Vraag

Geen Wifi op PC

  • 25 September 2021
  • 57 reacties
  • 1297 Bekeken

  • Rising star
  • 20 reacties

Als ik mijn PC opstart zie ik een icoontje “wereldbol” onderaan rechts.

Mijn F12 toets “ antenne” kleurt oranje moet normaal wit worden

Dit geeft aan dat er geen aansluiting heb met het internet

Als ik nu op het icoon wereldbol click heb ik de mogelijkheid om een probleem oplosser te activeren. Met als resultaat dat ik op het mijn F12 toets “antenne” moet drukken

Doch als ik dit doe verandert het icoon “wereldbol” in het icoon “vliegtuigstand” en dat is niet de bedoeling

Heb met mijn computer ook reeds bij mijn dochter gaan inloggen en daar ook met hetzelfde probleem

Doch wanneer ik terug thuis kwam en mijn PC terug opstartte thuis deed die terug normaal terug wifi

zoals het hoorde.

Doch ‘s anderdaags weer geen wifi ik liet hem in slaapstand staan ging een boodschap doen en kwam terug activeerde terug mijn PC en het werkte weer tot ik natuurlijk hem weer afsloot. Ik dacht dat ik het gevonden had je kunt je wifi inschakelen als “NA 1 UUR” maar nu de lukt het langs geen kanten  meer

Heb ook met de computer van mijn dochter bij mij eens ingelogd en dat verliep probleemloos.

Heb al twee virusscanners laten lopen met als resultaat “GEEN VIRUSSEN”

Ik dacht misschien ligt de fout bij de provider maar dit is ook niet het geval.

Voila dat is mijn probleem kan wel op internet via kabel maar niet via WIFI momenteel.

Zijn er oplossingen ???????

 


57 reacties

Het moet toch ergen in de instellingen te zoeken zijn van je PC mss eens kiezen om je wifi netwerken te vergeten en dan zal je opnieuw gevraagd worden om je wifi te kiezen en het wifi wachtwoord in te voeren

maar het zou ook aan een instelling in je bbox kunnen liggen  “one ssid” die je als test zou kunnen uitzetten om te zien of het dan  wel goed werkt 

Verder uitleg hoe je dit kan:

Het is zo dat als je geen problemen ondervindt je zeker "One SSID" niet moet uitzetten,
pas als er wel problemen opduiken dat je dit eventueel eens kunt uitzetten,
namelijk om te zien of het er iets mee te maken zou kunnen hebben,
maar uiteraard zullen zeker niet alle wifi problemen met One SSID iets te maken hebben.

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

 

Bedankt dit zou wel eens kunnen want zie dat mijn laptop rood omkadert is (zie afbeelding) maar heb wat schrik om hier wat te gaan veranderen. Kan hier veel gebeuren als ik iets fout doe ?????

En bij de 5.0Ghz

zie ik dat bepaalde apparaten apparaten mogelijk terug gekoppeld worden

 

@WDP Nee je kan gewoon proberen one ssid uit te zetten en dan kun je achteraf nog altijd terug inschakelen.

Edit: TG234 = WiFi Bridge 

En moest je dan toch problemen ondervinden met d wifi bridge dan kun je gewoon deze leidraad volgen hier → Je Wi-Fi Bridge resetten & synchroniseren | Proximus

 

one ssid uitgeschakeld

En dan terug eens afsluiten en terug opstarten ????

@WDP Niet echt nodig je zult nu op je PC twee wifi signalen zien binnen komen wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx

en als je wifi signaal van 5.0 sterk genoeg binnenkomt kun je die best kiezen boven de 2.4

WiFi Bridge uitgeschakeld terug opgestart werkt normaal maar Wifi op mijn PC niets ben wel verbonden met een ethernetkabel met internettoegang WiFi-2.4-5E81. Ik denk dat ik een technicus zal moeten raadplegen om dit te kunnen op te lossen

Alvast bedankt

@WDP zie je de twee wifi signalen binnenkomen op je PC zowel 2.4 als 5.0 

@WDP 
TBI: om de wifi signalen te zien die binnenkomen klik op symbool aangeduid met rode pijl hieronder

 

Ik zie dit icoon van de wifi niet vermits ik verbonden ben met het internet via een kabel en dan is dat icoontje een schermpje

@WDP dan moet je op dit symbool klikken ipv wifi symbool om de binnenkomende signalen te zien

En dan krijg je dit te zien :

 

Of anders gewoon je ethernet kabel losleggen op je pc

en dan klikken op wifi-5.0-xxxx (of op wifi-2.4-xxxx  om wifi verbinding te maken )

Ok ik krijg dan dit

ga ik dan naar mijn instellingen

vliegtuigstand uitklikken

 en bij WIFI daar moet ik 4 à 5 keer klikken om wifi aan te krijgen

 

 

Als ik mijn ethernet kabel loskoppelt krijg ik het icoon “WERELDBOL” en klik ik daarop krijg ik het icoon vliegtuigstand

 

Maar ik zie op je screenshot dat wifi uitgeschakeld is, kun je via de instellingen op je pc wifi inschakelen.

NB: als ik mijn ethernetkabel laat insteken dan gaat die ook geen wifi kiezen zelfs al staat mijn wifi aan.

zie onder punt 3. → How to Turn on Wi-Fi on a Windows 10 Computer in 3 Ways (businessinsider.com)

Oke ethernet ontkoppeld

Ik ga naar instellingen Status zie afbeelding “NIET VERBONDEN”

vervolgens ga ik naar Wifi zie afbeelding wifi staat uit ik kan dit  aanzetten geen probleem maar dat staat op “OVER 1 UUR” kan dit veranderen in  HANDMATIG maar heb ik al verschillende keren gedaan

 

Zou ik nu een uur wachten om na te gaan of het dan is gelukt ?????

 

@WDP klik gewoon op het aangeduide met pijl  

 

Oke heb ik gedaan zie afbeelding

maar nog steeds geen icoontje van de wifi

Ga terug naar STATUS nog steeds NIET VERBONDEN zie afbeelding

Ik ga terug naar WIFI en is terug uitgeschakeld en moet een aantal keren klikken om hem terug aan te krijgen

maar steeds hetzelfde resultaat geen icoon van wifi onderaan rechts

F12 toets is nog steeds oranje en als ik er op duw gaat hij in vliegtuigstand

Het is een hopeloos geval

 

Bij mij verdwijnt “wifi opnieuw inschakelen/handmatig” dan als ik wifi aanzet !!

Anders moet je via Window startknop rechtsklikken 

“apparaat beheer”

eens je wifi kaart deleten en dan terug laten detecteren  

Oke bedoel je deze kaart ????

Selecteren en deleten en terug de pc opstarten ????

 

 

Ook deze actie heeft geen goed soelaas gegeven ik vind het eigenaardig want op mijn smartphone gaat de wifi uitstekend daar heb ik geen problemen mee.

Reputatie 7
Badge +4

Over welke PC praten we hier (merk & type)? En welk OS Windows 10?

Bv.

Solved: Broadcom 4313 driver for windows 10 - HP Support Community - 5708907

 

 

 

Reputatie 1
Badge

Misschien is ze iets misgelopen met de updates? Als die automatis gaan kan je nu nog eens scannen of er geen nieuwe updates zijn.

inderdaad ik krijg hier een foutmelding van update mag ik klikken op “OPNIEUW PROBEREN” of moet ik zoeken naar (0x8007010b)

 

Reageer