Geen Wifi 5.0 meer

  • 22 October 2019
  • 27 reacties
  • 2237 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds kort gemerkt (misschien bestaat het probleem al langer) dat mijn toestellen geen wifi 5.0 meer detecteren. Dit was vroeger geen probleem. Ik heb gebeld naar proximus en daar hebben ze de modem intern heropgestart en een aanpassing (??) gedaan maar helaas geen beterschap. Kan iemand mij verder helpen?


27 reacties

Reputatie 1

Ik heb met mijn oude modem elk kanaal geprobeerd maar geen wifi 5 op mijn apparaten te krijgen. Ik heb dan gisteren de nieuwe modem aangesloten en nu vinden mijn apparaten dan eindelijk terug wifi 5. Het lag dus wel degelijk aan de modem, in mijn geval.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb sinds kort gemerkt (misschien bestaat het probleem al langer) dat mijn toestellen geen wifi 5.0 meer detecteren. Dit was vroeger geen probleem. Ik heb gebeld naar proximus en daar hebben ze de modem intern heropgestart en een aanpassing (??) gedaan maar helaas geen beterschap. Kan iemand mij verder helpen?

 

Ik zie nogtans dat je modem wel de 5.0 uitzend , heb je de modem al eens volledig herstart? 

wel raar zo vlug zou dit niet mogen veranderen, mss weet iemand van proximus zelf hoe dat komt,  maar zelf kun je dit niet vast zetten zodat het nooit gaat veranderen!

Reputatie 5

Bedankt,heb je dan enig idee hoe ik er kan voor zorgen dat het kanaal niet veranderd. ik heb vanmorgen kanaal nog maar verzet en ik zie dat het al terug naar kanaal 1 gezet is.

mvg

nee dit wil zeggen dat je verbruiksteller om de 24 uur begint tellen maar dit wil niet zeggen dat je settings in de bbox om de  de 24  veranderd worden. 

Reputatie 5

Ik heb de laatste weken ook al verschillende keren mijn kanaal terug goed moeten zetten. Komt altijd terug op 1,een kanaal waar ik ook altijd problemen op heb. Ik zie op MyProximus enkel de 24 uur reset bij verbruik. Wordt dit dan telkens teruggezet om de 24 uur. Dit is zeer vervelend.

mvg

Die automatische keuze van wifi kanalen werkt bij mij ook niet zoals het hoort op mijn bbox3, bv als die automatisch staat kiest die altijd wifi2.4 kanaal 1, zelfs na herstart of reset van de bbox en dit is bij mij het meest gestoorde wifi2.4 kanaal ook te zien aan speedtest en daarom moet ik ook iedere keer handmatig het wifi2.4 kanaal op 11 zetten waar ik totaal niet gestoord wordt door naburige wifi2.4 kanalen !

Reputatie 2
Badge

Wat is dan de reden dat je Philips Smart-TV de 5GhZ niet kan zien/detecteren want i veronderstel toch dat die de Europese wifi5.0 kanalen ondersteunt, nee ?

(Bij mij staat de bbox3 op wifi5.0 kanaal 108)

Moest ik dat maar weten...En waarom kanaal 40 en niet bvb 48 of 108 ...I really don’t know.

Maar voorlopig draait alles zoals het hoort, - tot de volgende BBox settings overwrite van Proximus:-( 

Wat is dan de reden dat je Philips Smart-TV de 5GhZ niet kan zien/detecteren want i veronderstel toch dat die de Europese wifi5.0 kanalen ondersteunt, nee ?

(Bij mij staat de bbox3 op wifi5.0 kanaal 108)

Reputatie 2
Badge

Ik heb onlangs ook het probleem gehad dat mijn Philips Smart-TV de 5GhZ niet meer ‘ziet’.

Na bekijken van mijn BBOX3 settings had ik gezien dat de kanaal-selectie weer op ‘Auto’ stond ipv van kanaal 40, die ik in het verleden met veel moeite met behulp van Android WiFi-Analyzer als beste keuze had ingesteld.

Na manueel terugzetten op kanaal 40, was het probleem verholpen.

Zie ook:

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/5ghz-kanaal-settings-overschreven-48583

Reputatie 1

Ok, Wenzel, bedankt voor de hulp.

Reputatie 1

Ok, goede tip! Merci.

