina van Proximus waar wordt geadverteerd dat Fiber beschikbaar is, te zien op elk apparaat indien ingelogd

 

icon

Beste antwoord door DaisyS 20 January 2022, 12:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@PeterST123 Ik heb het even voor je nagekeken en momenteel is er nog geen fiber beschikbaar in jouw straat. Ik zal doorgeven dat er foutieve informatie op onze website staat.

je kan dit ook weten als je surft naar Speedtest internet connectie | Proximus als er snekhedenn geadverteerd worden die groter zijn dan 100Mbps 

Ook zijn er nog geen meldingen van Ultra vectoring.

Zoals ik al eerder zei, deze informatie moet dan ook overeenkomen met de homepagina van Proximus anders komt er teveel verwarring of fiber nou beschikbaar is in onze straat of buurt, of niet. Als dit een fout is op de website, dan moet dit worden hersteld omdat ze nu adverteren dat we een pack kunnen bestellen met fiber, terwijl dit mogelijk helemaal niet eens klopt.

Dat kunnen de Proximus forummedewerkers dit doorgeven aan de bevoegde dienst, als ze hier de draad opnemen.

Zou alle aandacht nu niet meer gaan naar het uitbouwen van het fiber netwerk?