Beantwoord

Gmail instellingen

  • 2 January 2018
  • 5 reacties
  • 2203 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik gebruik een tablet/smartphone waarbij Gmail automatisch als mailprogramma wordt meegeleverd. Het ontvangt en stuur perfect mails van @skynet. Wanneer ik ze echter op de tablet/phone wis, verdwijnen ze ook van de server. Dat wil ik voorkomen, omdat ik op m'n desktop geen Gmail heb/wens en daar een ander programma gebruik, maar na vakantie bv wel mails wil bewaren.
Welke instellingen moet ik daartoe veranderen in Gmail? Of kan dat via de server van Proximus?
icon

Beste antwoord door KimB 2 January 2018, 14:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit hangt van je instellingen op je tablet af, indien je de mail via imap hebt ingesteld zal hij met de server gesynchroniseerd worden en zal alles wat je op je tablet wist ook op onze server verwijderd worden. Je kan er normaal wel voor kiezen om niet alle mails op te laden, maar bvb enkel de mails van de laatste week.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de snelle reactie.
Op de tablet kan ik de instelling niet wijzigen. Al ik wat 'rondlees' zou ik het wel kunnen via meer uitgebreide instellingen op de laptop. (??)
Is er geen andere manier van instellen? Tot voor kort gebruikte ik oa Outlook Express en daar kon ik wel aanvinken 'een kopie op de server achterlaten'. Alleen vind ik dat (nog?) niet in Gmail.
Reputatie 7
Badge +4
Je zal daarvoor je mail moeten verwijderen van de tablet en opnieuw instellen via pop3, als je via andere gaat om in te stellen, kan je na ingeven van je mailadres kiezen voor handmatig instellen, daarna krijg je de keuze voor pop3 of imap.

Indien het niet automatisch wordt ingevuld, de server is pop.skynet.be en de poort ervan is 110, ssl moet in dit geval uit staan. Voor de uitgaande mail zijn de instellingen hetzelfde.
Reputatie 2
Badge
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan 🙂

Reageer