Glasvezel


Hallo


Ik woon sinds 2 weken in een nieuwbouw in een nieuwe wijk in Tubize, Waals-Brabant. Glasvezel werd al tot in de woning getrokken door Proximus (kabel eindigt net onder Proximus-bakje in de garage in de buurt van de tellers).

Heeft iemand enig idee of men plannen heeft om snel/ooit op glasvezel over te schakelen. Kan dit individueel of moet een groot aantal bewoners van de wijk dan gelijktijdig overschakelen?

14 reacties

Nu kan ik wel niet op uw vraag antwoorden en zal er iemand van de proximus medewerkers je moeten hierbij verder helpen.

Maar ter info:
ik heb net gelezen => Hier Klikken
dat Proximus voor het eerst glasvezel voorziet in een bestaande wijk Anspach in Brussel.
Reputatie 7
Badge +1
Fiber to home dus. Zal wel vroeger of later moeten om de snelheden nog hoger op te drijven...
In ieder geval Proximus weet sowieso dat ze het niet kunnen halen op snelheid tegen TN, dus zulle ze inderdaad vroeg of laat wel iets moeten ondernemen, in ieder geval gebaseerd op hun verhouding in klantenaantal is dit tot nu toe nog altijd niet te merken.
FTTH zal ook natuurlijk een bom tijd en geld kosten!
Reputatie 6
Badge +3
Indien de glasvezel al bij je binnen gelegd is, dan wil dit waarschijnlijk zeggen dat je reeds een abonnement via glasvezel kan afsluiten. Je kunt de check doen op de proximus website
Reputatie 7
Badge +1
In ieder geval Proximus weet sowieso dat ze het niet kunnen halen op snelheid tegen TN, dus zulle ze inderdaad vroeg of laat wel iets moeten ondernemen, in ieder geval gebaseerd op hun verhouding in klantenaantal is dit tot nu toe nog altijd niet te merken.
FTTH zal ook natuurlijk een bom tijd en geld kosten!
tenzij ze dat als betalende optie aanbieden. Allicht te overwegen bij nieuwbouw of renovatie...Bij mij ligt de glasvezelkabel die van de ROP komt een meter voor mijn voortuin in de onverharde gelijkgrondse berm. Ze hebben mijn lijn daar zo'n 7 jaar geleden op aangesloten. Zo hoog kunnen die kosten dus niet zijn. Maar sedert ik een b-box3 met vectoring heb, is aan mijn behoeften ruimschoots voldaan. Velen zullen daar nog ver onder zitten vrees ik. Ik kan TN niet uittesten, omdat mijn kozijn nog Basic Internet heeft bij TN met 30Mbps. Ik heb daar sedert enige tijd een D-Link router achter gehangen en de TN-Wifi op zijn TN-router uitgeschakeld, omdat hij een onstabiel signaal had met regelmatig uitvallend Wifi-signaal. Ze wisten dat bij TN toen ik ervoor belde, en raadden mij toen zelfs (officieus) aan er een extra-router achter te hangen met LAN-utp. Wifi nu stabiel op zowel 2,4 als op 5,0 Ghz. Sterkte nu ook altijd tegen de 30Mbps. WĂ©l straf dat ze dat zelf aangeraden hebben...
om bij iedereen glasvezel binnen te trekken moet dat toch veel geld kosten dat kan toch niet anders,( toch als ze kiezen voor FTTH. )
Badge
Fiber to home dus. Zal wel vroeger of later moeten om de snelheden nog hoger op te drijven...
Hoe sneller hoe beter, mocht in feite al gebeurd zijn .
Reputatie 7
Badge +6
Fiber to home dus. Zal wel vroeger of later moeten om de snelheden nog hoger op te drijven...
Hoe sneller hoe beter, mocht in feite al gebeurd zijn .

We zijn ermee bezig hé, Floepke. Zie dit topic.
En deze presentatie.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Gisteren in Totaal TV. Aanval op glasvezel: Ziggo gaat sneller en symmetrisch internet aanbieden
Kabelbedrijf Ziggo gaat op korte termijn beginnen met de uitrol van de nieuwe kabeltechniek EuroDOCSIS 3.1 Het opent hiermee met sneller en symmetrisch internet de aanval op glasvezel.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/aanval-op-glasvezel-ziggo-gaat-sneller-en-symmetrisch-internet-aa-bieden/
Ziggo is de Nederlandse zuster van Telenet. Van beide is Liberty Global de eigenaar.
Hopen dat TN deze weg ook inslaat. Zou alleen maar goed zijn. Voordat we allemaal glasvezel hebben zijn we volgens mij 20 jaar verder. PX zij met 10 jaar gaan we voor 50 % glasvezel beginnend met de bedrijven.
Badge +4
Ik ga dit Topic hier eens kapen,

Binnenkort worden hier een 4-tal straten opengebroken voor nieuwe voetpaden aan te leggen, misschien kunnen ze hier ook hun Fiber kabels komen in droppen terwijl het open ligt ???? 😉
'k zou er nog niet te veel op rekenen want dan zou het hier bij ons al vol met glasvezel van proximus moeten liggen, de straten liggen hier meer open dan wat anders đŸ˜„
Reputatie 6
Badge +3
In veel gemeenten mogen nutsbedrijven binnen de x jaar na het herleggen van straten/voetpaden het niet meer open smijten voor iets anders dan een aansluiting van een nieuwe klant of herstellingen.

Daarom worden op die plaatsen vaak extra wachtbuizen aangelegd. Dus indien je gemeente nog niet is aangekondigd als 1 van de gemeentes/steden waar fiber zal worden gelegd dit jaar zou ik er niet te veel op hopen, maar zal wanneer ze dan toch langs komen het voetpad (minder) moeten worden opengelegd.
Wachtbuizen liggen er hier ook al maar dat wilt nog niet zeggen dat het voor direct zal zijn.
We weten van nu al zeker dat het geleidelijk aan zal gebeuren dus er zit niks anders op dan geduld te hebben en af en toe eens de galsvezel aanwezigheidscheck te doen in de hoop het het eens zal raak zijn ;-)

Aanleg wachtbuizen voor fiber gebeurt onder coordinatie van werken voor nutsvoorziening
Reputatie 2
Badge
Ik woon in Deurne bij Antwerpen en ligt dus Glasvezel in mijn garage. Maar ze kunnen nu niet omschakelen van VSDL nu naar Fiber, dit pas tegen eind van het jaar doen hoe belachelijk het ook is.

Reageer