Vraag

google home mini in combinatie met BBox 3

  • 16 June 2019
  • 3 reacties
  • 800 Bekeken

mijn zoon heeft een google home mini gekocht, maar we krijgen die niet gekoppeld via onze wifi. er zouden volgens de home app instellingen aan de BBox moeten aangepast worden. AP isolatie uitschakelen en UPnP inschakelen.
Heeft iemand al ervaring met die google home mini?

thx
Pieter

3 reacties

één van de doelen van UPnP is om bv de bbox toe te staan om poorten te forwarden, anders moet je dit handmatig doen, maar UPnp is echter niet veilig dus denk ik dat je niet zelf UPnP op de bbox kunt aanzetten en je de poorten zelf zult moeten open zetten (portmapping) , via de interface van je bbox > http://192.168.1.1 > inloggen als User en User wachtwoord dat op een sticker van je bbox zelf staat.
Dit wel te verstaan indien er voor google mini poorten moeten open gezet worden (heb er geen ervaring mee)

PS: maar ik lees voor google mini op 't internet via google search, o.a. het volgende:
maak verbinding met je wifi netwerk
- In de volgende stap kies je het netwerk waarop de Home of Mini gaat draaien.
Het is belangrijk dat dit hetzelfde wifi netwerk is als waar je smartphone gebruik van maakt.
Ook is het belangrijk dat de wifi ontvangst sterk genoeg is om gebruik te kunnen maken van de spraakassistent.
Voer je wifi wachtwoord in en er wordt verbinding gemaakt.

Iemand die hier bvb ook al een vraag gestald heeft omtrent google home mini
> klik hier
Martin,
bedankt voor de info!
Uiteindelijk bleek het probleem veroorzaakt te zijn doordat we met een ipad
probeerden te koppelen. :s
Met een android toestel lukte het wel.
Achteraf konden we dan wel verder met de ipad.
Ok , bedankt voor de feedback

Reageer