Beantwoord

Glasvezel snelheid vraag


Badge
Hey iedereen,

Ik lees dat glasvezel een snelheid zal hebben van 200/25 mbps. Maar momenteel zit ik al aan een uploadsnelheid van +- 31 mbps. Ik neem dus toch aan dat de snelheid van glasvezel dan toch veel hoger zal liggen dan de huidige aangegeven snelheid? Anders klopt er toch iets niet... De downloadsnelheid wordt ook maar gewoon verdubbeld. Ik heb een snelheid van +- 85 mbps momenteel. Dus die aangegeven "200" zou dan toch ook een pak hoger mogen, of niet?


icon

Beste antwoord door ThierryW 14 May 2019, 17:51

Bekijk origineel

10 reacties

Ter info: De snelheid hangt ook af van het soort abo je hebt en bij glasvezel is dit ook zo dus het is niet omdat de glasvezel nog veel hogere snelheden aankan dat je die ook krijgt.
Bij de koperlijnen is dit bv eveneens zo, want ik heb bv een lijn die 100/ 45 aankan en door mijn abo heb ik ipv een upload van 45 maat 15 omdat ze daar een cap opzetten.
Badge
Ze hebben hier in de straat gedaan met de werken, ook in de omliggende straten. Dus ik hoop vaan heel binnenkort dan toch glasvezel te hebben 😁 . Ik heb momenteel een Tuttimus abonnement, Internet Maxi.
Heb je al eens getest op je adres of ze aangeven dat je zult kunnen aansluiten op glaswezel.
komt glasvezel 👉 naar je toe
Badge
Ja, mijn straat ligt in de groene zone.
Dan heb je meer geluk dan ik ☺️
bijkomende info over 👉glasvezelpacks
voor 5€/maand meer krijg je de optie Fiber Boost 400/50
Badge
Oooh oké! 5€ maar... Dat valt heel goed mee. Hopelijk blijft de prijs zo 😂 Is er ergens een datum bekend van wanneer "na" de werken we glasvezel zullen kunnen gebruiken?
Als iemand van het Proximus forum team hier je post doorneemt kunnen zij bij de bevoegde dienst inlichtingen nemen als er een tijdstip bekend is.
Reputatie 7
Badge +4
Hey Andy_025, ik heb de vraag gesteld aan de bevoegde dienst. Van zodra ik nieuws heb laat ik je iets weten. Groetjes Thierry
Badge
Thank you! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Thank you! :)

Als alles volgens plan verloopt gaat je adres vanaf 31/10/2019 aansluitbaar zijn.

Reageer