gratis domeinnaam gedaan

  • 16 February 2021
  • 21 reacties
  • 1127 Bekeken

Reputatie 2
Badge

ik kreeg mail dat vanaf 1 april proximus de gratis domeinnaam betalend maakt.
 


21 reacties

zie ook → 

dus we moeten gewoon het antwoord morgen van iemand van het proximus forumteam afwachten, zodat het duidelijk wordt.

Reputatie 2
Badge

dat zou wel spijtig zijn. Ik heb jaren mijn mailbox xxx@yy.net gebruikt

als je dan nu iedereen moet verwittigen dat het een nieuw adres is…

en 2.5€/maand is toch niet niks..

Groeten Guy

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb zopas mijn domeinnaam stopgezet, maar de website werkt voorlopig nog.

ik wacht eerst het antwoord van proximus af, want zo’n bericht heb ik nog gehad vroeger 

Reputatie 2
Badge

Ok, dan meteen het internet abonnement 2.5 euro goedkoper

De ‘gratis’ domeinnaam is inbegrepen in het internet abonnement.  Dus betalen we er toch al voor, niet?

Vanaf 1 april 2021 zal deze gratis service vervangen worden door een betalende oplossing van € 2,42/maand (incl. BTW). Je behoudt uiteraard je domeinnaam en de daaraan gekoppelde mailbox zonder dat je hiervoor iets hoeft te doen. Stap je liever niet over naar een betalende oplossing? Klik hier.

 

Niet reageren is dan 2,42 € meer ??  hoe verloopt de betaling dan ? zomaar van de rekening halen ?

Graag wat meer info

Mvg.

Reputatie 2
Badge

het gratis domeinnaam was vroeger inbegrepen als je het internetpacket nam met meeste download hoeveelheid

toen we die spam brieven kregen dat het domein betalend zou worden, en overgenomen door andere firma, had proximus verklaard, dat het domein gratis zou blijven.

groeten Guy

Inderdaad, maar dat was geen spambrief die ik gekregen heb vroeger.

Reputatie 2
Badge

als het betalend is wat krijgen we dan voor onze 2 per maand? Ik heb die gratis domein naam altijd gezien als een best effort dienst zonder ondersteuning. Ik dacht ook dat je enkel .net en geen .be kon kiezen (bij een gratis dienst mag je niet klagen maar als we moeten gaan betalen...)

 

En daarmee stopt het niet.  Zopas een nieuwe mail ontvangen:

Je geniet momenteel van gratis webruimte. Vanaf 1 mei 2021 zal deze gratis service stopgezet worden.

 

Belangrijke informatie over je webruimte

Je geniet momenteel van gratis webruimte. Vanaf 1 mei 2021 zal deze gratis service stopgezet worden.

Wil je je website behouden? Stap dan over naar Bizz Online. 
Daarin zit naast webruimte ook een domeinnaam, een mailbox én persoonlijke ondersteuning op vlak van configuratie,
digitale strategie tot en met de publicatie van je website door een van onze digitale experts.
Meer weten? Surf naar www.proximus.be/bizzonline. 
Of je kan kiezen voor een oplossing bij een andere leverancier (bvb. OVH, COMBELL, …).

Opgelet! Als je overstapt naar een andere leverancier, is het belangrijk om eerst je website aan te maken bij je nieuwe provider.
Aarzel niet om onze rubriek 'Veelgestelde vragen' te raadplegen.
Zodra de site is aangemaakt, kan je de instellingen van je webserver configureren voor je domeinnaam.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

Veelgestelde vragen:
Reputatie 2
Badge

en 2 euro lijkt nu eerder 12 euro per maand!

De eerste mail ging om de domeinnaam, nu om de webruimte. Wat zal het volgende zijn dat ze niet meer bieden?

Ik heb alvast wat vergeleken: Telenet biedt goedkopere oplossingen aan. 

Reputatie 2
Badge

De eerste mail ging om de domeinnaam, nu om de webruimte. Wat zal het volgende zijn dat ze niet meer bieden?

Ik heb alvast wat vergeleken: Telenet biedt goedkopere oplossingen aan. 

Aha nu zie ik het, dat is een slimme verkoop truc en inderdaad what's next

Reputatie 7
Badge +5

@bk316209 De mail die je hebt gekregen klopt inderdaad. De informatie die @Martin heeft gegeven vanuit zijn mail is ook helemaal correct. Je kan dus je domeinnaam behouden mits een betaling van 2.42 euro per maand. Wens je dit niet kan je deze stopzetten.

Dus als men niet reageert of niet ontvangen heeft, wordt dit automatisch een betalende service ? Kan dit zomaar, éénzijdig contract veranderen, zonder goedkeuring ?

 

Men kan ‘gratis’ service stopzetten, maar overschakelen naar betalend is een andere zaak, me dunkt.

 

waar staat dat ergens dat het automatisch betalend wordt?

Er staat wel: 
Wil je je website behouden? Stap dan over naar …….

Dus als je niet overstapt is het volgens mij gewoon gedaan

Sorry, ik had het dus over de gratis domein naam:


“Je geniet momenteel gratis van je domeinnaam xyz.net. Vanaf 1 april 2021 zal deze gratis service vervangen worden door een betalende oplossing van € 2,42/maand (incl. BTW). Je behoudt uiteraard je domeinnaam en de daaraan gekoppelde mailbox zonder dat je hiervoor iets hoeft te doen. Stap je liever niet over naar een betalende oplossing?  Klik hier“

Reputatie 6
Badge +3

Mijn gratis domeinnaam is al vorig jaar stopgezet.

 

Maar dat was geen bizz abonnement, gewoon private maxi internet. 

 

Ja Bizz is ook niet gratis.

zij die geen domeinnaam meer hadden krijgen blijkbaar ook een sms hieromtrent !

Reageer