Vraag

Geen Wifi op PC

  • 25 September 2021
  • 57 reacties
  • 1313 Bekeken

  • Rising star
  • 20 reacties

Als ik mijn PC opstart zie ik een icoontje “wereldbol” onderaan rechts.

Mijn F12 toets “ antenne” kleurt oranje moet normaal wit worden

Dit geeft aan dat er geen aansluiting heb met het internet

Als ik nu op het icoon wereldbol click heb ik de mogelijkheid om een probleem oplosser te activeren. Met als resultaat dat ik op het mijn F12 toets “antenne” moet drukken

Doch als ik dit doe verandert het icoon “wereldbol” in het icoon “vliegtuigstand” en dat is niet de bedoeling

Heb met mijn computer ook reeds bij mijn dochter gaan inloggen en daar ook met hetzelfde probleem

Doch wanneer ik terug thuis kwam en mijn PC terug opstartte thuis deed die terug normaal terug wifi

zoals het hoorde.

Doch ‘s anderdaags weer geen wifi ik liet hem in slaapstand staan ging een boodschap doen en kwam terug activeerde terug mijn PC en het werkte weer tot ik natuurlijk hem weer afsloot. Ik dacht dat ik het gevonden had je kunt je wifi inschakelen als “NA 1 UUR” maar nu de lukt het langs geen kanten  meer

Heb ook met de computer van mijn dochter bij mij eens ingelogd en dat verliep probleemloos.

Heb al twee virusscanners laten lopen met als resultaat “GEEN VIRUSSEN”

Ik dacht misschien ligt de fout bij de provider maar dit is ook niet het geval.

Voila dat is mijn probleem kan wel op internet via kabel maar niet via WIFI momenteel.

Zijn er oplossingen ???????

 


57 reacties

Ok ik krijg dan dit

ga ik dan naar mijn instellingen

vliegtuigstand uitklikken

 en bij WIFI daar moet ik 4 à 5 keer klikken om wifi aan te krijgen

 

 

Als ik mijn ethernet kabel loskoppelt krijg ik het icoon “WERELDBOL” en klik ik daarop krijg ik het icoon vliegtuigstand

 

Maar ik zie op je screenshot dat wifi uitgeschakeld is, kun je via de instellingen op je pc wifi inschakelen.

NB: als ik mijn ethernetkabel laat insteken dan gaat die ook geen wifi kiezen zelfs al staat mijn wifi aan.

zie onder punt 3. → How to Turn on Wi-Fi on a Windows 10 Computer in 3 Ways (businessinsider.com)

Oke ethernet ontkoppeld

Ik ga naar instellingen Status zie afbeelding “NIET VERBONDEN”

vervolgens ga ik naar Wifi zie afbeelding wifi staat uit ik kan dit  aanzetten geen probleem maar dat staat op “OVER 1 UUR” kan dit veranderen in  HANDMATIG maar heb ik al verschillende keren gedaan

 

Zou ik nu een uur wachten om na te gaan of het dan is gelukt ?????

 

@WDP klik gewoon op het aangeduide met pijl  

 

Oke heb ik gedaan zie afbeelding

maar nog steeds geen icoontje van de wifi

Ga terug naar STATUS nog steeds NIET VERBONDEN zie afbeelding

Ik ga terug naar WIFI en is terug uitgeschakeld en moet een aantal keren klikken om hem terug aan te krijgen

maar steeds hetzelfde resultaat geen icoon van wifi onderaan rechts

F12 toets is nog steeds oranje en als ik er op duw gaat hij in vliegtuigstand

Het is een hopeloos geval

 

Bij mij verdwijnt “wifi opnieuw inschakelen/handmatig” dan als ik wifi aanzet !!

Anders moet je via Window startknop rechtsklikken 

“apparaat beheer”

eens je wifi kaart deleten en dan terug laten detecteren  

Oke bedoel je deze kaart ????

Selecteren en deleten en terug de pc opstarten ????

 

 

Ook deze actie heeft geen goed soelaas gegeven ik vind het eigenaardig want op mijn smartphone gaat de wifi uitstekend daar heb ik geen problemen mee.

Reputatie 7
Badge +4

Over welke PC praten we hier (merk & type)? En welk OS Windows 10?

Bv.

Solved: Broadcom 4313 driver for windows 10 - HP Support Community - 5708907

 

 

 

Reputatie 1
Badge

Misschien is ze iets misgelopen met de updates? Als die automatis gaan kan je nu nog eens scannen of er geen nieuwe updates zijn.

inderdaad ik krijg hier een foutmelding van update mag ik klikken op “OPNIEUW PROBEREN” of moet ik zoeken naar (0x8007010b)

 

Reputatie 7
Badge +4

Probeer gewoon de update opnieuw

&

gebruik de diagnosetools van HP in een poging het WiFi probleem uit de wereld te helpen (en eventueel andere windows problemen)

HP Computer and Laptop Support: Automated Diagnostic Tools and Troubleshooting

Succes

Er is op 17/09/21 inderdaad iets gebeurt met een update die mislukt is vind ik in een rapport

Is dit op te lossen ?????

heeft daarom niet iets met je wifi probleem te maken 

kijk hier eens naar → Windows Update-probleemoplosser voor Windows 10 (microsoft.com)

 

Heb al 2x “OPNIEUW PROBEREN” gedaan krijg steeds de volgende melding “er is een fout opgetreden”

Heb dit ook al geprobeerd zonder succes echter om die fout 0x8007010b te fixen

en dit heb ik ook geprobeerd maar er zijn fouten die niet kunnen gerepareerd worden krijg ik als melding

en bij HP zeggen dat ik uptodate met windows

TBI: Met HP assistentie/updates moet je opletten kan meer kwaad doen dan goed, zelf al problemen mee gehad! 

Reputatie 7
Badge +4

Sorry ik ben en blijf de mening toegedaan dat u het best de HP tools gebruikt om de situatie terug recht te proberen krijgen

Fix HP Computer and Laptop Operating System Not Found and Other Issues

Niemand die je gaat tegenhouden :relaxed: , ik geef alleen maar mee dat het niet altijd meevalt ook en voor de rest doet iedereen wat hij niet laten kan, ik heb het trouwens ook geprobeerd maar de drivers die geïnstalleerd werden werkten niet meer onder en na terug winows update gedaan te hebben was het terug in orde en deze ervaring wou ik delen en dat is alles!

Reputatie 7
Badge +4

&

indien ook HP tools u niet verder kunnen helpen 

Recovery options in Windows (microsoft.com)

Nu je toch daarover begint ik heb bij die problemen met het HP fix tool op mijn desktop dan nadat het hp fix tool het om zeep geholpen had dan het uiteindelijk kunnen oplossen door een volledig windows clean install te doen, want de andere recovery option van Microsoft hielpen niet, nu het zal daarom ook niet altijd niet bij iedereen altijd fout lopen, ‘t is alleen maar dat je weet waaraan je begint, maar ik had geen keus en moest wel iets ondernemen! 

@WDP Norton support assistant zal waarschijnlijk ook wel zoals bij mij trouwens op je HP pc staan, want we geven hier al die linken maar eigenlijk heb je dit normaal gezien op je HP pc/laptop bij default staan, tenzij mss je met een al oude HP pc zou zitten.

Reageer