Vraag

geen wifi ! paswoord fout


Reputatie 3
Badge +1

Heb al maanden geen WiFi meer ! Bij Proximus zeggen ik zal verandert hebben ! Zou zelfs niet weten waar zoiets verandert maar wil zelfs mijn paswoord niet weg ! Ben eraan gewend !

voor lockdown was mail in tijden nog e-mails kon ophalen want dat kan allang niet meer vanwege ik enkel nog 4G heb !

mijn 4G gaat zo op weinig tijd tot de limiet dus stopte e-mails want die gingen vi wifi!

 

soit dus smartwifi werd het ! Vond toen al van hehe weer zit Proximus te prutsen !

als na tijd mijn instelling op iPhone terug fabrieksinstelling zette moest ik WiFi inlog en paswoord fout ! Toen was ook de BBox naam weg en zag ik e-mail adres van mij als benaming mijn modem ! Vervelend maar had ik keus ? Nee is Proximus zijn handelen maar mijn sticker paswoord altijd fout !

lockfown kwam en maanden passeerden ! Gisteren moet na meer als een jaar de laptop aanzetten maar geen WiFi natuurlijk !

ik typte toen al beide keys ik op sticker zag in want dacht ik doe het fout !

niets dus ene was fout en de andere kwam te staan ik geen bevoegdheid had terwijl als alleenstaande dit mijn internet is !

cobtact my Proximus ! Paar resets helpen niet !

Nu omdat ze het ook niet weten gaan ze mij maar schuld geven ik mijn BBox naam en paswoord veranderde !

 

wist zelfs niet deze kan veranderen en waar dit doet ??? Geen idee !

maar ik wil zelfs niet veranderen ! Was tevreden over WiFi modem naam en paswoord ! Staan op sticker dus kan nooit verliezen maar ze ook op keukenmuur hangen en slaapkamers dus waarom veranderen dus 

ik veranderde niets

maar heb gevoel dit zal wel zo blijven gezien niemand iets deed dus geen WiFi meer en dan is 60€ maandelijks erg dure grap om toch geen gebruik meer ervan te maken !

jammer want ik kijk graag Netflix 😔

 

jullie wat hier is gebeurt ?’

 

is sinds smartwiffi een ramp ! Hadden dit echt kunnen weglaten 

 

groetjes Carmen 


28 reacties

reset eens je bbox

> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

en het wifi paswoord dat je dan moet gebruiken staat op de sticker van je bbox3

Als je vermoedt dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug inschakelen ook op identiek de zelfde manier

Reputatie 3
Badge +1

Blijkbaar is dat paswoord van sticker dat fout is ! Proximus zei gisteren nadat ze paar maal een reset van bij hun naar mijn modem deden en dit niet hielp dat ik mijn paswoord had verandert en daarmee de sticker paswoord niet langer werkte maar ik lijd nog niet aan geheugenverlies dus ik weet ik niets veranderde ! Ik zelfs niet wist dit veranderen kon 

 

Reset hielp dus niet maar misschiens helpt wat je zegt op die site gaan met al die nummers , kan ik daarop via IPhone geraken !’want laptop werkt heel slecht daarmee ik deze nooit aanzet ;)

Echt bedankt Martin

Reputatie 3
Badge +1

Bij mijn instellingen WiFi lees ik sinds smartwifi geen BBox 3 meer maar mijn e-mail adres ! Vind dit kin niet fijn want zo zien ook buren gelijk welk mijn is dus ik vond de naam BBox 3
.perfect !

sindsdien werkt paswoord op sticker ook niet meer !

proximus zegt ik deze verandert hebt als ik mijn e-mail adres als inlog WiFi gezet heb maar dit deed ik echt niet ! Zou dit wel nog weten 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 3
Badge +1

Ok e-mail verwijdert 

Reputatie 3
Badge +1

Geraak niet op die site 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik, ben niet 100%  mee, maar zoals reeds aangestipt door @Martin moet onderstaande u toelaten uw Bbox terug te zetten op de initiële parameters zowel qua WiFi  (Wiifi--paswoord) als qua user toegang (user paswoord) tot de Bbox (adres 192.168.1.1) 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de b-box 3 (tussen de blauwe DSL-poort en de zwarte USB-poort). Om deze te kunnen indrukken, hebt u een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen. Zet de modem aan en houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.

 

Indien uw WiFi niet werkt, kunt u enkel op het betrokken 192.168.1.1 adres van de Bbox via utp/ethernet-kabel tussen PC en Bbox

 

P.S. Het lijkt mij beter uw e-mail adres in uw vorige post te verwijderen (of te laten verwijderen door Proximus)

Reputatie 3
Badge +1

Misschiens gaan die site niet open met 4G ?

Reputatie 7
Badge +4

Nee via 4G (= het mobiele netwerk)  kunt u zomaar niet direct op uw Bbox 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb al maanden geen WiFi meer dus kan ik niet op die site geraken !

Ik betaal wel internet abbonement 60€ zag ik op factuur vandaag nog maar heb de WiFi al niet meer sinds Proximus mailde dat WiFi  smart WiFi werd 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ben modem aan resetten !

 

maar Proximus resette gisteren tweemaal . Namiddag en tegen avond nogmaals en ze dachten dit zou terug de BBox naam met paswoord in werking zette maar dit gebeurde helaas niet !