OK, is gebeurd!

De omruiling staat dan nu ook ingeboekt. Normaliter, binnen één à twee werkdagen zal deze daar dan geleverd worden en kan je de oude modem daar omwisselen voor een nieuwe. Ook zeker niet vergeten de voedingsadapter van de oude modem te vervangen :slight_smile:

louter ter bijkomende info: als je een windows  laptop hebt kun je simpel de windows app “wifi analyser” gebruiken ook.

enfin als je zoekt op http://google.com op de zoekterm bv.

wifi analyser

of 

wifi scanner

vind je er in alle smaken en kleuren :wink:

Reputatie 1

OK, is gebeurd!

Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar > Mijn profiel > Bewerk profiel > “Telefoonnummer (privé)” aanvullen > Sla wijzigingen op 😉

Reputatie 1

Ik heb ondertussen de inSSIDer gedownload en hij ziet idd geen wifi 5.0 signaal.

Reputatie 1

Hey Wenzel,

 

Ah, ok, zover had ik niet gedacht. Ik vind mijn GSMnr in ‘gebruikersinfo en logingegevens’. Kan ik hem nog ergens anders plaatsen zodat je hem kan terugvinden?

Ik heb de carrefour gevonden als ik via de postcode van Oostakker (9041) zocht :wink:
Je GSM nummertje zie ik nog niet in jouw profiel, als je dit even aanvult, dan laat ik hem direct verzenden. 

Reputatie 1

Ik probeer een ups point te selecteren maar ik kan niets aanduiden, ik krijg gewoon 3 keuzes dicht bij mijn woonplaats zonder selectiemogelijkheid. Ik kies voor hypermarket carrefour oostakker en levering op vrijdag 25 oktober. Kun jij dit misschien ingeven? Ik zal mijn telefoonnummer ingeven (hoewel ik dacht dit al gedaan te hebben). Bedankt

One SSID / Wave actief = beide banden 2.4 & 5. 0 actief maar enkel 1 SSID zichtbaar met 2.4 naam zichtbaar

Controleer BBox settings via user login/password 198.162.1.1 (en zet One SSID eventueel gewoon uit om het probleem op te lossen)

Eventueel bv. met (gratis) InSSIDer WiFi gebruik controleren 

https://www.metageek.com/products/inssider/

oude versie - zonder een e-mail adres te moeten meedelen - via 

https://download.cnet.com/s/inssider/


TUI: Dan zou Dexie wel één of ander toestellen zien In de UI onder 5.0 indien Wave/OneSSID actief.

En aangezien Dexie vroeger 5.0 gebruikte wordt er voorlopig door Prox deze nog niet toegepast. cfr. melding van proximus hier op het forum.

Dan vermoed ik eerder een defect op de modem zelf (geen OneSSID actief op deze lijn), en zal deze best vervangen worden. 
De omruiling zal via UPS access postpunten gebeuren. Kan je via volgende tool het voor jou gemakkelijkste punt uitkiezen en hier doorgeven? https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL

Kan je in jouw profiel ook nog even een GSM nummer toevoegen onder “Telefoonnummer”? Dan zal daar een SMSje op toekomen van zodra deze geleverd is. 

Reputatie 1

Ik zie geen 5.0, ook niet vd buren. Vroeger dus wel.

en ik wil gerust de one SSID uitzetten maar ik zie dat nergens staan in de userinterface. Kun je iets meer specifiek rond waar ik dit kan uitzetten?

Reputatie 7
Badge +4

One SSID / Wave actief = beide banden 2.4 & 5. 0 actief maar enkel 1 SSID zichtbaar met 2.4 naam zichtbaar

Controleer BBox settings via user login/password 198.162.1.1 (en zet One SSID eventueel gewoon uit om het probleem op te lossen)

Eventueel bv. met (gratis) InSSIDer WiFi gebruik controleren 

https://www.metageek.com/products/inssider/

oude versie - zonder een e-mail adres te moeten meedelen - via 

https://download.cnet.com/s/inssider/

op je toestellen die Wifi-5.0 ondersteunen zie je dan in hun “Wifi SSID lijst” geen wifi-5.0-xxxx staan van je bbox en indien je geburen hebt met een bbox zie je er ook geen staan van hen in die lijst ?

Reageer