Beantwoord

Glasvezel Deurne


Goede middag,

Volgens uw technische dienst zou nu glasvezel beschikbaar zijn op bovenvermeld adres
(doorgeblazen, Nexans aangesloten + 5 omvormers voor 20 aansluitingen, UPT kabels reeds doorgetrokken tot in de individuele appartementen)

Blijkbaar weet men hier nog niks van op jullie abonnement/facturatie dienst, volgens hen hebben wij nog steeds geen aansluiting/akkoord voor glasvezel ….
bijgevolg kan men ons niet aansluiten (ik dacht dat we nu enkel de UPT kabel moesten versteken van Belgacom (koper) box naar omvormers..)

Gezien het veelvuldig uitvallen van huidige (koper) aansluiting zou ik het op prijs stellen mocht de glasvezel aansluiting eerstdaags gebeuren …

Hoop dat jullie mij kunnen helpen ???

met dank bij voorbaat

Hugo Van Camp
icon

Beste antwoord door AntonellaD 30 July 2019, 12:53

Bekijk origineel

13 reacties

Morgen kunnen de proximus medewerkers je zeker meer info geven over de stand van zaken.
Bedankt, hopelijk heb je gelijk ....
Reputatie 7
Badge +3
Dag Hugo,
Ik heb navraag gedaan bij de bevoegde dienst. Zodra ik antwoord krijg, laat ik je iets weten.
Groetjes,
Antonella
Bedankt Antonella,

groetjes

Hugo
Reputatie 7
Badge +3
Dag Hugo,
De bevoegde dienst heeft me laten weten dat ze tegen eind augustus klaar zullen zijn met alle nodige werken en processen.
Groetjes,
Antonella
Dag Antonella,

Bedankt voor de info. Dus nog even geduld en dan hopelijk snel internet ....

groetjes

Hugo
Reputatie 2
Badge

En hoe zit met de zij straten van de Jozef Verbovenlei zoals van Notenstraat, Colmastraat? 

Want ja de Jozef Verbovenlei heeft een glasvezelkabel.

 

Groeten Jeroen Goetschalckx

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen_056 

via deze link kan je fiber/glasvezel checken: 

https://www.proximus.be/en/id_cr_fiber_checktool/personal/orphans/fiber-to-your-home/fiber-availability-check.html

groeten,

Tina


Goede middag,

Bestaat er een mogelijkheid om de ‘slimme’ wifi te desactiveren ????
Sinds activatie is heel ons systeem (2 xIPAD, 2 x Iphone, 1 x Imac, 2 Homepods, Proximus TV, Netflix via Apple TV…) VEEL trager dan ervoor en jammer genoeg zelfs onstabiel…
Bij laatste  interventie van Proximus technieker hebben we de Bbox en de glasvezel omvormer een ‘reset’ gegeven en was het even (maar niet lang) beter …..
Het kan toch niet de bedoeling zijn om deze beide elke dag een reset te geven ???

Met dank bij voorbaat voor spoedig antwoord/oplossing

met vriendelijke groeten

Hugo Van Camp - Diana Jocnkheere
Drakenhoflaan 194 - bus 214
2100 Deurne

tel 03 325 05 29
GSM 0477 13 51 93
GSM 0475 64 27 86

klant nummer 622921

 

@HUGO VAN CAMP dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug inschakelen als de oorzaak van het probleem zou gevonden worden.

verdere toelichting:

One SSID wil zeggen dat beide wifi banden onder de zelfde wifi-naam (SSID) uitgezonden worden,
dus zowel wifi 5.0 als wifi 2.4 wordt uitgezonden onder één en de zelfde naam, namelijk "wifi-2.4-xxxx".
Daarom zie je op je toestellen de wifi naam "wifi-5.0-xxxx" niet meer toekomen.

Toestellen die vroeger op SSID = "wifi-5.0-xxxx" ingesteld stonden moeten nu op SSID "wifi-2.4-xxxx" ingesteld worden.

en als je ook deze toestellen hebt eventueel:

Wifi booster wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
dan best wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem
Zie ook: "hebt u problemen met je wifi booster" (heropstarten synchroniseren resetten controlelampjes):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

 

op de Ruckus draadloze oplossing heeft dit geen invloed op de one SSID (smart-wifi) werking,

Reputatie 7
Badge +4

Bestaat er een mogelijkheid om de ‘slimme’ wifi te desactiveren ????

Uiteraard

via BBox LAN IP 192.168.1.1 - OneSSID banner aanklikken om uit te zetten (of terug op te zetten)

BBox OneSSID uitgeschakeld zoals hierboven staat en werkt terug naar behoren…..

Slimme Wifi lijkt me goed idee maar ‘slecht’ uitgevoerd….

Misschien later nieuwe versie die wel zonder problemen werkt ?

 

het kan ook altijd zijn dat het aan sommige toestellen zelf ligt die niet goed overweg kunnen met one ssid en mss door de software van het toestel ven up te daten dat het dan wel werkt, zo zijn er die met de uitlezing van zonnepanelen problemen hebben met one ssid en na firmware update het probleem verdwenen is.

NB: bij staat One SSId ook uit wegens problemen :wink:

Reageer