Beantwoord

Geformateerde HD

  • 11 October 2017
  • 31 reacties
  • 445 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Per ongeluk een externe schijf geformateerd, met als gevolg dat ik een 20 tal mappen met foto's verloren ben, heb een deel kunnen terug halen die nog op de HD schijf van de PC stonden, kan ik alsnog de andere verdwenen foto's terug halen? Heb op het web gelezen dat dit mogelijk is op voorwaarde dat de schijf nog niet is overschreven, is spijtig genoeg voor een deel al gebeurd!
Iemand een oplossing?

mvg.
icon

Beste antwoord door familievandesype 12 October 2017, 18:30

Bekijk origineel

31 reacties

als je op internet een zoekt bestaan er zo gratis programma's de eerste lette van de bestandsnamen zijn alleen veranderd en kunnen dan gerecupereerd worden.
bv hier > bestanden terugvinden

NB: Er zijn er die nog duizend keer (meer tijd in kunnen steken) beter kunnen googelen voor het vinden oplossingen, dus als je niet de gezochte oplossing er in terugvindt, gewoon nog afwachten op betere antwoorden 😉
Reputatie 5
Badge +3
Ja heb die programma's ook gezien maar zoals ik in mijn topic vermelde is dat ik foto's die nog op de PC stonden gekopieerd heb naar de externe schijf, en weet dus niet als dat nog gaat lukken om de verdwenen oude bestanden terug te halen?
Reputatie 4
Badge +2
Zoek eens naar unformat disk op google.
TUI:
Mijn pa zegt dat hij die van EaseUS recovery ... vroeger nog met succes gebruikt heeft.
Daarvan zal er nu ook nog wel nog een gratis versie van bestaan denk ik toch.
Reputatie 6
Badge +3
Een hele goede gratis tool is PC INSPECTOR File Recovery van Convar: http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1
Maar is die ook bruikbaar als je de schijf geformatteerd hebt om files te revoceren, waar het probleem hier eigenlijk om draait.
Reputatie 6
Badge +3
Als je maar snel formateren hebt gedaan dan kan je met behulp van PC INSPECTOR nog de bestanden terughalen. Want eigenlijk enkel de FAT tabel is gewist, de bestanden zijn nog altijd aanwezig. Het is enkel maar wanneer je een file shredder of full format kiest dat je je bestanden niet maar kan terugkrijgen.
't is daarvoor dat ik vreesde dat bij een full format het terughalen eventueel niet meer zou lukken, maar langs de andere kant zijn de bestanden niet overschreven bij full format dacht ik toch, dus vermoed ik dat er mss ergens een programma zou bestaan die dit ze wel kan recupereren op één of andere manier?
Daarom dat ik dacht dat EaseUS Data Recovery dit wel kon.

NB; een mens komt eigenlijk veel te veel googel tijd tekort om al zo'n zaken te kunnen uitvissen 😉
Reputatie 5
Badge +3
Een hele goede gratis tool is PC INSPECTOR File Recovery van Convar: http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1

Met dit programma lukt mij dat niet, of doe ik iets verkeerd, maar denk het niet.
Heb de schijf snel geformateerd.
Reputatie 5
Badge +3
Denk dat ik het heb gevonden, is bezig met "Find lost Data" ben benieuwd. 🤔
komt wel in orde bij mijn pa is dat ook gelukt, 'k zal voor u duimen.
Reputatie 6
Badge +3
Normaal gezien, wanneer je de toepassing opstart moet je eerst op open drive klikken (dat is het eerst icoontje wanneer je van boven naar onder de iconen bekijkt), vervolgens selecteer je logical drive, selecteer de drive letter van je externe HDD en klik op het groene vinkje, vervolgens zal je een leeg scherm zien, wanneer je op root klikt zal je al de bestanden zien staan, selecteer deleted daar zal je de verwijderde bestanden terugvinden om een bestand op te slaan moet je hier rechts op klikken en save to om het opteslaan.
Reputatie 5
Badge +3
Als ik op root klik zie ik geen bestanden staan, zal toch niet meer lukken denk ik?
Is bezig met het zoeken met: find lost data
moest het echt niet lukken dan zou ik toch met andere programma's eens proberen al ik u was.
want het is met programma's net als bij de dokter de beste is deze die je heeft kunnen verder helpen 😉
Ik vrees dat u met "snelformatteren" mogelijk uw FAT en drive journals overschreven hebt, niet zeker of "find lost data" nog iets gaat terugvinden omdat de pointer naar de begincluster mogelijk weg is ... mogelijk nog stukken en brokken zoals in Unix/Linux "lost & found" ...
Als men data wil terughalen dan moet men enkel dat proberen en zeker niet op de schijf ingrijpen door te gaan schrijven onder welke vorm dan ook ...
Er zijn er toch die beweren (al ik ze mag geloven toch ) die zonder NTFS/FAT, maar RAW wel bestanden hebben kunnen terughalen ?
Reputatie 5
Badge +3
Ben gestopt met dit programma, blijft maar clusters scannen.
bij mij zijn het hoofdzakelijk afbeeldingen die ik wil terug halen
Zoek verder naar andere oplossingen.

mvg.
Reputatie 5
Badge +3
Nog dit ter info: heb gisteren een programma laten zoeken met een diepe scan, en daar werden bijna alle foto's terug gevonden, voor een herstel was het 67€, dus te betalen.
Programma:
EaseUS® Data Recovery Wizard Professional.
Dus m.a.w. de bestanden zijn nog traceerbaar.
Dat is wat ik dacht want zoals ik reeds van in het begin aangehaald heb heeft mijn pa het met dit programma ook kunnen oplossen.
Er zijn er toch die beweren (al ik ze mag geloven toch ) die zonder NTFS/FAT, maar RAW wel bestanden hebben kunnen terughalen ?

Zoals ik al aangaf ... alles hangt ervan af hoe goed uw recovery programma is in het terugvinden van de eerste bestandscluster op de harde schijf en hoeveel tijd u daarvoor over heeft ...
laat in ieder geval eens weten als het je gelukt is,
thanks
Nog dit ter info: heb gisteren een programma laten zoeken met een diepe scan, en daar werden bijna alle foto's terug gevonden, voor een herstel was het 67€, dus te betalen.
Programma:
EaseUS® Data Recovery Wizard Professional.
Dus m.a.w. de bestanden zijn nog traceerbaar.
Reputatie 5
Badge +3
@Martin, heeft je pa daar voor betaald of was het een free versie, betrouw het niet zo goed, eerst 69 euro betalen en dan nog afwachten als het lukt? Denk dat er genoeg gratis programma's op de markt zijn.
Ben nu ook bezig met een vriend (IT'er) die de SW bezit, laat iets weten.

mvg
Dat is al jaren geleden en hij zegt dat het toen een free versie was die hij gebruikt heeft.
Toch even verduidelijken:
Hij had vroeger geabonneerd op verschillende computerbladen en bij één daarvan zaten er ook cd's bij waar er eens een versie van EaseUS Data Recovery Wizard op stond en een licentie sleutel, waarbij het programma tijdelijk volledig bruikbaar was.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad ben nu bezig met de record wizard free, bezig met een diepe scan, zal een tijdje duren, maar haalt toch heel wat bestanden terug, ben benieuwd.
Laat zeker iets weten, is altijd nuttig voor andere slachtoffers.

Reageer