 

toen besloten ze maar ikzelf mijn BBox naam en paswoord veranderde maar heb geen geheugenverlies dus ik weet heel zeker ik dit niet deed 

denk zij geen oplossing meer weten en ik maar moet raden welk paswoord er staat ?

dacht hier ben ik altijd al geholpen 👍en Proximus geen raad telkens wist 

sorry Proximus ik wil niemand beledigen want ik weet jullie doen ook keihard jullie best om te helpen 👍

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Uw WiFi paswoord = Wireless Key

Uw Bbox user login  voor 192.168.1.1 = user password

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/wachtwoord-van-uw-modem.html

Reputatie 3
Badge +1

 Helaas reset deed niets 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Blijf dat e-mail ipv BBox naam en onbekende paswoord houden ! Die ik dus niet ken want ik veranderde niets dus kan ik niet kennen vrees ik

zou niet al meer dan twee maanden me scheel kijken op het sticker aan modem zelf  als ik iets had verandert :(

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dan dat enkel Proximus medewerkers u zullen kunnen verder helpen

Vraag: welke LEDs branden op de Bbox? In elke geval moeten de volgende LEds continu blauw zijn:

-power (elektriciteit= de bovenste), internet (de 4e van boven/”de werledbol” en Dsl (de 2e van boven)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-uw-modem.html

 

Reputatie 3
Badge +1

Dit is wat ik meemaak dus 

van deze gesloten topic dus

de nieuwe slimme wifi van Proximus

Reputatie 3
Badge +1

Zij kunnen niet helpen want zij schuiven schuld op mij terwijl alles begon met die mail zij stuurde en toen naam BBox verdween !

paswoord ook dus 

 

alles brand zoals het hoort 

Reputatie 3
Badge +1

Mijn tv werkt terug 

Reputatie 3
Badge +1

Proximus wilt niet toegeven zij het veranderden ! Ik betaal internet abb voor niets sindsdien en das al echt veel maanden , als ze weigeren hun daden terug ongedaan te maken dan moet ik abbonement afzeggen , terug elders opnieuw beginnen al doe ik dit liever niet , ben al van 2000 bij Proximus dus weggaan doe ik niet graag maar 60€ internet voor niets betalen is ook zinloos natuurlijk 

 

echt jammer ze alles wat goed is zomaar veranderen zonder wij dit vragen ! Ik was content met mijn BBox die twee frequentie de 4.8 en 5.0 of hoe noemden ze weer en mijn vertrouwde paswoord 

Reputatie 7
Badge +4

@Proximus kunnen jullie dit eens nader bekijken a.u.b.

het is mij niet direct duidelijk waarom een hard reset Bbox niet toelaat gebruik te maken van de Wireless Key en het user password vermeld op de Bbox 

ik vermoed dat het probleem van de auteur athans tijdelijk kan verholpen worden door OneSSID uit te schakelen op de Bbox (wat de auteur niet kan vermits voorlopig geen toegang meer) 

Reputatie 3
Badge +1

Dank u super lief van je 

👍👍👍

@maria_074 het wifi wachtwoord verandert natuurlijk niet door al dan niet One SSID, of ook slimme wifi genoemd, aan of uit te zetten.
Alleen moet je op een toestel (bvb smartphone) waar je vroeger wifi-5.0-xxxx  gebruikte als wifi signaal, nu  wifi-2.4-xxxx kiezen, in geval slimme wifi opstaat, want wifi-5.0-xxxx zal je op geen enkel toestel meer terugvinden in de lijst met al de wifi signalen die binnenkomen of het moet er enen zijn van je buren dat je eventueel binnenkrijgt.

Ik denk dat proximus zal moeten van op afstand een wifi wachtwoord instellen op de bbox, als ze dit kunnen , en dan dit naar je door sturen via sms of mail.

Reputatie 7
Badge +4

@maria_074 Ik denk dat hier 2 zaken door elkaar gehaald worden. In elk geval kan ik bevestiggen dat de smart wifi of one SSID actief staat bij je , dit wil zeggen dat de wifi-5.0 inderdaad niet meer zichtbaar zal zijn zoals @Martin hier ook al aangeeft. Als je toestellen verbinding maakten met de wifi-50 zal je dus even de wifi opnieuw moeten instellen op de wifi-2.4  . Ik kan momenteel je modem niet uitlezen dus kan ik ook niet de exacte naam van je wifi zien en wij hebben niet de mogelijkheid om van op afstand een nieuw wachtwoord voor je wifi in te stellen, In elk geval als je een reset uitvoert van de modem zoals @M_016 heeft aangegeven dan moet het wachtwoord en de naam van de wifi terug op de standaard waarden staan en overeen komen met wat er op de sticker staat aan de achterkant van je bbox3. 

 

@maria_074 Vind je de wifi 2.4 terug in de lijst met draadloze netwerken ?  Kan je hiermee verbinden ? Krijg je een foutmelding ? Heb je eventueel een ander toestel waarmee je kan testen ? 

Heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een laptop rechtstreeks te verbinden met de modem door middel van een kabel ? 

Reputatie 3
Badge +1

Morgen sturen ze me nieuw modem op , my Proximus deed wat kon en dat de naam en paswoord vanzelf veranderde vanwege de smartwifi mag dus niet en ze gaan de modem eens bekijken om de oorzaak te vinden , krijg ik een andere en zou dan moeten kunnen 

 

Reageer